آئودی RS3 جدید پس از ثبت رکورد سریع ترین خودروی جمع و جور در اطراف نوربرگ رینگ، آماده حرکت است. توضیحات “جدید” ممکن است کمی طول، باشد، با توجه به اینکه این فقط یک فیس لیفت در اواسط چرخه برای موشک پنج سیلندر است. این خودرو دارای یک جلوپنجره بازطراحی شده با چراغهای جلوی LED هوشمندتر است که دارای حالتهای قابل انتخاب نور در روز است.
الگوی الماسی که روی جلوپنجره تک قاب می بینید در ورودی های هوای به روز شده که دارای تیغه های مشکی عمودی هستند تکرار شده است. برای داشتن ظاهری تهاجمیتر، اکنون سه دریچه در بالای اسپلیتر جلو وجود دارد که توهم یک خودروی عریضتر را القا میکند. آئودی ادعا می کند که ظاهر جدید یادآور Quattro S1 Pikes Peak 1987 است.
در پشت، چراغهای عقب دارای گرافیک جدید هستند در حالی که سپر اکنون میزبان دو بازتابنده عمودی جانبی و همچنین بازتابنده سوم است که دیفیوزر را به دو نیم میکند. در جای دیگر، رنگهای آشنای بدنه سبز کیالامی و خا،تری کیمورا با رنگهای متالیک آبی آسکاری و قرمز پیشرو همراه شدهاند. آئودی برای اولین بار RS3 را در رنگ خا،تری Daytona با روکش مات عرضه می کند. جلوپنجره و دیفیوزر که قبلاً ذکر شد همیشه در رنگ مشکی هستند، چه براق و چه مات.
رینگهای 19 اینچی استاندارد نیز دارای روکش مشکی مات هستند و میتوان آنها را با چرخهای اختیاری برگرفته از نسخه اروپایی RS3 Performance جایگزین کرد. چرخهای شیکتر را میتوان به رنگ خا،تری تیره مات یا متالیک مشکی براق در یک طراحی دو رنگ، اگر احساس ماجراجویی میکنید.
تغییرات قابل توجه بیشتری در داخل رخ داده است، جایی که RS3 دارای صندلی های اختیاری کربنی در جلو مشابه BMW M2 است. این صندلیها ،یبی از چرم Nappa برای تکیهگاههای جانبی، میکروفیبر برای وسط و یک پشتی کربن مات هستند. صندلیهای اسپرت معمولی با روکش چرم ناپا هنوز برای ،، که RS3 را زیاد به پیست نمیبرند در دسترس است.
یکی دیگر از تغییرات قابل توجه فرمان است که اکنون دارای بخش های مسطح در بالا و پایین است. همچنین نشانگر ساعت 12 قرمز رنگ و دکمههای انتخاب سریع برای برخی از حالتهای رانندگی که احتمالاً اغلب استفاده میکنید، دارد. آئودی همچنین طراحی مسطحتری به گیرب، به همراه برخی لهجههای قرمز مشکوک برای دریچههای هوا داده است که صادقانه بگویم ما بدون آن کار میکردیم.
و بله، RS3 Sportback فرمول هاتچ پنج در را در اروپا حفظ می کند، در حالی که آمریکایی ها بار دیگر به سدان چهار در پایبند هستند. اروپایی ها در مورد خودروهای پرفورمنس جمع و جور از گروه فول، واگن، انتخاب های زیادی دارند، همچنین حضور واگن گلف R را در نظر می گیرند که نمی تو،د آن را در ایالات متحده ب،ید. ناگفته نماند مدل های داغ Cupra و معقول تر Skoda Octavia RS.
آئودی
RS3 جدید هر 5 سیلندر را حفظ می کند اما بدون هیچ نیروی اضافی. موتور چشمگیر 2.5 TFSI همچنان به تولید 395 ، بخار در مشخصات اروپایی ادامه می دهد. نسخه پرفورمنس ارائه شده در روزهای پیش تنظیم با RS3 401 ، بخاری که آئودی در ایالات متحده می فروشد مطابقت دارد. سباستین گرام، رئیس آئودی اسپورت به قدرت بیشتر پیش از پایان این نسل اشاره کرده است که نشان دهنده پایان موتور پنج سیلندر خواهد بود.
اگرچه در حال حاضر قدرت بیشتری وجود ندارد، آئودی تغییراتی را در زیر پوست انجام داده است. دمپرهای تطبیقی به لطف الگوریتم جدید بهتر واکنش نشان می دهند. علاوه بر این، مهندسان اینگولشتات نیز بردار گشتاور ترمز را بهبود بخشیده اند تا سرعت بیشتری در پیچ ها ایجاد کنند. این همچنین زم، که می خواهید دریفت انجام دهید نتیجه می دهد، زیرا RS3 اکنون طبیعت آرام تری با دم دارد. تایرهای استاندارد سفارشی جدید و تایرهای نیمه نرم اختیاری Pirelli P Zero Trofeo R در دسترس هستند.
در آلمان، جایی که دفترچه های سفارش در پایان ماه اوت باز می شود، قیمت RS3 Sportback از 66000 یورو (72800 دلار آمریکا با نرخ ارز فعلی) شروع می شود. این باعث می شود که آن را کمی گران تر از گلف R پایه با قیمت بیش از 12000 یورو (13200 دلار آمریکا) کند. اگر یک سدان RS3 می خواهید، آئودی 68000 یورو (75000 دلار) دریافت می کند. پس از اضافه شدن هزینه های مقصد، سدان RS3 تنها در ایالات متحده با قیمت 63395 دلار فروخته می شود.
58 تصاویر
آئودی
63 تصاویر
آئودی
منبع: https://www.motor1.com/news/730604/2025-audi-rs3-reveal-specs/