
بروزرسانی: 02 فروردین 1404
آئودی S6 و S7 در اروپا بی سر و صدا اگزوز تقلبی خود را از دست داده اند
وقتی آئودی متعهد شد از شر اگزوزهای وحشتناک جعلی خلاص شود، شوخی نکرد. خوشبختانه، S5 جدید فروخته شده در اروپا به تنظیمات چهارگانه واقعی بازگشته است. اگر در مورد برادران بزرگتر او تعجب می کنید، وضعیت کمی متفاوت است. S6 سدان، S6 Avant و S7 Sportback از تقلب کنار گذاشته شده اند اما بدون اینکه هر چهار طرف را به عقب برانند. تغییر حداقل یک سال است که بی سر و صدا اتفاق می افتد، اما ما نمی تو،م همیشه همه چیز را ببینیم.
اسکرین شات های گرفته شده از پیکربندی آلم، هر سه خودرو را با طراحی تمیز عقب نشان می دهد که نوک اگزوز را حذف می کند. زیر سپر پنهان شده است و این احساس را به ما می دهد که به یکی از خودروهای الکتریکی جدید آئودی با نشان S نگاه می کنیم، اما اینطور نیست. هنوز یک موتور احتراقی زیر کاپوت وجود دارد، یک V-6 متفاوت با موتوری که آئودی در آمریکای شمالی نصب می کند.
زم، که آئودی مدل های S6 و S7 را چند سال پیش عرضه کرد، اروپایی ها به نقطه کوتاهی دست یافتند. بر خلاف خودروهای مخصوص ایالات متحده با موتور 2.9 لیتری V6 گازسوز دو توربوشارژر، مدل های اروپایی معادل آن موتور دیزلی دریافت ،د. انگیزه این برند لو، آلم، این بود که دیزل در آن زمان هنوز در اروپا محبوب بود. با این حال، دلیل دیگری نیز وجود داشت و آن این بود که قرار دادن یک مشعل روغن در S6 و S7 به آئودی اجازه می داد آلایندگی ناوگان خود را کاهش دهد.
S5 کوچکتر نیز در اروپا دارای قدرت TDI است، اما دیگر نه، زیرا مدل نسل بعدی دارای موتور 3.0 لیتری V-6 TFSI در سراسر جهان است. تصاویر جاسوسی نشان داده است که آئودی در حال کار بر روی جایگزینی برای S6 است و این خودروها احتمالاً دیزل را نیز از دست خواهند داد. با توجه به نامگذاری به روز شده این شرکت، S6 مجهز به ICE به S7 تبدیل خواهد شد. با وجود نام عجیب اس 7 آوانت، به S5 آوانت خواهد پیوست که قبلاً عرضه شده است.
منبع: https://www.motor1.com/news/738300/audi-s6-s7-europe-no-visible-exhaust/