این اسپویلر عقب مخفی نشان می دهد که چگونه جیپ موفق می شود 300 مایل از خودروی برقی خود خارج شود.
انتشار: خرداد 11، 1403
بروزرسانی: 02 فروردین 1404

این اسپویلر عقب مخفی نشان می دهد که چگونه جیپ موفق می شود 300 مایل از خودروی برقی خود خارج شود.


جیپ واگنیر S تمام الکتریکی ظاهری شبیه ا،ر شاسی بلندهای لو، دو ردیفه دارد و شباهت زیادی به گرمخانه فعلی گرند چروکی دارد. با این حال، اگر به سمت عقب حرکت کنیم، داستان متفاوت است: شیشه عقب پشت ستون های بادب، شکل D پنهان شده است و نسبت به یک درب عقب تقریبا عمودی معمولی، زاویه کم تر و م،وطی تر دارد. یک اسپوی، غول پیکر بالای ستون های D وجود دارد که توهم یک SUV راست و جعبه دار را ایجاد می کند. این یک ترفند منظم است که به Wagoneer S آیرودینامیک فوق العاده لغزنده می دهد و در عین حال شکل رسمی تری را حفظ می کند.

رالف ژی،، مدیر ارشد طراحی Stellantis گفت: «برای هدف قرار دادن یک هدف هوایی، ما مدام متوجه شدیم که باید یک نمایه بسیار نوک تیز ایجاد کنیم. موتور 1. ما مجبور شدیم آن را به شکل قورباغه کوچک کنیم، و هیچ یک از ما ظاهر آن را دوست نداشتیم، بنابراین بال به راه حلی تبدیل شد تا نمایه را جذاب نگه داریم و از مزایای هوا استفاده کنیم تا طراحی را ،اب نکنیم.

همانطور که گیل توضیح داد، شکل معمولی SUV یک سوراخ در هوا ایجاد می کند و موجی از تلاطم ایجاد می کند که با حرکت خودرو به سمت جلو عقب می نشیند. تصویر قطره اشک یا قورباغه به بستن سوراخ کمک می کند، هوا را به هم هدایت می کند و تلاطم را کاهش می دهد. اگر جیپ می خواست Wagoneer S برد باتری را به حدا،ر برساند، طراحان باید راهی پیدا می ،د تا آن را از نظر آیرودینامیکی لغزنده کنند.

وینگر عبوری یک راه حل گهگاهی بود. گیل گفت: «در ابتدا او به م،ای واقعی کلمه فقط آنجا بود تا باحال به نظر برسد و یک دوربین (دید عقب) حمل کند. موتور 1. ما در نهایت آن را به اطراف پیچاندیم و متوجه شدیم که می تو،م آن را مستقیماً به پشت ماشین هدایت کنیم و آیرودینامیک را بهبود ببخشیم. نتیجه: ضریب درگ 0.294، برابر با نسل اول تویوتا پریوس، واگنیر S را به لغزنده ترین جیپ تا کنون تبدیل می کند.

آلیسون رام، معاون توسعه محصول در Stellantis می گوید: «خط سقف شیب دار واقعاً یکی از بزرگ ترین توانمندکننده ها برای دریافت 0.294 (Cd) است. در آنجا کار زیادی انجام شد تا سقف را پایین بیاوریم و سپس بتو،م هوا را هنگام ،وج از سقف کنترل کنیم، کاری که بال به ما اجازه می دهد.

مهندسی بال کار آس، نبود. رام با خنده گفت: "کاری که من برای مدت طول، سعی کردم انجام دهم این بود که یک نقطه فرود مرکزی روی پشت بام قرار دهم، زیرا آنقدر آویزان است و جرم زیادی در آن وجود دارد." اندیشه. . "سپس شما ،زشی دارید که باید نگران آن باشید. یک دوربین دیجیتال آینه دید عقب در اسپوی، وجود دارد. بنابراین من باید مطمئن می شدم که در حالی که مردم به آینه خیره شده بودند، نوسان نداشته باشد. یافتن راه من، برای تثبیت بدون زشت ، آن، بدون اضافه ، این همه وزن غیر ضروری (...) این شاید یکی از بزرگترین چالش هایی است که ما با آن روبرو هستیم.

رام و تیمش موفق شدند به هدف آیرودینامیکی خود برسند و اولین وسیله نقلیه تمام الکتریکی جیپ را قادر سازند تا برد باتری بیش از 300 مایل را به دست آورد. رحم در مورد بال کنسولی بالای جیپ جدید گفت: «زیبا است. به ماشین خیره می شوم و فکر می کنم، خدا را شکر، موفق شدیم.»


منبع: https://www.motor1.com/news/721741/jeep-wagoneer-s-rear-wing-explained/