- مطالعه ای از AAA پیشرفت های چشمگیری را در سیستم های ترمز اضطراری خودکار جلو نشان داد.
- احتمال اینکه وسایل نقلیه جدید در مقایسه با شش سال پیش، دو برابر از تصادف جلوگیری کنند.
- در سرعت های کمتر از 35 مایل در ساعت، خودروهای جدید امتیاز 100 درصدی را در جلوگیری از برخورد ،ب ،د.
فن آوری های ایمنی مدرن به هیچ وجه بی ایراد نیست، اما همه چیز در حال بهتر شدن است. این نتیجه گیری AAA است که اخیراً نتایج یک مطالعه در مورد سیستم های ترمز اضطراری خودکار (AEB) را به اشتراک گذاشته است. در مقایسه با شش سال پیش، وسایل نقلیه جدید دو برابر احتمال دارد که از برخورد از جلو در شرایط قابل اجتناب اجتناب کنند. در واقع، این یک پیشرفت بزرگ است که AAA نرخ موفقیت کامل 100 درصدی را در سراسر صفحه برای جلوگیری از برخورد در سرعت های کمتر از 35 مایل در ساعت گزارش کرده است.
AAA یافته های خود را بر اساس رتبه بندی شش وسیله نقلیه – سه قدیمی و سه خودرو جدید – استوار کرد. نمونه شامل نسخه های 2024 نیسان روگ، جیپ گرند چروکی و سوبارو اوت بک، در مقایسه با نسخه های قبلی آنها در سال 2018 (2017 برای جیپ) بود. خودروها به طور کامل بازرسی شده اند تا اطمینان حاصل شود که همه سیستم ها کاملاً کار کرده و به درستی کار می کنند. خودروهای آزمایشی قدیمیتر با ،تیکها، ترمزها و تراز چهار چرخ جدید برخورد ،د، سپس 500 مایل راندند تا مطمئن شوند قطعات جدید ش،ته شدهاند. هر گونه به روز رس، نرم افزاری در صورت امکان انجام شده است.
هدف به اصطلاح ماشین نرم بود، یک ماشین آزمایشی به شکل هاچ بک ماکت ساخته شده از فوم با نمای بیرونی وینیل که تا حدودی شبیه فورد فو، بود. تست ها در سرعت های 12، 25 و 35 مایل در ساعت انجام شد. تست عابر پیاده انجام نشد.
در میان مدل های قدیمی، تنها جیپ گرند چروکی نتوانست در سرعت 12 مایل در ساعت توقف کند. به همین ترتیب، سوبارو تنها مدل قدیمی بود که با موفقیت در تمام سرعت ها متوقف شد. نیسان 12 مایل در ساعت حرکت کرد اما در 25 مایل در ساعت ش،ت خورد. گرند چروکی و روگ هر دو با سرعت 35 مایل در ساعت به سمت هدف حرکت ،د و قبل از برقراری تماس به سختی شروع به کند شدن ،د.
سریع به جلو به سال 2024 بروید. سه ماشین بدون برخورد متوقف می شوند. یک شیرجه عمیق تر نشان می دهد که سیستم AEB خیلی زود برای هر وسیله نقلیه فعال شده است. AAA خاطرنشان می کند که در سرعت های بالاتر از 35 مایل در ساعت، سیستم ها موثر نیستند. در یک آزمایش جداگانه، سه نفر از چهار نفر از برخورد در سرعت 45 مایل در ساعت جلوگیری ،د. هیچ ، نمی تواند از برخورد از جلو در سرعت 55 مایل در ساعت جلوگیری کند.
گرگ برانون، مدیر تحقیقات مهندسی خودرو در AAA گفت: «از زم، که آزمایش AEB را در سال 2014 آغاز کردیم، پیشرفت خودروسازان در بهبود ایمنی راننده قابل ستایش و امیدوارکننده است. “هنوز کار قابل توجهی در پیش است تا اطمینان حاصل شود که سیستم ها با سرعت بالاتر کار می کنند.”
منبع: https://www.motor1.com/news/738812/aaa-emergency-auto،ke-systems-better/