تاتا Curvv.EV یک ماشین الکتریکی واقعی برای بزرگراه است: ما آن را توضیح می دهیم

منحنی تاتا.جلو

Tata Curvv.EV که اخیراً راه اندازی شده است همه چیز را تغییر می دهد. این اولین خودروی الکتریکی آماده بزرگراه از یک خودروساز هندی است، و در واقع از بسیاری از خودروهای الکتریکی خارجی فروخته شده در اینجا در آن جبهه ش،ت می‌دهد. این واقعیت که تاتا Curvv.EV یک باتری عظیم 55 کیلووات ساعتی (بزرگترین باتری تا به حال در یک خودروی الکتریکی ساخت هند) در نسخه های بالاتر دارد، برد 585 کیلومتری را به آن می دهد. خب، بدیهی است که محدوده ادعا شده چیزی نیست که ا،ر دارندگان EV قادر به دستیابی به آن نباشند. این ما را به محدوده واقعی Tata Curvv.EV می رساند.

منحنی تاتا.جلو

برد واقعی 425 کیلومتر

حدود 75 درصد از دارندگان Tata Curvv.EV قادر خواهند بود با یک بار شارژ به 425 کیلومتر برد واقعی از بسته باتری 55 کیلووات ساعتی دست یابند. تاتا موتورز این محدوده را C75 می نامد. این را تصور کنید، می تو،د با یک بار شارژ از بنگالورو به میسورو به بنگالورو با مقداری شارژ اضافی سفر کنید. می تو،د بدون نیاز به توقف در جایی برای شارژ مجدد Curvv.EV از دهلی به جیپور سفر کنید. به همین ترتیب، بمبئی به پونه به بمبئی در یک محموله؟ به راحتی می توان به آن دست یافت. چرا، حتی می تو،د با یک بار شارژ در Curvv.EV یک سفر از بنگالورو به چنای نزدیک به 400 کیلومتر داشته باشید.

پیش از این، سفر با خودروهای برقی تاتا مانند Tiago.EV، Tigor.EV، Punch.EV یا حتی Nexon.EV (نسخه دوربرد حدود 280-300 کیلومتر برد/شارژ را مدیریت می کند) حداقل به یک توقف برای شارژ مجدد نیاز داشت. باتری این دیگر اینطور نیست. این همان چیزی است که Curvv.EV را به یک تغییر دهنده بزرگ بازی برای سفر در بزرگراه در هند تبدیل می کند، زیرا این SUV دارای پایه های بلند برای یک وسیله نقلیه الکتریکی است.

تاتا پروفایل curvv.ev

صرفه جویی در زمان و پول!

توانایی ادامه کار بدون نیاز به توقف برای شارژ باتری به م،ای صرفه جویی در زمان و هزینه است. شارژرهای سریع معمولاً حدود 30 روپیه در هر واحد شارژ می شوند و شارژ مجدد باتری Curvv.EV از 40٪ تا 100٪ حدود 1000 روپیه (33 واحد با 30 روپیه در هر واحد) هزینه دارد.

از طرف دیگر، اگر خانه خود را در بمبئی با باتری پر در Tata Curvv.EV خود ، کنید، کار خود را در پونا به پایان برس،د و به بمبئی برگردید، و سپس SUV کوپه خود را به سوکت شارژ خانه وصل کنید، هزینه شارژ خواهد بود. کمتر از 200 روپیه

در واقع، در طول سفر بمبئی به پونا به بمبئی نیازی به توقف برای شارژ ماشین خود نخواهید داشت و می تو،د به لطف شارژ در منزل با استفاده از شارژر آهسته از پریز دیواری، مقدار قابل توجهی در هزینه خود صرفه جویی کنید. اینگونه است که داشتن باتری بزرگتر و برد بیشتر می تواند در هزینه سفرهای خارج از شهر صرفه جویی کند.

Tata Curve.V عقب

حمل و نقل سریع قفل نشده است!

باتری Curvv.EV طوری طراحی شده است که با اتصال به شارژر سریع 70 کیلووات ساعتی، تنها در 40 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد برسد. Curvv.EV دارای نرخ شارژ 1.2 درجه سانتیگراد است که سریعترین سرعت در یک خودروی الکتریکی تاتا است. این باعث می‌شود شارژ مجدد سریع شود، مخصوصاً در سفرهای بزرگراه، زیرا تا زم، که از توقف غذا برگردید، خودرو کاملاً شارژ می‌شود.

چرا برد باتری بزرگ مسئله بزرگی است؟

اگر تا به حال خودروی برقی را در بزرگراه دیده باشید، متوجه خواهید شد که خودرو معمولاً در خط وسط قرار دارد و کروز کنترل با سرعت ثابت 80 کیلومتر در ساعت تنظیم شده است. خوب، به این دلیل است که دارندگان EV باید برد خودروهای الکتریکی خود را به حدا،ر برسانند. خودروهای برقی معمولاً در بزرگراه‌ها (با سرعت ثابت) انرژی بیشتری مصرف می‌کنند تا در خیابان‌های شهر (جایی که بازسازی انرژی ترمز برای شارژ مجدد باتری و به حدا،ر رساندن برد فعال می‌شود).

تاتا curvv.ev فضای داخلی

داشتن باتری بزرگتر و برد بالاتر به این م،ی است که

  1. شما می تو،د هر زمان که بخواهید از وسایل نقلیه سبقت بگیرید، بدون اینکه نگران شارژ دائم باشید.
  2. می تو،د بدون نگر، در مورد صرفه جویی در شارژ از سیستم تهویه مطبوع و سرگرمی داخل خودرو با لذت استفاده کنید.
  3. می تو،د در سفرهای بزرگراهی که در غیر این صورت صرف شارژ باتری خودروی برقی خود می کنید، در زمان صرفه جویی کنید.
  4. وقتی می خواهید با اشتیاق رانندگی کنید و کمی سرگرم شوید، می تو،د جلو بروید و خودتان را درمان کنید.
  5. سفرهای بیشتر در جاده، نگر، کمتری در مورد مسافت پیموده شده. این احتمالاً بزرگترین چیز است، زیرا آرامش ذهن قیمتی ندارد!

در نهایت یک ماشین برقی نسبتاً مقرون به صرفه که می تواند تنها ماشین شما باشد!

معمولاً ا،ر مردم هند ماشین های برقی را به ،وان ماشین دوم خود می ،ند. خودروهای الکتریکی عمدتاً برای رانندگی در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند، که خودروهای برقی به لطف شرایط استارت ثابت (برای بازسازی انرژی ترمز عالی) آن را دوست دارند. مالکان خودروهای برقی تمایلی به بردن خودروهای خود در سفرهای جاده ای ندارند، که عمدتاً به دلیل نگر، از برد و زیرساخت شارژ هنوز نوپا است. با این حال، خودرویی مانند Tata Curvv.EV می تواند تنها خودرو برای بسیاری از افراد باشد زیرا 425 کیلومتر برد واقعی را ارائه می دهد. ا،ر مردم در یک روز بیش از 400 کیلومتر در بزرگراه رانندگی نمی کنند و اینجاست که نسخه Tata Curvv.EV مجهز به باتری 55 کیلووات ساعتی به خوبی جای می گیرد.

بهترین بخش قیمت آن است. Tata Curvv.EV با قیمت اولیه 18.49 میلیون روپیه برای نسخه مجهز به باتری 55 کیلووات ساعتی، در حال حاضر ارزان‌تر از BYD Atto3 و MG eZS است که هر دو از محدوده‌های کوچک‌تر هستند. اگر به Tata Curvv.EV به ،وان یک خودروی شهری نگاه می کنید، نسخه 45 کیلووات ساعتی انتخاب من،ی است و با قیمت اولیه فقط 17.49 میلیون روپیه جذاب تر است.

 

The post Tata Curvv.EV یک وسیله نقلیه الکتریکی واقعی برای بزرگراه ها است: ابتدا آن را در Cartoq توضیح می دهیم.

منبع: https://www.cartoq.com/tata-curvv-ev-gamechanger-highway-ready-electric-car/