تسلای 25000 دلاری که می توانید رانندگی کنید مرده است و رانندگی خودکار آن را کشته است

The $25,000 Tesla You Can Drive Is Dead, And Autonomy Killed It

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در جریان این تماس گفت: “داشتن یک مدل معمولی 25K منطقی نیست. این مضحک خواهد بود.”

    تسلای 25000 دلاری که می تو،د رانندگی کنید مرده است و رانندگی خودکار آن را کشته است

  • ایلان ماسک تایید کرده است که یک تسلا قابل رانندگی با قیمت 25000 دلار دیگر بخشی از برنامه های این شرکت نیست.
  • مدیر عامل تسلا این ایده را “مضحک” و “بی فایده” در طی یک تماس درآمدی رد کرد.
  • او اصرار داشت که آینده تسلا کاملا مستقل خواهد بود و مدل بودجه را غیر ضروری و بی ربط می کند.

ایلان ماسک به تازگی تایید کرده است که یک تسلا قابل رانندگی با قیمت 25000 دلار در افق نیست، افشاگری که بسیاری را که امید خود را به یک تسلای مقرون به صرفه در آینده نزدیک بسته اند، ناامید خواهد کرد. اکنون، سرنوشت خودروی مقرون به صرفه تسلا به این بستگی دارد که آیا این شرکت واقعاً می تواند بر موانع بزرگ برای دستیابی به استقلال سطح 5 غلبه کند. به اعتبار ماسک، او چندین سال پیش به طور مبهم به این موضوع اشاره کرد، اگرچه این قرص تلخی برای ،یداران بالقوه باقی مانده است.

ماسک و تسلا حداقل از سال 2018 ایده یک خودروی تولیدی 25000 دلاری (که مطبوعات آن را مدل 2 نامیده‌اند) مطرح کرده‌اند. با این حال، تا کنون، هیچ چیز واقعاً به آن نقطه نزدیک نشده است، به جز مدل هایی که واجد شرایط کاهش مالیات قابل توجه هستند. اکنون، در تماس با درآمد امروز، از ماسک سؤال شد: «چه زم، می‌تو،م انتظار داشته باشیم تسلا یک خودروی 25000 دلاری غیر روباتا،ی به ما بدهد؟»

به نظر می رسد آینده استقلال است

بنابراین ماسک حرف های خود را زیر پا گذاشت و سرانجام گفت: “من فکر می کنم ما کاملاً واضح بوده ایم که آینده مستقل خواهد بود.” او سپس بیش از یک دقیقه در مورد اینکه چگونه خودمختاری آینده است، چگونه تسلا سال‌ها این را گفته است و چگونه Cybercab یک خودروی تولید انقلابی است صحبت کرد. تنها پس از آن، او در نهایت به این سوال پرداخت و گفت: “در اصل، داشتن یک مدل معمولی 25K هیچ م،ایی ندارد.”

شایان ذکر است، ماسک قبلاً در سال 2020، در روز باتری، به این موضع اشاره کرده بود، زم، که ادعا کرد: «حدود سه سال دیگر، ما مطمئن هستیم که می‌تو،م یک خودروی الکتریکی 25000 دلاری بسازیم که کاملاً خودران است». چیزی که او در آن زمان به آن اشاره نکرد – شاید به این دلیل که هنوز آن را نمی دانست – این بود که این ماشین الکتریکی ظاهراً مقرون به صرفه احتمالاً بدون فرمان یا پدال ارسال می شود.

بیشتر: Cybercab پورت شارژ ندارد، اما تسلا وعده 90٪ راندمان بی سیم را می دهد.

موانع رسیدن به استقلال (و قیمت 25000 دلار)

به نظر می رسد منطق فعلی ماسک تا حدی این است که با قابل رانندگی ، آن، به خوبی یک “خودروی اختصاصی خودران” نخواهد بود. اگرچه این ممکن است مزایایی داشته باشد، اما به این م،ی است که هر وسیله نقلیه ای تا زم، که تسلا بتواند به سطح 5 رانندگی خودکار برسد، به تعویق می افتد، چیزی که بسیاری از کارشناسان معتقدند هنوز یک دهه یا بیشتر با آن فاصله دارد. حتی اگر تسلا بتواند بر این فناوری تسلط پیدا کند، همچنان با یک کوه نظارتی برای صعود روبرو است، زیرا بعید است که خودروهای کاملاً خودران به این زودی تایید شوند.

البته او در سال 2018 چیزی تقریباً ی،ان به مارکیز براونلی یوتیوبر گفت. او گفت: «فکر می‌کنم که بتو،م به… 25000 خودرو برسیم، این کاری است که می‌تو،م انجام دهیم… اما اگر واقعاً سخت کار کنیم، فکر می‌کنم احتمالاً در حدود 3 سال می‌تو،م این کار را انجام دهیم».

شکی نیست که همه‌گیری سرعت همه‌گیری را برای همه کند کرده است، اما اینجا هستیم، شش سال بعد بدون تاریخ مشخصی برای ،ید یک تسلا 25000 دلاری. راستش را بخواهید، در این مرحله، چرا اگر «خودمختاری آینده است» یک رودستر بسازیم؟ هیچ، ابرخودرویی که چرخ و پدال نداشته باشد نمی خواهد.

    تسلای 25000 دلاری که می تو،د رانندگی کنید مرده است و رانندگی خودکار آن را کشته است

منبع: https://www.carscoops.com/2024/10/the-25000-tesla-you-can-drive-is-dead-and-autonomy-،ed-it/