جداسازی موتور دیزلی کامینز 5.9 لیتری نشان می دهد که چرا توقف این موتورها بسیار سخت است.
انتشار: شهریور 24، 1403
بروزرسانی: 02 فروردین 1404

جداسازی موتور دیزلی کامینز 5.9 لیتری نشان می دهد که چرا توقف این موتورها بسیار سخت است.


  • این موتور 5.9 لیتری کامینز توربو دیزل از یک دوج رم 2500 2006 فراخوان شد.
  • در 368000 مایل ضعیف می دوید.
  • آسیب قابل توجهی در پیستون ها مشاهده شد.

تعداد کمی از موتورها به اندازه موتورهای دیزلی کامینز سری B دارای موقعیت افسانه ای هستند. این خودرو چندین دهه است که به وانت های دوج (و بعداً Ram) نیرو می دهد و موتور V6 5.9 لیتری در این ویدیوی جدید نشان داده شده است. من ماشین میسازم این ویدئو زندگی سختی داشته است. این موتور یک دوج رم 2500 مدل 2006 بود که توسط یک سقف ساز استفاده می شد و در 368000 مایل موتور به خوبی کار نمی کرد. اما کار می کرد. بعد از دیدن فرسودگی این موتور شگفت انگیز بود.

حقیقت این است که 368000 مایل مسافت پیموده شده برای یک خودروی دیزلی زیاد نیست، اما به نظر می رسد مالک به نگهداری اهمیتی نمی دهد. ویدئو با توضیح اینکه کامیون از داخل و خارج ش،ته شده است، شروع می شود. از آن برای کار استفاده شده بود، و هنگامی که مالک در نهایت آن را برای رفع مشکلات موتور به مغازه برد، او تصور کرد که کل کامیون در وضعیت بسیار بدی قرار دارد تا هزینه تعمیر را توجیه کند.

در نیمه اول این بازی چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد. ،مت بالای موتور با توجه به قدمت و مسافت پیموده شده بسیار خوب به نظر می رسد. اولین نشانه های مشکل به محض بیرون کشیدن سر ظاهر می شود و پیستون ها و بلوک بالایی را آشکار می کند. برخی از سیلندرها دارای شیارهای عمیق در دیوار هستند و قطعاتی از ، در محفظه های احتراق در ،مت زیرین سر وجود دارد. به وضوح چیزی داخل موتور ش،ته بود.

وقتی پیستون ها بیرون می آیند، می بینیم متعدد چیزهای ش،ته ای وجود داشت. حلقه های پیستون در سه پیستون از شش پیستون ش،تند و این سیلندرها را عملاً بی استفاده می کند. حلقه های بد دیواره سیلندر را ،اشیدند که به ،ه خود باعث ،اش پیستون ها شد. همچنین سایش شدید در ،مت های میل بادامک، یاتاقان ها و سوپاپ ها مشاهده شد. حداقل، این موتور به سوراخکاری مجدد و انتهای جدید نیاز دارد تا بتواند دوباره کار کند. ی،ی موتور را روشن کند. درسته یک بار دیگر حتی با وجود سه حلقه ش،ته و ف،ی که در داخل آن جهش داشت، کامینز تا پایان تلخ مبارزه کرد.

چه چیزی باعث آسیب شد؟ در این ویدیو عدم نگهداری عمومی به ،وان علت احتمالی ذکر شده است. این می تواند به دلیل تعویض نادر روغن، استفاده از روغن بی کیفیت، یا نادیده گرفتن مشکلات کوچک تا زم، که بزرگتر شوند، باشد. به هر حال این موتور آ،ین تری، خود را یدک کشید. مشکلات انباشته آنقدر زیاد است که ارزش بازسازی را ندارند.


منبع: https://www.motor1.com/news/733739/،mins-diesel-teardown-video/