دوچرخه رویال انفیلد هیمالیا دو سیلندر دیده شد: اما آیا 650 است؟

رویال انفیلد هیمالیا 650 از زمان عرضه دوچرخه های 650 دو سیلندر در سال 2018 در لیست آرزوهای علاقه مندان به موتورسیکلت بوده است. بیش از نیم دهه بعد، یک دوچرخه آزمایشی از چیزی که به نظر می رسد هیمالیا دو سیلندر باشد، مشاهده شد. در حال آزمایش ا،ر نشریات خودرو آن را هیمالیا 650 می نامند، اما آیا واقعاً اینطور است؟ بیایید ابتدا نگاهی به تصویر جاسوسی بیندازیم قبل از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم که دوچرخه کاملاً جدید رویال انفیلد می تواند یا باید چگونه باشد.

شات جاسوسی رویال انفیلد هیمالیا 650

شلیک جاسوسی توسط موتوربیم

همانطور که تصویر جاسوسی نشان می دهد، این موتورسیکلت شبیه یک دوچرخه ماجراجویی سواری بالا است، با لمس های الهام گرفته از داکار. و از آنجایی که این یک دوچرخه رویال انفیلد است، چگونه دوچرخه های ک،یک می توانند تا این حد از ک،یک دور باشند؟ این را امتحان کنید، نیم روکش بسیار باریکی وجود دارد و تفاوت چند، با آنچه در دوچرخه‌های ماجراجویی مشابه ارائه می‌شود مانند Aprilia Tuareg 660، Yamaha Tenere 700 ندارد و مبادا بیابان بزرگ Ducati را فراموش کنیم.

این دوچرخه، حداقل در زیر استتار، باریکتر از هیمالیا 450 به نظر می رسد، اما ممکن است به دلیل پوششی باشد که دور م،ن را پنهان می کند. یک چرخ بزرگ در جلو وجود دارد که احتمالاً یک چرخ 21 اینچی است. این موتورسیکلت قدرت زیادی تولید می کند که دیسک های دوگانه در جلو نشان می دهد در حالی که سیستم تعلیق یک واحد USD قابل تنظیم است. این مشخصات بالاترین مشخصاتی است که تا به حال در موتورسیکلت رویال انفیلد دیده ایم. بنابراین، احتمالاً این موتورسیکلت پرچمدار خواهد بود که از Super Meteor و S،tgun 650s پیشی می گیرد.

حالا به مهمترین بخش معا، برویم: موتور. از نظر ظاهری، به نظر می رسد که موتور دارای میل لنگ است که در 650 دیدیم، به این م،ی که می تواند یک دوقلو موازی باشد. در واقع، اگزوز برجسته دارای یک لوله هدر به وضوح قابل مشاهده است در حالی که به نظر می رسد که دیگری قبل از ادغام در واحد سمت چپ، از جلو، از پایین، پیچ و تاب می خورد. سر در این مرحله بسیار ضخیم می شود. این طراحی متفاوت از طراحی اگزوز 2X1 است که در مدل جدید Bear 650 Scrambler مشاهده کردیم.

تصاویر لو رفته از موتور سیکلت رویال انفیلد اسکرامب، 650
رویال انفیلد اسکرامب، (BER) 650

به نظر می رسد رویال انفیلد روی قطعات هیمالیا 450 سرمایه گذاری زیادی کرده است، که واقعاً چیز خوبی است زیرا به حفظ قیمت این موتورسیکلت بسیار رقابتی کمک می کند. به‌،وان مثال، دسته‌های دستگیره، گل‌گیر عقب، چراغ‌های عقب یکپارچه با نشانگرهای چرخش، ،تیک عقب (احتمالاً حتی رینگ‌ها)، محافظ زین و حتی صندلی‌ها همگی مستقیماً از هیمالیا 450 می‌آیند. تعلیق عقب مونو شوک را می‌توان تأیید کرد.

از دیگر شباهت های هیمالیا 450 می توان به دسته ابزار که همان واحد گرد است و نشانگرهای دور جلو اشاره کرد. اما آینه ها متفاوت هستند. به طور کلی، به نظر می رسد که این موتورسیکلت در وضعیت پیشرفته ای برای تولید آماده است، به این م،ی که ممکن است تنها یک سال دیگر باقی بماند. نویسندگان خودروهای خوش بین حتی یک رونمایی از Rider Mania 2024 را پیشنهاد می کنند.

چیزی که ما هنوز نمی د،م …

تشخیص بدنه این موتورسیکلت از روی تنها ع، جاسوسی که در اینجا داریم دشوار است. از نظر ظاهری، متفاوت از سری فعلی رویال انفیلد 650s به نظر می رسد که از ،تیک های لوله ای دوقلو استفاده می کنند. اکنون، شاسی هیمالیا 450 کاملاً متفاوت است، با استفاده از موتور به ،وان یک عضو تحت فشار، یک واحد تریلی که حول یک موتور 450 سی سی تک سیلندر شرپا توسعه یافته است. نصب یک موتور 650 سی سی در این شاسی می تواند کاملاً چالش برانگیز باشد زیرا موتور 650 سی سی نه تنها سنگین تر است، بلکه بسیار گسترده تر است.

جالب است که ببینیم آیا رویال انفیلد با ،تیک جلوی دوگانه استفاده می‌کند و ،مت عقب قاب را با یک زیرفریم جدید جایگزین می‌کند یا خیر. شاید این همان مسیری باشد که هیمالیا 650 ممکن است در پیش بگیرد، در عین حال، در اینجا ع،ی از یک موتورسیکلت آزمایشی دو موتوره 850 سی سی (موتور 650 سی سی ،ل کننده است) است که Death Spray Custom اخیراً در جشنواره Goodwood Of S،d ​​در بریت،ا به نمایش گذاشت.

همانطور که در تصویر مشخص است، قاب یک واحد رک دوگانه است که فقط زیرفریم عقب آن متفاوت است. ناشناخته بزرگ دیگر در مورد دوچرخه هیمالیا 650 به موتور مربوط می شود. در حالی که موتور دوقلو 650 سی سی حتی روی دوچرخه 248 کیلوگرمی Super Meteor گشتاور کافی دارد، عملکرد اضافی آن ضرری نخواهد داشت. اگر رویال انفیلد تصمیم می گرفت موتور 650 را به چیزی بزرگتر، مثلاً 700 سی سی یا 750 سی سی، توسعه دهد، یا حتی تا پیش از عرضه یک موتور 850 سی سی پیش برود، می توانستیم یک موتور سیکلت ماجراجویی بزرگ و سریع داشته باشیم که به لطف هوا و روغن آن نسبتاً ساده است. طبیعت خنک آیا این چیزی است که بازار موتور سیکلت های ماجراجویی متوسط ​​وزن از دست داده است؟ زمان نشان خواهد داد.

سپس مشکل بزرگ وجود دارد: وزن. استفاده از قاب دو پایه و موتور 650 سی سی هوا خنک یا مشتق آن به این م،ی است که وزن ممکن است نگران کننده باشد. با توجه به اینکه بسیاری از سوارکاران وزن هیمالیا 450 را احساس می کنند، نیاز به مهندسی قابل توجهی است تا تمام این وزن از هیمالیا 650 ناپدید شود. زمان های هیجان انگیزی در پیش است.

The post دوچرخه رویال انفیلد هیمالیا دو سیلندر: اما آیا 650 است؟ برای اولین بار در Cartoq.

منبع: https://www.cartoq.com/royal-enfield-himalayan-650-twin-cylinder-spy-s،t-reveals-what-to-expect/