هوراکان همیشه خودرویی سخت برای جایگزینی بوده است. تا پایان عمرش، تیم رویایی موتور V10 افسانه ای، طراحی خیره کننده و شاسی منظم، آن را به یکی از بهترین ابرخودروها تبدیل کرده بود. و لامبورگینی این کار را انجام خواهد داد: تمراریو پلاگین هیب، با قدرت 920 ، بخار، 10000 دور در دقیقه و سیستم چهار چرخ متحرک. به گفته Sant'Agata، چیزی کمتر از “یک ماشین سوپر اسپرت جدید در ک، خودش” نیست.
این نشان دهنده یک تغییر بزرگ برای خودروی “کوچک” لامبورگینی است (و همچنین تکمیل خط تولید هیب، در کنار Revelto و Urus SE). برای 20 سال، مدل زیر V12 پرچمدار دارای موتور V10 بود که از 5.0 لیتر به 5.2 از گالاردو به هوراکان رسید. حتی زم، که آونتادور به Revuelto تبدیل شد، موتور 6.5 لیتری V12 باقی ماند. بنابراین این واقعاً با هر چیزی که قبلاً از لامبورگینی دیدهایم، کاملاً متفاوت است، از نظر قدرت محض: گالاردو با 500 ، بخار و هوراکان با 610 ،بخار به بازار عرضه شد. این Temerario با 920 ، بخار به بازار می رود.
این قدرت به لطف یک موتور V8 کاملاً جدید 3995 سی سی، توئین توربوی خشک، به نام L411 است که به تنهایی 800 ، بخار در 9000 دور در دقیقه تولید می کند. تا 9750 دور در دقیقه باقی می ماند، با حدا،ر 10. 10000 دور در دقیقه، تولید سری V8 لامبورگینی. حتی دانستن این اطلاعات قبل از هفته اتومبیل مونتری، تقریبا غیر قابل باور به نظر می رسد. این موتور همچنین به تنهایی 538 پوند فوت تولید می کند، و شما تنها نخواهید بود که فکر کنید موتور V8 800 ، بخاری، 538 پوند فوتی و 10000 دور در دقیقه می تواند جایگزین خوبی برای Revuelto با قدرت 1015 ، بخار باشد. . اما در این صورت این یک لامبورگینی الکتریکی با عملکرد بالا نخواهد بود. به لطف بسته باتری 3.8 کیلووات ساعتی و سه موتور الکتریکی (یکی در موقعیت P1 بین موتور و گیرب،، دو عدد در محور جلو)، حدا،ر قدرت Temerario 920 ، بخار است. لامبورگینی می گوید تنها در 2.7 ث،ه به سرعت 62 مایل در ساعت و بیش از 210 مایل در ساعت می رسد. درپوش Diamond Like Carbon (DLC) دنباله شست شست می تواند تا 11000 دور در دقیقه مقاومت کند و تزریق سوخت در 350 بار انجام می شود. این همه نسبتاً دیوانه کننده است.
DCT هشت سرعته Temerario جدید است و گفته می شود سبک تر و سریعتر از هوراکان هفت سرعته قدیمی است. به صورت عرضی پشت موتور قرار می گیرد تا جایی برای باتری در منطقه تونل انتقال سنتی وجود داشته باشد. همانند Revuelto، برقیسازی Temerario با هدف افزایش عملکرد و کاهش CO2 (تا 50 درصد نسبت به V10، ،نهای Lambo) محدوده خودروهای الکتریکی م،یداری را ارائه میکند. انتظار چند کیلومتر کارکرد بی صدا در حالت Citta با قابلیت شارژ تا 7 کیلووات را داشته باشید. یا موتور را می توان در حالت شارژ مجدد برای پر ، سلول ها راه اندازی کرد، که به نظر می رسد کمی هدف را ش،ت می دهد – اما این گزینه وجود دارد.
زم، که خودرو در حالت برقی کار نمی کند، نوید یک فضای صوتی جدید و هیجان انگیز را می دهد. لامبورگینی میگوید تلاشهای فنی قابلتوجهی را برای توسعه یک تجربه صوتی منحصربهفرد و غیرقابل انکار از سیستم درایو کاملاً جدید Temerio انجام داده است. بنابراین آنها به این فکر ،د که چگونه اگزوز را از منیفولد اگزوز به لوله دم هدایت کنند، چگونه پایههای موتور را طراحی کنند، و چگونه بر ارتعاشات طراحی میل لنگ سطح صاف تأکید کنند. حتی – شوک و وحشت – یک بلندگوی داخل خودرو نیز وجود دارد. به نظر می رسد که یک “تجربه شنیداری هیجان انگیز و قدرتمند” در حالت های اسپرت و کورسا در انتظار شماست.
Temerario بر اساس یک معماری کاملاً جدید است – دیگر هیچ شباهتی با هیچ آئودی ندارد. ساخته شده از آلیاژ فوق سبک، نوید بهبود 20 درصدی استحکام پیچشی نسبت به هوراکان (که برای اسپایدر مفید خواهد بود) و همچنین فضای داخلی بهبود یافته است. گفته می شود که وزن خشک 1690 کیلوگرم برای Temerario با طول 4.7 متر است، بنابراین دقیقاً لاغر نیست، اگرچه Revuelto تا حدودی به بسیاری از نگر، ها در مورد لامبوهای سنگین پرداخته است، زیرا آنها حماسی هستند.
این خودرو از همان فناوری استفاده میکند که به موتور V12 کمک میکرد تا ذهنهای بسیاری را به خود مشغول کند، با محور الکترونیکی به این م،ی که نسل دوم لامبورگینی دینامیکا ویکولو در Temerio متمایز است. این به م،ای بردار گشتاور من،، ترمزگیری فقط در مواقع ضروری، حالت دریفت برای کنترل بیش فرم، و 13 تجربه مختلف رانندگی است. نگران نباشید، این اساساً توسعه حالتهای رانندگی است، اگرچه چیزهای زیادی وجود خواهد داشت – حالت Corsa Plus، کنترل راهاندازی، سه تنظیمات حالت هیب، و غیره. مانند Revuelto، حالت Sport حالت سرگرم کننده خواهد بود و Corsa برای زمان های دور در آنجا وجود دارد. مدیر فنی Reuven Mohr باعث میشود که Temerio هیجانانگیزتر از آمار صرف به نظر برسد: «Temerio یک تجربه رانندگی نوآورانه و در عین حال احساسی را ارائه میدهد. ما خودرویی داریم که در پیست دقیق و کاملاً کارآمد است، از سوی دیگر، ما یک شخصیت معمولی دیفرانسیل عقب داریم که به سمت حدا،ر درگیری راننده با 920 ، بخار و 10000 دور در دقیقه است.
،، که قصد رانندگی در پیست را دارند خوشحال خواهند شد که بدانند پکیج 'Alleggerita' از ابتدای عرضه همراه با گزینه تایرهای Bridgestone Potenza Sport Race (همانطور که در STO قدیمی استفاده می شود) برای چرخ های 20/21 اینچی در دسترس خواهد بود. بسته سبک وزن، مقدار زیادی CFRP را به نمای بیرونی، از جمله کاپوت، دامنهای جانبی و برخی از پانلهای پایینتر معرفی میکند. شیشه های جانبی ثابت پلی کربنات 450 گرم صرفه جویی می کنند – این اصلاً جدی است. همچنین به چرخهای کربنی نیز توجه کنید که بخشی از پکیج نیستند، اما همراه با اگزوز تیت،ومی در لیست تج،ات اضافی قرار دارند. لامبو میگوید آلگریتا با تمام مواد سبکوزن مرتبط، بیش از 25 کیلوگرم صرفهجویی میکند و از نظر آیرودینامیکی کارآمدتر است. شاید آن موقع ضروری نباشد، اما برای شهرت در پیت لین عالی است. و 296 Assetto Fioranos را نشان دهید.
در مورد آیرودینامیک، لامبورگینی ادعا می کند که نیروی رو به پایین هوراکان اوو در عقب بهتر از دو برابر نیروی رو به پایین Temerario (+103 درصد) است. سه هدف طراحی از ابتدا تعیین شد: افزایش سرمایش، پایداری در سرعت بالا و راندمان ترمز. اکنون به نظر می رسد همه چیز به عملکرد آیرودینامیکی کمک می کند، از چراغ های روشنایی در روز (که هوا را از سپر به رادیاتورهای جانبی می فرستند) تا آینه های جانبی (بهینه کننده کشش) به سقف، با مجرای مرکزی آن که به کارایی و نیروی رو به پایین کمک می کند. همچنین، همانطور که اغلب اتفاق میافتد، ،مت پایین نقش مهمی دارد، زیرا مولدهای گرداب Temerario بسیار بزرگتر از قبل هستند. عملکرد خنککننده تا 30 درصد بهبود یافته است (زیرا V8 هیب، توئین توربو بیشتر از یک V10 تنفس طبیعی نیاز دارد)، همچنین گفته میشود خنککننده دیسک ترمز نیز 20 درصد بهتر است.
لامبورگینی می گوید که فضای داخلی Temerio طوری طراحی شده است که به لطف صندلی پایین، پانل باریک و کج شدن فرمان، راننده احساس خلب، را در پشت فرمان ایجاد کند. از آنجا به نظر می رسد که آنها با یک Revoleto رانندگی می کنند – شاید چیز بدی نباشد – اگرچه به این م،ی است که هر دو مدل کاملاً مشابه هستند. همچنین برای هر ،ی که قصد معامله در هوراکان (و ، بیحس آن) را برای یک Temerio دارد، معرفی یک «صندلی راحتی جدید» است. حالا می توان آن را در 18 جهت تنظیم کرد، باید صندلی راحت تری نسبت به قبل باشد. سطلهایی از قابهای کربنی برای ،، که میخواهند چیزی کمی مسابقهدهندهتر باشند وجود دارد. وعده 34 میلی متر فضای سر بیشتر، 46 میلی متر فضای پا بیشتر و دید بهتر است. لامبورگینی معتقد است که “حتی بلندقدترین رانندگان” می توانند به راحتی از کلاه ایمنی برای کارهای پیست استفاده کنند که به اندازه صندلی های راحت اهمیت دارد. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی یک نمایشگر عمودی 8.4 اینچی، داشبورد راننده 12.3 اینچ، صفحه نمایش سرنشین جلو 9.1 اینچ و ظرفیت صندوق بار آن 112 لیتر است. یا دو واگن کابین، به نظر می رسد. با فضای اسمی پشت صندلی ها نیز. بنابراین از جهاتی یک لامبورگینی بسیار مدرن است، علاوه بر آن برخی ویژگیهای یکپارچهسازی با سیستمعامل.
استفان وینکلمن میگوید: «تمریو یک خودروی درجه یک است: خودرویی در یک ک، خاص، خودرویی غیرمعمول و نوآورانه از نظر فنی و سبک، هر لامبورگینی جدید باید از نظر عملکرد بهتر از پیشینیان خود باشد در عین حال از دیدگاه توجه به انتشار گازهای گلخانه ای پایدارتر باشید: «با Temerio، ما یک فصل عمده در استراتژی برق رس، موجود در طرح Direzione Cor Tauri را تکمیل کردیم: ما همچنین تبدیل به اولین برند خودروی لو، شده ایم که یک خودروی لو، ارائه می دهد.» محدوده کاملا هیب،.” ما هنوز هیچ راهنمایی در مورد هزینه نداریم، اما با توجه به افزایش عملکرد نسبت به هوراکان، افزایش قیمت نیز محتمل به نظر می رسد. اگر Revelto 400,000 پوند ارزش داشته باشد، تصور اینکه این خودرو 300,000 پوند باشد، آسان است. البته با بیش از 400 رنگ برای انتخاب – اکنون زمان شروع راه اندازی برنامه پیکربندی است، با اولین تحویل در سال 2025.
1 / 20
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48875