فورد و کازورث منطقی به نظر می رسد، اینطور نیست؟ این یک مشارکت است که باعث ایجاد DFV افسانه ای، سیرا RS500 فاتح همه جانبه و اسکورت RS Cossie با بال های خیره کننده شد. این دو شرکت غول پیکر به قدری به هم مرتبط هستند که با وجود اینکه چندین سال است که هیچ کاری با هم انجام نداده اند، مترادف یکدیگر شده اند. فورد اروپا در دو دهه گذشته مدل های عملکردی خود را عمدتاً در داخل تولید می کند، در حالی که Cosworth به بهترین کار خود ادامه داده است: ساخت برخی از بزرگترین موتورهای احتراقی که برای بشر شناخته شده است.
اخیراً، این موتور 4.0 لیتری V12 تنفس طبیعی است که به GMA T.50 و T.33 نیرو می دهد، و همچنین موتور 6.5 لیتری موجود در استون مارتین والکری. و صحبت از ابرخودروهای طراحی شده توسط آدریان نیوی، سازنده موتور در حال حاضر روی یک موتور 4.5 لیتری V10 با سرعت 15000 دور در دقیقه برای RB17 آینده کار می کند، که با وجود روی آوردن طراح افسانه ای فرمول 1 به استون، همچنان در حال تولید است. اما طولی نکشید که این شرکت به ساخت موتوری روی آورد که برای مردم عادی به راحتی قابل دستیابی باشد. نه، این موتور فورد نبود، بلکه یک موتور سوبارو ایمپرزا بود.
به طور خاص، یک Cosworth CS400، مانند آنچه در اینجا داریم. چرا Cosworth تصمیم به طراحی مجدد هاچ بک سوبارو گرفت تا حدودی یک راز است، با توجه به اینکه اسکوب های فیس لیفت شده به همان اندازه محبوبیت مدل های خسته کننده ای داشتند که بر اساس آنها ساخته شده بودند (اگر نه بیشتر)، با Prodrive، شریک رالی ژاپنی این برند، نسخه های ویژه را به گونه ای ،د می کند که گویی در مورد آنها هستند. از مد خارج شدن اتفاقی که به نوعی رخ داد، زیرا سوبارو از مسابقات رالی قهرم، جهان در سال 2008 کنار رفت و بنابراین، مشارکت خود را با Prodrive به میزان قابل توجهی کاهش داد. کازورث با وجود هیچ نسخهای با مشخصات بریت،ایی در افق، و شاید تمایل به فاصله گرفتن از گذشته فورد، به آن حمله کرد.
همانطور که انتظار می رفت، موتور تمام چیزی بود که CS400 را متمایز می کرد. در حالی که ظرفیت 2.5 لیتر باقی مانده بود، Cosworth آن را خالی کرد و آن را با پیستون ها، بلبرینگ ها، واحدهای کنترل و واشر جدید بازسازی کرد. ورودی هوا نیز بازطراحی شد، توربو بزرگتر شد و اگزوز آزادتر شد تا قدرت به 400 ، بخار افزایش یابد. بسیار قدرتمندتر از هر چیزی که STI یا Prodrive قبلا ایجاد کرده بود، که منجر به شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت کمتر از چهار ث،ه شد. این شرکت همچنین سخت افزارهای تهاجمی را برای تیز ، شاسی اضافه کرده است، از جمله دمپرهای Bilstein با فنرهای محکم تر Eibach، ترمزهای جلوی AP Racing با کالیپرهای شش پیستونی و رینگ های آلیاژی 18 اینچی سبک تر.
همه چیز بسیار امیدوارکننده به نظر می رسید، اگرچه برداشت های اولیه در آن زمان و،م بود. برخی از رو،مهنگاران موتور را بسیار کند میدانستند و سؤالاتی را در مورد نرخ شتاب چشمگیر، فرمان سبک و عدم احساس آن ایجاد می،د. در همین حال، دیگران از کشش و میرایی دقیق CS400 تمجید ،د. مانند تمام نسخههای ویژه محدود، CS400 امروزه با دید بسیار مثبتتری دیده میشود و یکی از خواستنیترین هاچبکهای Impreza تا کنون در نظر گرفته میشود.
البته تا حدودی به این دلیل است که خودروهای کمی ساخته شده بودند. کوزوورث تنها 75 خودرو جمع آوری کرد که بسیاری از آنها توسط صاحبان آنها توقیف شد یا در خندق به پایان رسید. یا هر دو. خوشبختانه هیچ کدام از این سرنوشت ها برای این مدل که تنها 12000 مایل در آن مسافت دارد و سابقه خدمات کامل سوبارو را به رخ می کشد، رخ نداد. این بدان م،ی است که حق بیمه سنگینی دارد و فروشنده 53995 پوند درخواست می کند. افزایش جزئی نسبت به قیمت اصلی آن 50000 پوند، و بسیار بیشتر از برخی دیگر از CS400هایی که اخیراً در آگهیهای طبقهبندی شده آمدهاند. اما هیچکدام به اندازه این یکی شیک یا اصلی نبودند و این همیشه به پول زیادی نیاز دارد. از طرف دیگر، این Litchfield Type 20 وجود دارد که یکی از 20 نمونه موجود با بیش از 500 ، بخار با نصف قیمت Cossie است، اگرچه احتمالاً می خواهید مقداری پول برای رنگ آمیزی مجدد چرخ ها و حذف تمام دیسک های غیر اصلی ذخیره کنید.
مشخصات | سوبارو ایمپرزا کوزوورث CS400
موتور: موتور با،ر چهار سیلندر 2457 سی سی توربوشارژ
انتقال: گیرب، شش سرعته دستی، چهار چرخ متحرک
قدرت (hp): 400 در 5750 دور در دقیقه
گشتاور (lb/ft): 400 در 3950 دور در دقیقه
mpg: 26.9 (استاندارد STI)
دی ا،ید کربن: 243 گرم در کیلومتر (استاندارد STI)
سال ثبت نام: 2010
فاصله ثبت شده: 12000
قیمت جدید: 49995 پوند
برای شما برای: 53995 پوند
1 / 6
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48993