پژو دیگر خودروهای با کارایی بالا تولید نمی کند. به هر حال نه واقعا یک مرور سریع در وب سایت آن نشان می دهد که فقط سه مدل پژو اسپورت وجود دارد که دو مدل از آنها انواع 508 PSE هستند، گرم ترین چیزی که این شرکت می سازد اما جیوه را نمی جوشاند. ماشین دیگر 9X8 Le Mans است. که نه می تو،د آن را ب،ید و نه بر اساس آ،ین نگاه می خواهید. و اگرچه 208 GTI دست کم گرفته شده چندی پیش به فروش میرسید، نسل جدید سوپرمینی نسخه اصلی را به نفع الکتریکی کنار گذاشته است.
این یک جعبه کامل ، است که ما قصد باز ، آن را نداریم، اما فقدان تقریباً کامل مدلهای با کارایی بالا در محدوده آن به وضوح ناامیدکننده است، به خصوص عدم وجود یک هاچ بک داغ و مقرون به صرفه. این شرکتی است که در ک، خود تسلط پیدا کرده است و 205 GTI پایه های شجاعت را برای بهترین بخش از دو دهه پی ریزی کرده است. سپس مسابقات رالی برگزار شد. ا،ر شرکتها مدلهای «گرم» ارزانتری میسازند تا زیر عملکرد پرچمدار خود بنشینند (به ST تا RS، GTI به R و غیره فکر کنید)، در حالی که پژو یکی از هاچبکهای خودش را از خط تولید خارج میکند، آن را در داخل میکند و به آن میدهد. ظاهری الهام گرفته از رنگ و آن را پایین تر از محدوده GTI خود قرار می دهد. رالی ها فقط یک هاتچ کم آب نبودند، بلکه خودروهای عملکردی سبک وزن من،ی بودند.
سری جنیوس رالی پژو با 205 شروع شد و تا حدودی شبیه به چیزی است که در اینجا می بینید. پس از موفقیت عظیم GTI، این شرکت تصمیم گرفت که جایگزین ارزانتری برای برآورده ، خواستههای ،، که تشنه یک هاچبک داغ با بودجه هستند، مورد نیاز است. بنابراین، این شرکت از تیم مسابقهای خود، پژو تالبوت اسپورت، کمک گرفت تا یک هاچ بک الهام گرفته از رالی بسازد که پا بر روی GTI بگذارد. برای پایین نگه داشتن هزینه ها، یک موتور معمولی سری TU (برخلاف موتور GTI). قدرت 103 ، بخار، قدرت کافی برای یک مدل اسپرت اواسط دهه 1980، و 15 ، بخار کمتر از 1.6 لیتری GTI است.
با این حال، Rallye به طور قابل توجهی سبک تر از GTI بود. بخش اعظم عایق صدا حذف شده است، بیشتر قطعات الکتریکی حذف شده اند (یک موهبت از دیدگاه مالک ک،یک) و سیستم گرمایش ساده شده است و وزن رالی را به تنها 793 کیلوگرم کاهش می دهد – 57 کیلوگرم کمتر از وزن GTI 1.6. تالبوت اسپورت میتوانست آن را کنار بگذارد، اما در عوض سیستم تعلیق و همچنین ترمزها و محور عقب را از GTI استفاده کرد. ،یبی از اجزای هات هاچ، یک موتور چهار سیلندر و یک شاسی سبک وزن باعث شده است که برخی آن را بهترین خودروی دیفرانسیل جلویی که تا به حال ساخته شده است – اگر نه یک خودروی به خصوص سریع، ساخته است.
با این حال، این یکی از خودروهای رالی 205 اروپایی نیست که بیش از 30000 دستگاه از آن تولید شده است، بلکه یکی از تنها 800 مدل فرمان راست ساخته شده برای بازار بریت،ا است. مسلماً، این خودروها به اندازه همتایان اروپایی خود سرزنده نبودند، زیرا از یک موتور 1.4 لیتری بزرگتر (اما کم قدرت تر) استفاده می ،د و بسیاری از قطعات GTI را کنار گذاشته بودند، اگرچه هنوز یک 205 سبک وزن و تشنه سرعت بود. که به خوبی یکی به نظر می رسید که در طرف دیگر کانال قرار دارد. علاوه بر این، در واقع، در حالی که خودروهای اروپایی فقط در رنگ سفید عرضه می شدند، خودروهای ما می توانستند در رنگ های آبی و زرد نیز عرضه شوند که به ترتیب تنها 80 و 250 دستگاه از آنها تولید شدند.
همانطور که می بینید، این دومی است که در اینجا به فروش می رسد و ظاهری شبیه به پژوهای افسانه ای دارد که از اواسط دهه 1980 در داکار و پی، پیک رقابت می ،د. این خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد و چهار سال پیش تحت یک بازسازی گران قیمت از جمله سمپاشی و تعویض پنل های داخلی قرار گرفته است تا به شکوه سابق خود بازگردد. قیمت پیشنهادی 10995 پوند است که آن را کمی ارزان تر از 1.6 GTI های موجود در حال حاضر می کند، درست مانند 30 سال پیش. ارتقاء آن به مشخصات اروپایی احتمالاً برای شما هزینه زیادی نیز نخواهد داشت…
1 / 6
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48940