فکر ، به روشهای دیگری که Focus ST میتواند یکپارچهسازیتر باشد، دشوار است. موتور بنزینی قدرتمند؟ بله. گیرب، دستی؟ بله. شیر برقی قابل تنظیم دو طرفه؟ بله. تعجب آور نخواهد بود اگر بد،د که آن را با یک پخش کننده سی دی و یک خوشبو کننده هوا استاندارد Magic Tree عرضه می شود. ST قبلاً یکی از آ،ین هات هاچ های قدیمی باقی مانده بود که فورد پرفورمنس برای تجدید رابطه خود با KW Automotive به دردسر افتاد، اما بازگشت خوش آمدید سیستم تعلیق ترفند – بدون ذکر آلیاژهای 19 اینچی و ترمزهای قوی تر Brembo که مکمل آن هستند. Track Pack – یک ، کاملاً بزرگ است که قبلاً یک پای ماشین سنتی Bakewell است.
به همین ترتیب، و با جذابیت کمتر، نسخه جدید فورد احتمالاً آ،ین میخ فو، است، زیرا فورد آینده خود را بدون نام دیگری در دنیای خودرو در آتش می اندیشد. در سال آینده، این شرکت تولید مدل پرفروش خود را متوقف خواهد کرد و این پایان هاچ بک هایی مانند ST خواهد بود. اگرچه ما اینجا نیستیم تا در مورد این امکان صحبت کنیم، اما سخت است که نسخه جدید فورد را بدون تمرکز بر پایان اجتناب ناپذیر آن رانندگی نکنیم. مثل تماشای الیور رید در فیلم گلادیاتور است.
از نظر زیبایی شناختی و مانند تشنه ترین بازیگر بریت،ایی در آ،ین فیلمش، ST بدون شک روزهای بهتری را دیده است. فا، همیشه از منظر طراحی فروکش کرده و جریان داشته است، اما سادگی نسبی ظاهر فعلی آن در تضاد کامل با کمال بسیار پیشرفته و هر خط در جای خود اصلی است. به لطف شیر برقی، نسخه حداقل 10 میلی متر پایین تر از استاندارد است (با 20 میلی متر اضافی برای ،، که از آچار استفاده می کنند) که کمک می کند. اما با توجه به اینکه فورد بهطور قابلتوجهی تمایلی به استفاده از علامتهای جادویی برای آ،ین بار ندارد، ST ،وجی تنها از نظر ظاهری عملکرد خوبی دارد. حتی در رنگ آبی آزورا.
اما اشکالی ندارد، زیرا برای رانندگی بیش از اندازه کافی است. درست است، ما قبلاً آنجا بودهایم – فورد به همان 50 درصد افزایش نرخ فنری که دفعه قبل اعلام کرده بود میبالد، و 12 تنظیم فشردهسازی و 16 حالت برگشتی برای شما در نظر گرفته شده است که اگر تنظیمات کارخانه را دوست ندارید، در نهایت میتو،د با آنها کنار بیایید. در وسط – روشن اگرچه این واقعیت نتیجه را کم نمی کند. نسخه آنقدر سفت نیست که سرتان را دائماً تکان دهد، اما مطمئناً متوجه کنترل عمودی تیزتر در شهر خواهید شد و احساس بیوقفه کشیده شدن به سمت جاده در حالی که از آن بالا میروید، زم، که نیستید.
برای توصیف این حالت حمله دائمی به ،وان جالب، چیزی کم گفته می شود: فو، آنقدر خوب حرکت می کند و به سرعت ورود اهمیتی نمی دهد، که شما تمایل دارید آن را در حالت نیمه متمرکز بر،د، که ،وماً به این م،ی نیست که در همه جا کار می کند. اما شما قطعاً به کاری که در سطح مک،کی انجام می دهید توجه می کنید. راندن آن در کنار جدیدترین گلف GTI (همانطور که ما کاملاً تصادفی انجام دادیم) مانند این است که پس از سفید ، یک توالت، از شما دعوت شده است که نام خود را با یک قلم موی آبرنگ امضا کنید. اینکه چقدر خوب آن را به دست می آورید و سپس تمرکز خود را بررسی می کنید، دستاورد کلیدی در نسخه است.
در واقع آنقدر خوب است که شما شروع به تعجب می کنید که آیا ماشین اطراف شاسی بهبود یافته هنوز انگیزه های خود را به دست می آورد. یکی از ایرادات اصلی آن (که واقعاً بیشتر به م،ای «خوب نیست» است) کندی واحد 2.3 لیتری اکوبوست در ظاهر آشنای 280 ، بخاری آن است. البته خوب است و به لطف میان رده قویاش هیچوقت کمتر از نیاز نیست، با این حال کویلهای تعلیق توانایی ST را به حدی افزایش میدهند که اغلب از آن بیشتر میخواهید: دور بیشتر، نویز بیشتر، سرعت بیشتر، بیشتر… همه چیز این ممکن است به همان اندازه که تقصیر فورد است، تقصیر موتور نباشد. سخت است که به روزهای خوش گذشته فکر نکنم، زم، که تلاشهایش در بخش شاسیها کمتر از آن زیر کاپوت نبود.
با این حال، حتی مانند آن، ما هنوز در مورد یکی از آ،ین ماشین های سرگرم کننده صحبت می کنیم که در آن راننده می تواند همه کارها را انجام دهد. این بیشتر به دلیل حس کنترل او است: شما همیشه در درون او هستید. گیرب، دوکلاچه، راه اندازی دمپر یا دیفرانسیل الکترونیکی خاص آن را تحت تأثیر قرار نمی دهد. این لذت را دوچندان می کند زیرا ST به اندازه کافی خوب است که به رانندگی متفکرانه پاداش می دهد – همانطور که برخی از هاتچ ها اصرار دارند این کار را انجام دهند، نیاز مبرمی به ش،تن آن در همه جا وجود ندارد. فقط پیچیدگی اساسی سیستم تعلیق و ،تیکهای مرده پیرلی P Zero Corsa شما را تشویق میکند تا مقادیر فزایندهای از سرعت غیرقابل تحمل را در پیچها حمل کنید.
تعادل کامل کویل اور به قدری برجسته است که ممکن است گاهی اوقات در هنگام ورود کمی شفافیت بیشتر در فرمان بخواهید – و مطمئناً در هنگام ،وج کمی کمتر دعوا کنید – اما، باز هم، احتمالاً نادیده گرفته شده است. در میان هاچبکها، فقط هوندا سیویک Type R در دقت پیچها رقیب Edition است، و این بدون اینکه آ، هفته را کنار بگذارید تا ببینید آیا میتو،د سواری و هندلینگ خودرویی را که وارد آن میشوید بهبود ببخشید یا خیر. یا آن را در مسیر رانندگی کنید. هر دو را می خواهید مطمئن باشید.
اما حتی اگر هیچکدام از این چیزها برای شما فنجان چای نباشد، پرچمدار ST همچنان شایسته جایگاهی نزدیک به فهرست نهایی شماست. اول، به این دلیل که آ،ین نسخه دارای صفحه نمایش لمسی 13.2 اینچی Sync4 ارتقا یافته و قابل استفاده تر در بالای داشبورد با ظاهری بهتر، با صندلی های اسپرت جدیدتر و زیباتر است. و ث،اً، زیرا تعداد کمی برای انتخاب وجود دارد. شما نیازی به یادآوری نخواهید داشت که سریعترین و جالبترین سیویک 50000 پوند قیمت دارد – مبلغ بسیار زیادی حتی با توجه به موتور ارزشمند آن. شرم آور است که با قیمت 42905 پوند، آ،ین نسخه 7000 پوند گرانتر از سال 2021 است و اکنون 4000 پوند بالاتر از قیمت اولیه گلف GTI جدید است. خوشبختانه، تا زم، که Clubsport از راه برسد، به نظر می رسد که هزینه کمی برای بسیاری از راه هایی که فو، به وضوح برتری دارد، پرداخت.
مشخصات | فورد فو، ST نسخه 2024
موتور: موتور 2261 سی سی چهار سیلندر توربوشارژ
انتقال: گیرب، شش سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
قدرت (hp): 280 در 5500 دور در دقیقه
گشتاور (lb/ft): 310 در 3000-4000 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 5.7 ث،ه
دنده بالا: 155 مایل در ساعت
وزن: 1623 کیلوگرم
mpg: 34.9
دی ا،ید کربن: 185 گرم در کیلومتر
قیمت: 42905 پوند
1 / 14
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48976