نزدیک به یک سال از زم، که فول، واگن اعلام کرد قصد دارد یک GTI الکتریکی تولید کند، می گذرد. خودروی شناسایی قرار است تکامل یابد. GTI Concept در سال 2026 برای بازار اروپا وارد مدل تولید می شود. فول، واگن می خواهد هاچ بک داغ را با قیمت 25000 دلار در ایالات متحده عرضه کند، اما در حال حاضر این تفکر ،انه است. در عین حال همکاران ما مشتاقانه منتظر … موتور 1 ایتالیا ما با رئیس بزرگ در ولفسبورگ در مورد اولین GTI بدون موتور احتراقی گپ زدیم.
توماس شفر فرصت را برای تبلیغ خودروی الکتریکی GTI از دست نداد، زیرا گفت که سیستم تعلیق و شاسی در مقایسه با مدل بنزینی موجود در بازار امروز در سطح بالاتری قرار خواهند گرفت. هدف این است که «ماشینی تولید کنیم که صرفاً در مورد عملکرد نباشد» بلکه «برای تجربه و رانندگی هیجانانگیزتر باشد». این مقام ارشد فول، واگن همچنین اشاره کرد که این خودرو دارای صدای الکترونیکی GTI خواهد بود، بنابراین انتظار دارید صدای موتور مصنوعی از طریق بلند،ا پخش شود.
لازم به ذکر است که شناسه کانسپت GTI یک گلف GTI برقی ارائه نکرد، بلکه یک خودروی کوچکتر را ارائه داد. خودروی نمایشی مبتنی بر عملکرد از نمایشگاه سال گذشته IAA Mobility در مونیخ بر اساس ID بود. 2all، هاچ بک برقی سایز پولو. این خودروی کوچک هنوز در اروپا با نام GTI با موتور احتراقی، یک موتور 2.0 لیتری توربو چهار سیلندر 204 ، بخاری فروخته می شود. قبل از مرگش در سال 2023، GTI کوچکتر همچنان با موتور 1.0 لیتری سه سیلندر توربو با 115 ، بخار عرضه می شد.
یکی دیگر از گلف های تمام الکتریکی دیگر پس از Mk7 تا پایان دهه ای که Mk9 قرار است عرضه شود، عرضه نخواهد شد. گلف Mk8 فعلی با موتورهای بنزینی ممکن است تا سال 2035 زنده بماند، زیرا فول،واگن فروش دو نسل همزمان را برای چندین سال رد نمیکند. گلف امسال 50 ساله خواهد شد و GTI در سال 2025 به همین نقطه عطف خواهد رسید.
از نظر فنی، Scirocco GTI اولین GTI بود که وارد خط مونتاژ شد. در تابستان 1976 وارد تولید سریال شد، در حالی که گلف GTI اوا، همان پاییز دنبال شد. با این حال، فول، واگن اولین گلف GTI را در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت 1975 رونمایی کرد.
شفر در مراسم GTI Fan Fest در ولفسبورگ گفت: موتور 1 ایتالیا وی ادامه داد: «فول، واگن قادر است روح DNA (GTI بنزینی) را به عصر الکتریکی منتقل کند، و گفت که GTIهایی که از قدرت موتور احتراق داخلی دوری می کنند، «عملکرد بالا و طراحی نمادین» ارائه می دهند. با حفظ آن فورا قابل تشخیص است و این سه حرف نمادین مخفف آن هستند سیرند تینارنجی مناما یک علامت تجاری لوگوی سال گذشته نشان داد که “I” با یک رعد و برق در خودروهای الکتریکی با کارایی بالا جایگزین خواهد شد.
در همان مصاحبه، مدیرعامل فول، واگن تأیید کرد که خودروساز آلم، همچنان میخواهد خودروهای الکتریکی تا سال 2030 حداقل 80 درصد از فروش سالانه در اروپا را به خود اختصاص دهند. برندهای لو، گروه فول، واگن مانند بنتلی، پورشه و آئودی اخیراً اه، خود را برای الکتریکی تجدید نظر کردهاند. خودروها، با اذعان به اینکه خودروهای گازسوز احتمالاً بیشتر از آنچه در ابتدا ،ن زده شده بود عمر می کنند.
44 تصاویر
منبع: https://www.motor1.com/news/729001/vw-electric-gti-more-fun-drive/