نزدیک به یک دهه پس از رویارویی توربو تایپ R با گلف R پیروز، ممکن است این رقابت بسیار آشنا به نظر برسد. البته این یک نتیجه قطعی نیست، اما ممکن است فاش کننده هم نباشد. با این حال، در سال 2024، مقایسه اهمیت جدیدی پیدا خواهد کرد، زیرا ممکن است این آ،ین باری باشد که این کار را انجام می دهیم. گلف R ممکن است به تازگی با فرمت Mk8.5 احیا شده باشد، اما فول،واگن در حال حاضر در مورد نحوه ماندگاری نام گلف در مدل EV صحبت میکند و تمرکز محدوده فعلی بر روی محدوده افزونهای بیشتر از گشتاور استاندارد Fit R است. تمرکز بر عملکرد با توجه به اینکه خودروهای برقی و هیب، سریع فول،واگن تا به حال چقدر غمانگیز بودهاند، این موضوع هیجان چند، ایجاد نمیکند.
زمان برای Civic Type R همانطور که ما می شناسیم نیز باید رو به اتمام است. توربو تایپ R از همان روزهای اولیه خود در سال 2016 به ،وان خاری در چشم فو، RS (یادتان هست؟) با قیمت 30 هزار پوند یا بیشتر، به یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس در تمام دوران تبدیل شده و بهبود یافته است. در حالی که امکان تخصیص محدود 50000 پوندی نیز وجود داشت. اگر هنوز هم چراغ امید مشتاقان در خط تولید هوندا است (آیا می تو،د e:Ny1 را از HR-V تشخیص دهید؟)، FL5 حتی یک قطعه کار کوچکتر از نسل قبلی خود است. اگر سیویک تایپ R با موتور بنزینی در آینده ادامه یابد، تقریباً به طور قطع نوعی هیبریداسیون را اتخاذ خواهد کرد. همانند فول،واگن، به استثنای NSX، از پیشنهادات الکتریکی هوندا تا کنون، دلگرمی کمی وجود دارد. Civic e:HEV معمولی دقیقاً به این دلیل خوب است که فقط باتری بسیار کوچکی دارد.
با این حال، در حال حاضر، در حالی که ما آن را داریم، چیزهای زیادی برای خوشحالی وجود دارد. به هر حال، در اینجا یک جفت دریچه 1500 کیلوگرمی وجود دارد که به سرعت خودروهای اسپورت قدیمی در سال های نه چندان دور هستند، خودروهایی که به راحتی قادر به شتاب 30+ مایل بر گالن هستند، می توانند چهار بزرگسال را با فضای کافی در خود جای دهند و می توانند در اطراف خود بچرخند. نوربرگ رینگ در کمتر از هشت دقیقه. همه اینها در حالی که به خط ترافیک آنها، در فضاهای پارکینگ معمولی و در مسیرهای ورودی متصل می شوند. هزاران کمتر از Enyaq vRS. تیگوان R به دلیل فروش نیافتادن کنار گذاشته شد و مشابه گلف همچنان با دریچه، واگن و نسخه سیاه ادامه دارد. هوندا باید بیشتر از این روپیه ها نسبت به ZR-V فروخته باشد (بله، این یک چیز واقعی است). اگر واقعاً هیچ امیدی به هات هات های سنتی وجود ندارد، حداقل آنها در اوج خواهند بود.
به خصوص آنهایی که به سبک گلف هستند که دارای 2.0 لیتری توربو هستند. مد شده است که Mk8 را قبل از اینکه یک اینچ جابه جا کنید کنار بگذارید، زیرا برخی از پ،تیکها غیراستاندارد هستند و صفحه نمایش دیوانهکننده است و عملاً مزایای مفیدی را که نسبت به Mk7 در زمینه لذت رانندگی داشتهاید، کاهش میدهد. در حالی که با وجود پیشرفتهای سیستم اطلاعات سرگرمی، مشکلات داخلی 8.5 همچنان وجود دارد، این بهروزرس، گلف را در کل بهبود بخشیده است. در حال حاضر این دریچه هوشمندتر است، به خصوص در طراحی چرخ های 19 اینچی جدید، و بیشتر “گلف” نامحسوس در مورد طراحی که نسل قبلی به خوبی آن را در بر گرفته بود. چراغهای عقب و اسپوی، جدید برای این چشمها بسیار خوب هستند، حتی اگر اگزوزهای چهارگانه (و نوار چراغ جلو) هنوز کمی ناراحت کننده به نظر برسند. در شرکت سیویک، R جدید مطمئناً به نظر نمیرسد که تلاش زیادی میکند و در رنگی غیر از آبی لاپیز، میتواند بیشتر زیر رادار پرواز کند. از سوی دیگر، مدل R، با وجود فروش دو ساله و رنگ اسپورت که حتی توسط رادار قابل مشاهده نبود، می تواند یک مسابقه Super Taikyu باشد. به نوعی شبیه هیچ نوع R دیگری به نظر نمی رسد، اما همچنین نمی تواند چیز دیگری باشد، با حالت توری و اسپوی، درشت.
اگرچه بهروزرس، گلف روی کاغذ (یا حداقل در 24 صفحه کیت مطبوعاتی دیجیتال) ساده به نظر میرسد، اما به نظر یک پرچمدار بسیار بهبود یافته است. استفاده ساده از R Performance Torque Vectoring به ،وان استاندارد برای مبتدیان مفید است (قبلاً در بسته آپشن 200 پوندی قرار داده شده بود). در حالی که پرداخت بیش از 50000 پوند برای یک Golf R در سال های نه چندان دور قابل دستیابی بود، اکنون کار بسیار دشوارتری است. این احساس مهم می کند. همچنین کمک میکند که دیفرانسیل عقب هوشمند نسبت به اولین نصب خود دقیقتر احساس شود، لبههای خشنتر خود را صاف کرده و به قول خود به طور متقاعدکنندهتری عمل میکند. برای شروع بیش فرم، در گلف همچنان به دریچه گاز زیادی نیاز خواهید داشت، و روشی که Drift نیرو را به چرخ بیرونی منتقل می کند، کم خلاقانه نیست – اما در نهایت یک R است که تمام مزایای سیستم چهارچرخ محرک را با معایب کمی دارد. .
وقتی هوا خیس و سرد است (ی،ی زم، که شش ماه از سال در بریت،ا هستید) گلف پر سر و صدا است و به نظر می رسد هرگز خوشحالتر از بیرون رفتن از یک گوشه با هر چهار چرخ کمی بالا و عقب نیست. کمی بیشتر توسط ماشین دیکته شده است. در مقابل آنچه اتفاق می افتد. این هنوز یک Lancer Evo با دستیار شخصی IDA نیست (که مز،ف است، FYI). در عوض، این یک R است که لذت بردن از آن آسانتر از همیشه است، زیرا بیش از آنچه فول،واگن قبلاً اجازه داده بود، یک حرامزاده طبیعی است. این خوش آمدید. چرخهای اختیاری که گفته میشود هر کدام فقط هشت کیلوگرم وزن دارند، قطعاً ارزش داشتن را دارند و به سواری در مواقعی که نیاز دارید کمک میکنند تا راحت باشند و بسیار بهتر از موجودی به نظر برسند. همچنین فوق العاده است که می تو،د بدون نگر، در مورد وضعیت شارژ شتاب بگیرید یا بدون نگر، از تداخل نیرو ترمز کنید. چیزی که هرگز فکر نمیکردیم باید برای چشیدن آن وقت بگذاریم.
از نظر راحتی، R میتواند هر گلف دیگری (یا یک خودروی کند در اکو) باشد که اغلب نقطه فروش آن بود. (بدیهی است که اگر می خواهید ، باشید، دریفت در دسترس است.) اما به گفته Clubsport، Special به نظر می رسد برای بسیاری از سناریوها من، است، با مزیت اضافه شده در اینجا از محور عقب رانده (و هیجان انگیز). رویکردهای متفاوتی را با R در نظر بگیرید و نتایج متفاوتی میتوان گرفت، از سریع و زیبا گرفته تا کند و سریع مانند موتورهای سنتیتر جلو و عقب. نکاتی از GTI معمولی نیز وجود دارد، حتی اگر وزن اضافی تا حدودی چابکی آن را کاهش دهد. گی، واقعی در بالا تفاوت VAQ برای خودروی محرک جلو خواهد بود که دماغه را کمی بیشتر می کند، اگرچه مطمئن باشید پشت فرمان (و دکمه های لمسی ،انه) یا این گلف R می توان خنده داشت. . شاید همیشه اینطور نبود.
در واقع، غیرممکن است زم، را به خاطر بیاوریم که سیویک تایپ R انتخابی جدی و محدود در برابر گلف با روحیه بود. تغییر در نگرش از همان ابتدا فوری است: هوندا در مقابل فول،واگنی که به وضوح میخواهد در مواقع ،وم در اسلات ثابت بازی کند، متشکلتر، متشکلتر و عاری از سستی است. جایی که ماشین او رژگونه های شما را حفظ می کند، دفترچه راهنمای سیویک حماقت را مجازات می کند. حالت رانندگی اسپرت تر R اساساً غیرقابل استفاده است، همانطور که پهپاد موتور و استحکام شاسی بالا نیز غیرقابل استفاده است.
اما از حماقت +R که بگذریم، هیچ شکی در کیفیت تعبیه شده در هر رابط و سطح کنترلی وجود ندارد. فول،واگن صدها پوند برای یک سیستم تعلیق تطبیقی 15 تنظیمی میخواهد که کنترل چرخ و بدنه را به همان اندازه که سیویک در تنظیمات استاندارد خود انجام میدهد، تحت فشار قرار ندهد. R کاملاً مرطوب است و از بدترین چیزی که یک B-road می تواند به سمت شما بیاورد، در حالی که شما در بهترین صندلی که تا به حال در یک هاچ بک پیدا کرده اید نشسته اید، کاملاً نگران نیست. تنظیمات اسپرت فقط نشان میدهد که خودرو چقدر هوشمندانه به خطر میافتد، جاذب است اما با سطوح سختی تقریباً موتور اسپرت. پدال ترمز گلف بسیار خوب است. مدنی ها فوق سرزنش هستند.
و ،مت جلویی اوه، ،مت جلویی سیویک تایپ R فعلی. میشلن با کوچکترین کج شدن چرخ گاز میگیرد و مانند یک بچه کوچک خسته به والدین مورد علاقهاش می،بد. شما دقیقا می د،د چه مقدار از مشت شما در ذخیره باقی مانده است و معمولاً بسیار بیشتر از حد انتظار است. حتی در یک پنجشنبه بار، در ماه نوامبر، و حتی پس از گلفی که میخواهد یک ماشین رالی باشد، تأثیر محور محرک سیویک شگفتانگیز است. به طور طبیعی، اگر بی احتیاطی رانده شود، چرخهای خود را فشار داده و میچرخاند، اگرچه از آنجایی که همه اجزا به طرز هوشمندانهای طراحی شدهاند – احساس فرمان و واکنش، پدال گاز، دیفرانسیل لغزش محدود – میتو،د عملکرد را با دقت بیخطایی اندازهگیری کنید. هر بار – و هر بار که کاملاً شگفت انگیز به نظر می رسد. سیویک به لطف چرخ عقب بیرونی بیش از حد تحریککنندهاش، سرگرمکننده آس، نیست که گلف R است. اما کیفیت دائمی آن ممکن است ماندگارتر باشد.
ما همچنین نباید از این واقعیت اجتناب کنیم که بدون شک چیزهایی وجود دارد که هوندا بهتر از فول، واگن انجام می دهد. همانطور که اعتماد به گلف در سطوح تعهد بالاتر کاهش می یابد، سیویک به ارائه توانایی غیرقابل انکار و سازش ناپذیر خود ادامه می دهد – که ممکن است برای ،، که قصد رانندگی در این مسیر را دارند مفید باشد. به ،وان یک راننده نیز، رابطه شما با Type R به طرز محسوسی برتر است: عقب پایین تر، چرخ نزدیک تر، و پدال ها بهتر هستند. علاوه بر این، این احتمالاً پیشرفتهترین خودرو و همچنین جادارترین خودرو است (با توجه به بزرگی آن جای تعجب نیست). در مورد فضای داخلی چیزی بیشتر نمی گوییم جز اینکه تاکید کنیم که کیفیت هوندا بهتر است. این امر حتی با یک صفحه نمایش بسیار کوچک منطقی تر است.
تصمیم فول، واگن برای ساخت R فقط به صورت خودکار نشان میدهد که سیویک فقط دستی چقدر الهامبخش حرکت بوده است. جعبه دوکلاچه با سهولت استفاده در تمام فصول و در همه شرایط گلف به خوبی بازی میکند و به تضمین سرعت 0-62 مایل در ساعت کمک میکند، اما هیچ میزان مس،های در کنترل پرتاب و ، نمیتواند با رضایت از فشار دادن یک اهرم مقایسه شود. بله، یک فول،واگن شش سرعته سبکتر و انعطافپذیرتر از گیرب، دستی بیعیب هوندا خواهد بود، اما در چیزی که بهطور آشکار بر روی راننده متمرکز شده است، مطمئناً ارزش گنجاندن آن را دارد. ،یداران گلف R که مشتاق اندکی بیش فرم، عمدی هستند نیز ممکن است به گیرب، آن علاقه داشته باشند، به خصوص که گیرب، هفت سرعته دستی هنوز فقط یک خودروی بالاتر از حد متوسط است. مطمئناً کندتر خواهد بود، اما همانطور که ما به کشف مجدد ادامه می دهیم، گاهی اوقات روش های قدیمی واقعا بهترین هستند.
مدنیت این را به صراحت ثابت می کند. با ،یب لمس سنتی یک هات هاچ از طریق گیرب،، پدال ها و فرمان با عملکرد عالی و سیستم تعلیق عالی، تقریباً از طبقه بندی معمول فراتر می رود. این خودرو به سرعت یک خودروی اسپورت، به اندازه یک شخص خصوصی، به بزرگی یک سالن و به اندازه یک وسیله نقلیه چند منظوره (MPV) کاربردی است. عجیب است، واقعا فردی بسیار دوست داشتنی و خوش ساخت.
با این حال، نقاط قوت آشکار آن چیزهایی را که لذت بردن از جدیدترین Golf R را آسان می کند، از بین نمی برد. علاوه بر این که میزها از نظر سرگرمی در دسترس است، وضعیت موجود به دلیل قیمت گذاری بر هم زده است: گلف حتی با آپشن هایش چند هزار کمتر از یک نوع R استاندارد است. بیش از حد. یک سیویک در رنگی که ممکن است از قبل بخواهید (ی،ی سیاه، قرمز، سفید و آبی) چند صد پوند دیگر اضافه می کند. با توجه به گلف های با مشخصات بالا در گذشته، زیرا آنها سرگرمی یا پول زیادی را ارائه نمی ،د، این واقعیت که این خودرو از Civic Type R پایین می آورد و در عین حال لبخند را بر لبان شما می نشاند، نباید نادیده گرفته شود. اگر رانندگی شما شامل دوربرگردان های زیاد و جاده های خیس است – یا به سادگی دوست دارید با هم ،یب شوید – احتمالا گلف هاچ بک داغی برای ،ید است. اما اگر احتمالاً بهترین خودروی سریع با قیمت کمتر از 50 هزار پوند را میخواهید و به همان اندازه که در پیست خوشحال است، سیویک تایپ R همچنان راه خوبی است. اگر چه اگر این واقعا آ،ین رقص باشد، می تو،د خیلی بدتر از ،ید یکی از هر کدام انجام دهید.
مشخصات | Volkswagen Golf R 2025 (MK8.5)
موتور: 1984 سی سی چهار سیلندر توربو
انتقال: 7 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ متحرک
قدرت (hp): 333@5600-6500 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 310@2100-5500 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 4.6 ث،ه
دنده بالا: 155 مایل در ساعت (168 مایل در ساعت اختیاری)
وزن: 1548 کیلوگرم (وزن بدون بار)
mpg: 34.5 (WLTP)
دی ا،ید کربن: 186 گرم در کیلومتر (WLTP)
قیمت: 43895 پوند (قیمت استاندارد؛ قیمت تست شده 48235 پوند شامل رنگ آبی لاپیز به قیمت 885 پوند، چرخهای 19 اینچی گرافیت تیره Warmenau به قیمت 1515 پوند، کنترل شاسی تطبیقی DCC به قیمت 720 پوند، شیب سقف پانوراما و کشویی 20 پوند) 1،2 پوند
مشخصات | هوندا سیویک تایپ R (FL5) 2024
موتور: 1996 سی سی چهار سیلندر توربو
انتقال: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
قدرت (hp): 329@6500 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 310@2200-4000 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 5.4 ث،ه
دنده بالا: 170 مایل در ساعت
وزن: 1429 کیلوگرم
mpg: 34.4
دی ا،ید کربن: 186 گرم در کیلومتر
قیمت: 50050 پوند
1 / 31
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49189