
بروزرسانی: 02 فروردین 1404
فیلترهای روغن صفحه سیم فلزی را جذب کنید
فیلتر روغن اولین و مهمترین خط دفاعی موتور خودرو شماست. این مسئول - درست حدس زده اید - فیلتر ، ، ها و ذرات مضر است و نقشی حیاتی در سلامت هر موتور ایفا می کند. به نظر می رسد که نوع فیلتر روغنی که استفاده می کنید به همان اندازه مهم است که از کدام فیلتر استفاده می کنید.
را کل رینگ های پیستون آب بندی این کانال یوتیوب یک تجزیه و تحلیل جالب و علمی را گردآوری کرده است که فیلتر روغن توری تمام ف،ی را با فیلتر کاغذی سنتی مقایسه می کند. او با استفاده از یکی از موتورهای V-8 تست شده روی نیمکت، ذرات آهن را از قبل با روغن مخلوط کرد و موتور را با هر دو فیلتر کار کرد. هدف این بود که ببینیم کدام نامزد آهن بیشتری را طی یک سری دور به خط قرمز می برد. هرچه ذرات آهن کمتری در موتور باقی بماند، بهتر است.
نتایج تعیین کننده است. در حالی که فیلتر کاغذی قادر بود 85 درصد از ذرات روغن را فیلتر کند، فیلتر ف،ی تنها قادر بود 9 درصد از ذرات موجود را فیلتر کند. باشه
لیک اسپید جونیور میزبان می گوید که این به دلیل عمق خود مقاله است. مواد غشایی مانند این کاغذ به آن اجازه می دهد تا در مقایسه با ف، که فقط می تواند ذرات را تا اندازه خاصی جذب کند، کار فیلتراسیون بهتری انجام دهد. بعد از آن چیزی بر نمی دارد.
این آزمایش تأثیرات جدی در دنیای واقعی روی موتور نیز داشت. در عرض یک ساعت از کار، موتور روی نیمکت داینو با فیلتر کاغذی، هیچ نیرویی از موتور از بین نمی رفت. اما با فیلتر ف،ی، موتور در یک ساعت کارکرد 10 ، بخار قدرت از دست داد که نشان دهنده ساییدگی جدی در مکان هایی مانند رینگ پیستون است.
بنابراین، در حالی که این فیلترهای صفحه ف،ی ممکن است فانتزی و با تکنولوژی بالا به نظر برسند، این امکان وجود دارد که آنها بیشتر از اینکه برای موتور شما ضرر داشته باشند، ضرر داشته باشند.
منبع: https://www.motor1.com/news/736893/metal-oil-filter-comparison-test/