
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404
لطف، فضا، سرعت | شش تا از بهترین ها
جگوار E-type "Lightweight"، 2014، 200 مایل، نمایندگی
جگوار، همانطور که روز پیش ،ی به PH گفت، مانند یک میخانه محلی بریت،ایی بزرگ است: همه می خواهند آنجا باشند، مانند یک بنای تاریخی غیرقابل منقول به گذشته ای درخشان - اما هیچ ، نمی خواهد 9 پوند به ازای هر پینت لازم برای باز نگه داشتن آن بپردازد. . طرح خود جگوار برای جلوگیری از پوسیدگی بیش از حد جاه طلبانه، عمداً بحث برانگیز و به وضوح خطرناک است. اما سطح عظیمی از پوشش ایجاد شده نشان دهنده جایگاه این برند در جهان است: هر عیبی که داشته باشد، شهرت آن، که یک قرن در حال ساخت است، بر روی پایه ای ساخته شده است که نه فقط از اتومبیل های بزرگ، بلکه از ویژگی های عجیب و غریب و دسیسه ها نیز ساخته شده است. . و چیزی که اغلب به نظر می رسید تسلط بر سبک پشت اتاق است. یکی از ناکامی های اساسی رویکرد مترقی آن، عدم شناخت سنت های ریشه دار خود به ،وان نقاط قوت است. جگوار آشکارا بخاری غول پیکر مصرفی، منقل ، و آبجو گرم را به اشتباه تعبیر کرد. بنتلی، رو،رویس و استون مارتین اینقدر ، نیستند.
با این حال، انتخاب اکنون برای برجسته ، برخی از لحظاتی که جگوار قدیمی مرزها را تصادفی می دانست، قضاوت درباره استراتژی آن نیست. برای یک چیز، ما برای همه ،، که در حال حاضر در جگوار لندرور کار می کنند، زمان، احترام و محبت زیادی قائل هستیم. از سوی دیگر، ما فقط یک مفهوم رنگارنگ در بسیاری از خودروهای متعدد هستیم – که به این م،ی است که هنوز چیزهای زیادی (تقریباً همه آن ها، در واقع) در راه است. در عین حال، با تلاش مردم برای بیان م،ای جگوار برای آنها، علاقه به اشیاء قدیمی به طور اجتناب ناپذیری در حال افزایش است. در هیچ کجا بیشتر از خودرویی که خود جگوار در بلیتز "هیچ چیز کپی" خود به آن اشاره کرده است. E-Type نیازی به معرفی و اصلاح چیزی ندارد که آن را بسیار عالی می کند – ما حتی نیازی به جلب توجه به وضعیت بی عیب و نقص این خودروی 1 از 7 ثبت شده در جاده ها نداریم جمله معروفی که سر ویلیام لیون در مورد طراحی گفت: "دیگر هزینه بیشتری برای ساختن یک چیز زیبا ندارد."
جگوار اف پیس، 2021، 24 هزار، 57980 پوند
آنچه را که می خواهید در مورد اخگرهای در حال مرگ دوران بنزینی جگوار بگویید - و با فاصله گرفتن از محدوده قبلی، این برند همانقدر گفته است - اما برخی نکات برجسته وجود داشت. SVR مشتق شده از F-Pace به وضوح یکی از آنها بود، نه فقط به این دلیل که نمونه ای بود که مردم آرزوی داشتن آن را داشتند، بلکه به این دلیل که (پس از لیفت صورت) تمام ا،اماتی را که پزشکان معمولاً به آن وسواس دارند برآورده می کرد: عالی بود. از عالی برای گوش دادن، عالی برای نشستن، و عالی برای رانندگی. زم، که در سال 2021 کاملاً جدید بود، ما را به دنبال یکی از آن ها برانگیخت. اکنون، با وجود نمونه های کم استفاده شده که به مرز 50000 پوند می رسند، و آینده جگوار به وضوح فاقد لذت حسی یک V8 سوپرشارژر است، بسیار خوب به نظر می رسد. به خصوص هنگامی که برخی از افسانه های گسترده، Sorrento Yellow را در بالای مشخصات بزرگ در مورد این مثال قرار می دهند. شاید ماشین های دیگری نیز در اینجا فهرست شده باشند که داستان عظمت زیربنایی جگوار را بهتر بیان می کنند – اما هیچ کدام از آن ها کاملاً مجهز نیستند تا شما را در دهه آینده به ،وان یک خودروی دست دوم ببینند. کاملاً انتظار دارید که هر دقیقه ای را که با او می گذر،د دوست داشته باشید.
جگوار XKR 'Black Knight'، 2005، 67000 پوند، 17940 پوند
حتی سرسخت ترین طرفداران جگوار را می توان به خاطر عدم آشنایی با Black Knight XKR بخشید. زیرا اگرچه مشخصات عالی - و حتی نام بهتری - برای جدیدترین نسخه ویژه X100 است، فقط به 25 دستگاه محدود شده است که 80 درصد به نفع کوپه ت،یم می شود. همه آنها به مقصد ژاپن بودند. نادری من، پس. و همچنین عالی: اگرچه فقط برای ژاپن، شوالیه سیاه تقریباً معادل نسخه کربن در اینجا است، در حالی که دارای پکیج هندلینگ مطلوب (با ارتفاع سواری کمتر، میله ضد غلت جلو بزرگتر، دیسک های ترمز بهتر و موارد دیگر) است. آلیاژهای شگفت انگیز Sepang و صندلی های چاق Recaro. بسیاری از XK های نهایی قبل از ورود X150 معرفی شدند و آن را به ،وان یک ک،یک مدرن GT و جشنی از جادوی سوپرشارژ جگ، واقعاً جذاب کرده است. حتی این خودرو کاملا استاندارد با کمتر از 70000 مایل و رتبه خوب 4B از ژاپن با قیمت 18000 پوند به فروش می رسد. اگرچه X100 های ارزان قیمت باقی مانده اند، اما خودروهای من، به آرامی مورد توجه قرار می گیرند – چطور ممکن است چیزی به این شیک و رانندگی خوب نباشد؟ با این مشخصات و منشأ، شوالیه سیاه (که گفته می شود به نام فرمانده بریت،ایی قرن چهاردهم، بلک شاهزاده ادوارد، FYI نامگذاری شده است) مطمئنا XK معمولی نیست.
جگوار
هیچ خلاصه ای از بزرگترین دستاوردهای جگوار، چه جامع یا غیر آن، بدون ذکر XJ220 کامل نخواهد بود. صرفاً از نظر تاریخی بسیار مهم، بسیار زیبا و غیرعادی است که نمی تواند برجسته باشد. همه ما داستان توسعه طول، و پر دردسر آن را می د،م و برای مدت طول، خودروی بزرگ جگوار به اندازه خودروهای هم عصر خود در محافل ک،یک مورد توجه نبود. این در حال حاضر تغییر کرده است، اما نه قبل از گذشت زمان - 220 مایل در ساعت سه دهه پیش مطمئناً خوب کار می کرد. در سال 2014، نماد سوپراسپرت جگوار را می توان با 160 هزار پوند ،یداری کرد و کمتر از یک چهارم میلیون پوند از آن صرفه جویی کرد. دیگر اینطور نیست - بیشتر از 400000 پوند فکر کنید. یا بهتر بگویم در مورد نمونه های استثنایی که باید باشد. این خودرو که جدید و با فرمان سمت راست ثبت شده بود (یکی از تنها 69 مورد) به یک تاجر ایتالیایی فروخته شد که در نهایت پس از 44 مایل آن را در انبار گذاشت. به مدت 20 سال. دومین و جدیدترین مالک پس از آن نزدیک به 80000 پوند برای راه اندازی مجدد هیولای آبی لمانز با دان لاو ،ج کرد، اگرچه آنها فقط چند صد مایل اضافه ،د - مسافت پیموده شده در حال حاضر 455 است. و با آ،ین هزینه، باید یکی از اینها باشد. بهترین 220s باقی مانده و بنابراین یکی از خواستنی ترین جگوارهای روی سیاره است. چه ماشینی
جگوار XJR، 2014، 75 هزار، 22995 پوند
واضح است که یک خودرو با نسخه 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ JLR کافی نبود. به سادگی برای جذابیت بسیاری از جاگ های مدرن بیش از حد محوری شده است. اگر F-Pace منع، کننده من، بودن این موتور با یک فرم مدرن تر باشد، XJR یادآوری شگفت انگیز از روش های قدیمی است. این خودروی 5.0 لیتری، یک سالن بزرگ، زیبا و سریع با دیفرانسیل عقب، باتوم نسخه های 4.2 و 4.0 لیتری شش سیلندر قبلی را به دست آورد. اگر ،اب نشده باشد و اینها. XJR مانند هر سوپرسالون دیگری سوار و هدایت می شد، اما مانند بسیاری از جاگ های چهار در، در برابر رقابت های آلم، با کمی مشکل تصویر مواجه شد. بنابراین افراد زیادی در اطراف وجود ندارند، که با افت اولیه ترسناک کمکی نخواهند کرد - نه به طور خاص Jag. اما برای ،، که این تصمیم را گرفتند خوب است، به خصوص که این به م،ای کارگر، است که پس از چند سال اینگونه حقوق می گیرند. BRG بیش از قرمز من، به نظر می رسد، تاریخ نشان می دهد که آن را بیهوده می خواهید، و در 75000 مایل، 70،000 پوند تخفیف روی قیمت اصلی وجود دارد. زمان بهتری برای دیدن این همه هیاهو وجود ندارد.
جگوار اسپرت XJR-S، 1990، 40 هزار، 42950 پوند
به لطف SuperCat، سطح کلی هیجان در اطراف TWR و جگوار XJ-S وجود دارد که 35 سال پیش وجود نداشت. خبر عالی برای طرفداران هر دو. و اگر هنوز به سرعت نرسیده اید، این را تماشا کنید - ماشین های تور XJS مجهز به TWR منظره و صدایی بودند که شبیه هیچ ، نبودند. یک SuperCat یک چشم انداز بسیار متفاوت خواهد بود، اما جذابیت موتور V12 عظیم، گیرب، دستی و بدنه استروئیدی نیاز به توضیح زیادی ندارد. پس از مدت ها تمس،، XJSها اکنون Jags ک،یک عالی هستند. مخصوصاً آن دسته از محصولات ویژه مجهز به TWR، چه آنهایی که قبلاً کاملاً توسط شرکت Walkinshaw اصلاح شده بودند یا م،ای جدیدتر تحت پرچم JaguarSport (تلاش مش، بین Jag و TWR). هر زمان که باشد، XJR-Ses 6.0 لیتری با افزایش مفید قدرت و گشتاور نسبت به 5.3 مطلوب ترین است. اما در حالی که سخت تر V12 مطمئناً TWR XJS را بهبود بخشید، به صورت قابل توجهی به صورت حساب نهایی اضافه کرد، بنابراین تصور می شود که تنها حدود 500 خودروی 6.0 لیتری ساخته شده است - و فقط 115 مورد از آن ها با کیفیت RHD. بنابراین این خودروی Solent Blue یک کشف واقعی است، با تنها 40000 مایل و ظاهراً شرایط اصلی. ممکن است بگویید: سوپر گربه اصلی.
1 / 6
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49290