با پایان تولید هوراکان، V-10 نمادین لامبورگینی به پایان خواهد رسید. اما این شرکت ایتالیایی از صنعت موتور هیجان انگیز خارج نخواهد شد. لامبورگینی اولین جزئیات موتور V-8 توئین توربو را برای جانشین هوراکان فاش کرده است و بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد.
شماره کلید قرمز 10000 دور در دقیقه است. بالاتر از همه استانداردها، بدون ذکر موتور توربو. فقط مرسدس-ای ام جی وان، استون مارتین والکری و گوردون موری اتوموتیو T.33 و T.50 سرعت بالاتری دارند.
این موتور جدید دارای حجم 4.0 لیتر و حدا،ر توان ،وجی 789 ، بخار بین 9000 تا 9750 دور در دقیقه و 538 پوند فوت گشتاور بین 4000 تا 7000 دور در دقیقه است. این یک هواپیمای تخت V-8 است – اولین لامبورگینی، باور کنید یا نه – و یک طرح V شکل است و توربوفن ها در دره بین دو ساحل سیلندر قرار گرفته اند. به طور طبیعی، برای اطمینان از روانکاری من، در تمام شرایط رانندگی، آن را خشک میکنند و همچنین تزریق مستقیم آن نیز انجام میشود.
برای اینکه دور موتور بسیار بالا باشد، به یک مجموعه چرخشی بسیار سبک نیاز دارید، بنابراین V-8 میله های اتصال تیت،وم را دریافت می کند. لامبورگینی همچنین شیرهای سطلی و شیلنگ های سنتی را برای باز و بسته ، دریچه ها به نفع پیروان انگشتان سفت کنار می گذارد. فالوور انگشت اساساً یک اهرم ف،ی است که هنگامی که لوب میل بادامک روی آن می چرخد، دریچه را باز می کند. فالوورهای انگشتی نسبت به سطلها و شیمهای سطلی سبکتر هستند و در نتیجه امکان سرعتهای بالاتر موتور را فراهم میکنند. این یک سیستم سوپاپ بیشتر در موتورهای مسابقهای و دوچرخههای ورزشی رایج است، اما فراری از آن در V-12 خود استفاده میکند، همانطور که پورشه با موتور 4.0 لیتری خود و فورد با برخی موستانگهای V-8 از آن استفاده میکنند.
همه اینها با سیستم هیب، مشابه آنچه در Revuelto جدید استفاده شده است، تقویت شده است. لامبورگینی موتور را با یک موتور الکتریکی با توان 147 ، بخار و گشتاور 221 پوند فوت بین موتور و گیرب، هشت سرعته دو کلاچه که به صورت عرضی نصب شده است جفت می کند. این همان گیرب، مورد استفاده در Revuelto است، اما در حالی که خودروی V-12 دارای یک موتور الکتریکی است که بالای گیرب، نصب شده و جدا از موتور متصل است، جانشین هوراکان موتور خود را در موقعیت سنتی بین موتور و گیرب، قرار داده است. این یک موتور شار محوری نیز هست، و در حالی که نیازی به دانستن دقیق آن ندارید، بد،د که بسیار باریکتر از یک موتور الکتریکی سنتی است. مک لارن و فراری نیز از موتورهای جریان محوری برای خودروهای هیب، جدید خود استفاده می کنند.
لامبورگینی میگوید که جانشین هوراکان یک سیستم هیب، سه موتوره دارد، بنابراین فرض میکنیم که برای هر چرخ جلو یک موتور مانند Revoleto دارد. این شرکت جزئیات دیگری در مورد این موضوع ارائه نکرده است.
در حال حاضر، لامبورگینی در حال حاضر با یک V-8 در نمونه اولیه SC63 LMDh مسابقه می دهد، اگرچه در اینجا 3.8 لیتر حجم دارد و با نوع کاملاً متفاوتی از سیستم هیب، جفت می شود. جانشین هوراکان را در ماه آگوست خواهیم دید.
منبع: https://www.motor1.com/news/720119/new-lamborghini-v8-details/