نیسان می گوید قوانین مقصر شکست GT-R هستند

نیسان می گوید قوانین مقصر شکست GT-R هستند

  • GT-R فعلی 17 سال است که تولید می شود و در سال 2025 تولید جه، آن متوقف خواهد شد.
  • نیسان دوست داشت 17 سال دیگر آن را نگه دارد.
  • تعویض چندین سال طول خواهد کشید.

مانند همه چیز در زندگی، چیزهای خوب ناگزیر به پایان می رسند. GT-R محترم از دسامبر 2007 تولید شده است، اما زمان برای R35 در حال سپری شدن است. تولید در بیشتر بازارها متوقف شده است و آ،ین خودرو در غروب خورشید در سال آینده سوار خواهد شد. نیسان گودزیلا را نه به این دلیل که می خواهد، بلکه به این دلیل که مجبور است می کشد.

در مصاحبه با Top Gear پیر لوینگ، رئیس جه، محصولات این خودروساز در مصاحبه با The Lancet توضیح داد که چرا GT-R در بازار باقی مانده است: “این خودرو 17 سال است که به فروش می رسد و ما می خواهیم آن را برای 17 سال دیگر در دسترس قرار دهیم. اما اقتدار… سازمان برای ما دردسر درست می کند!» در واقع، این ابرخودرو در جولای 2021 و زم، که مقررات نویز نویز معرفی شد، از اروپا فراخوانده شد. تا آن زمان، قبلاً از بازار استرالیا خارج شده بود زیرا نتوانست مقررات سختگیرانه‌تری را برای تست ضربه جانبی رعایت کند.

وقتی نسلی از خودروها به پایان می رسد، معمولاً به این م،ی است که جایگزینی در گوشه و کنار خواهد بود. با این حال، متأسفانه این موضوع برای R35 صادق نیست. وقتی تولید در سال 2025 به پایان برسد، نیسان وسیله نقلیه دیگری برای پر ، خلاء کارخانه توچیگی در ژاپن نخواهد داشت. پیر با اشاره به تاریخچه GT-R و نحوه وقفه های تولید قبلاً به شدت پیشنهاد کرد که شکافی وجود داشته باشد.

سال گذشته، یک طرح مفهومی فراری Hyper Force به احتمالات R36 تمام الکتریکی با باتری‌های حالت جامد اشاره کرد. با این حال، بیایید به یاد بیاوریم که نیسان چه مدت طول کشید تا نسل آینده را عرضه کند. کانسپت اولیه برای اولین بار در سال 2001 عرضه شد و به دنبال آن GT-R Proto که به تولید نزدیکتر بود در سال 2005 عرضه شد و پس از آن دو سال دیگر تا آغاز تولید سریال باقی ماند.

در ابتدای سال 2024، مدیر طراحی برنامه نیسان، جیوو، آروبا، پیشنهاد کرد که GT-R بعدی تا سال 2030 عرضه شود. او Hyper Force را به ،وان “رویایی جسورانه اما ملموس که می تواند تا پایان دهه محقق شود” توصیف کرد. زم، که کوپه پرفورمنس در نهایت بازگردد، در کنار Z و در حالت ایده آل، سیلویا جدید قرار می گیرد.

اوایل ماه جاری، معاون استراتژی محصول جه، نیسان، ایوان اسپینوزا، اعلام کرد که کار مقدماتی بر روی سومین خودروی اسپورت آغاز شده است. با این حال، سیلویا هنوز برای تولید تایید نشده است.

قو،ن سخت گیرانه تر، تعدادی از خودروهای با عملکرد بالا را امسال در اروپا حذف کرده است. ما تویوتا GR86، سوبارو BRZ، پورشه با،ستر و کیمن را به دلیل قو،ن سختگیرانه‌تر امنیت سایبری از دست دادیم. علاوه بر این، مزدا موتور 2.0 لیتری MX-5 میاتا را متوقف کرده است و علاقه مندان به خودروهای اسپرت را تنها با واحد کوچکتر 1.5 لیتری باقی می گذارد.

در یک یادداشت مرتبط، آ،ین مدل فورد موستانگ در اروپا حدود 52 ، بخار قدرت کمتری نسبت به همتای آمریکایی خود دارد. علاوه بر این، BMW M135، X1 M35i و X2 M35i در اتحادیه اروپا نسبت به سایر بازارها به دلیل مقررات سختگیرانه تر آلایندگی، قدرت کمتری دارند. قو،ن سخت‌گیرانه‌تر خواهند شد، بنابراین در بسیاری از موارد، اکنون یا هرگز نمی‌توان آن خودروی سرگرم‌کننده را ،یداری کرد، قبل از اینکه قو،ن آن را کاهش دهند یا به طور کامل از بین ببرند.

منبع: https://www.motor1.com/news/734509/nissan-says-regulations-،ed-gtr/