
بروزرسانی: 30 فروردین 1404
هوندا و نیسان رسما ایده ادغام را مطرح کردند
«اختلال کننده» در برجسته ، وضعیت صنعت خودرو در سال 2024 زیاده روی نمی کند. در سرتاسر جهان، سازندگان مجبورند برق رس،، تغییر کاربری ها و سلیقه های مشتریان، نفوذ (بعضی ها می گویند نفوذ) چین، دستورات و سهمیه ها را مدیریت کنند. ، مقررات، شبح تعرفه های گمرکی ایالات متحده ... بسیار است. در حالی که به نظر می رسید سال بسیار مهمی از نظر اخبار مهم به پایان می رسد، نیسان و هوندا - دو غول صنعت خودروسازی ژاپن - یادداشت تفاهم دیگری را امضا ،د تا "مذاکرات و ملاحظاتی را برای یکپارچگی تجاری بین دو کشور آغاز کنند. " این دو شرکت یک هلدینگ مش، تاسیس ،د. این به دنبال توافق مشابهی است که در ماه مارس در مورد هوشمندی وسایل نقلیه و الکتریسیته به دست آمد، که به نظر می رسد فراتر از این پیش نرفت. همکاری نزدیک تر مورد نیاز است، که می تواند منجر به تشکیل یک سازمان مش، شود که پس از تویوتا و فول، واگن در رتبه سوم در حجم فروش جه، قرار گیرد.
به ویژه نیسان دوره بسیار سختی را با کاهش سهم بازار در آمریکای شمالی (بزرگترین بازار آن)، تعداد کمتر در چین و کاهش شدید سود در سال جاری نسبت به سال 2023 پشت سر می گذارد. حتی با وجود برخی ا،اج های اخیر، وضعیت در مورد پول درآوردن بسیار بد است. مبارزه ای که نیسان با آن روبه رو است، بسیار شبیه به بسیاری از شرکت های دیگر در یک محیط وارونه، با استراتژی نامشخص در مورد خودروهای الکتریکی است.
برای شرکتی که Leaf را در همین اوایل ایجاد کرده است بسیار چشمگیر به نظر می رسد، اما نسل دوم مدل در سال 2025 هشت ساله می شود - عصری از نظر خودروهای الکتریکی. جایگزینی بسیار دیر شده است، به خصوص که آریا بسیار جدیدتر پیشرفت چشمگیری در فضای SUV الکتریکی نداشته است. فناوری ePower موجود در قشقایی و در راه اندازی در سال 2022، آرنو شارپنتیر، رئیس وقت استراتژی محصول اروپا، پیشنهاد کرد که هیب، ها دوام بیشتری نخواهند داشت. به نظر می رسد بسیاری دیگر متفاوت فکر می کنند.
در حالی که هوندا اخیراً کمی بهتر عمل کرده است، قیمت سهام نیسان با توجه به شایعات مربوط به یک بند افزایش یافته است. هوندا عقب افتاده است - و همچنین در انطباق با واقعیت های صنعت خودروی امروز کند بوده است. e خوب بود، اما برای یک ماشین الکتریکی که خیلی دور نمی رفت، گران بود. e:Ny1 بسیار شبیه است، بدون ،مت زیبا. همه ما همچنان در مورد سیویک تایپ R هیجان زده خواهیم شد، جاز همچنان با قایق به فروش می رسد و آمریکا عاشق آکورد است، اما هیچ ، نمی تواند ادعا کند که تحت تأثیر مجموعه HRV ها، CRV ها و ZRV ها قرار گرفته است.
بنابراین ترتیب جدید چیزهای زیادی را نشان می دهد. نیاز دارد. البته همکاری برای دستیابی سریعتر و کارآمدتر به اه، کلیدی است، بنابراین به نظر می رسد که منابع مش، زیادی وجود داشته باشد. هدف رسمی کار به سمت جامعه ای بی کربن با تلفات ترافیکی صفر از طریق وسایل نقلیه است که توسط برنامه های آنها تعریف شده است، که به نظر یک ماموریت بزرگ است. در کنار هم قرار گرفتن برای ایجاد ساختار مورد نیاز قطعا به این م،ی است که این امر می تواند زودتر اتفاق بیفتد. چین تا حد زیادی در زمینه نرم افزار پیشرو است و نقش آن مهم تر خواهد شد. اگر این توافق پیش برود، باید یکی از اولویت های اصلی باشد.
در همین راستا، گفته می شود که علاقه فا،کان - غول لوازم الکترونیکی مصرفی تایو، - به نیسان باعث تسریع این معامله هوندا شده است. اگرچه تغییر ساختار دقیقاً در ژاپن تشویق نمی شود (به هیاهوی زم، که روابط نزدیک تر بین نیسان و رنو وجود داشت فکر کنید)، بهتر از سرمایه گذاری در خارج از کشور در نظر گرفته می شود.
اطلاعیه امروز نشان می دهد که اگر هم افزایی من، شناسایی و به سرعت اجرا شود، «شرکت حمل و نقل» در سطح جه، می تواند درآمد فروش بیش از 30 تریلیون ین و سود بیش از 3 تریلیون ین را هدف قرار دهد. این ارقام در حال حاضر به ترتیب 150 و 5 میلیارد پوند است. پس جاه طلبی بزرگی است، اما برنامه های بزرگی نیز در پیش است: «یکپارچه سازی متقابل» مجموعه های کل گروه، بنابراین یکپارچه سازی پلتفرم ها در هر دو برند و همه موتورها برای کاهش هزینه، ،یب تلاش های تحقیق و توسعه، و «بهینه سازی» امکانات تولیدی آن ها (ی،ی A بسته شدن چند کارخانه و ساده سازی زنجیره تامین تنها آغاز راه است.
اگر هوندا و نیسان در حال حاضر در بهترین حالت نیستند، هوندا و نیسان هر دو زیرساخت و تجربه جه، عظیمی دارند که می توانند به آن تکیه کنند و از آن بهره ببرند. کار با هم بر روی یک چیز باید فواید واضحی را به همراه داشته باشد - حتی اگر بهبود کارایی در طول این فرآیند، از کارخانه ها تا تامین مالی خودروهای جدید، ناگزیر به م،ای از دست دادن برخی مشاغل در طول مسیر باشد. اخبار امروز همچنین به «تاسیس بنیاد استعدادهای هوشمند و برقی» اشاره می کند که دلگرم کننده است، هرچند بعید به نظر می رسد که از همه افرادی که در حال حاضر با هر دو برند درگیر هستند، خواسته شود تا به سمت جلو حرکت کنند، به ویژه با توجه به تمرکز بر ساده سازی و کارآمدی.
در حال حاضر اقدامات بعدی پیشنهادی شامل تشکیل هلدینگ از طریق واگذاری سهام عادی است که در مجمع عمومی عادی سالیانه بعدی به تصویب خواهد رسید. سپس قبل از شروع فرآیند Save Nissan (آدرس PH کاری) به تایید مقامات مربوطه خواهد رسید. اما این تقریباً برنامه است. ماکوتو اوچیدا، مدیر، رئیس و مدیر عامل نیسان، گفت: «امروز یک لحظه کلیدی است زیرا ما بحث های یکپارچه سازی تجاری را آغاز می کنیم که می تواند آینده ما را شکل دهد.» از میان این دو شرکت، ما می تو،م ارزش بی نظیری ارائه دهیم: «برای مشتری، در سراسر جهان که برای برندهای ما ارزش قائل هستند، با هم می تو،م راهی منحصر به فرد برای لذت بردن از اتومبیل هایی ایجاد کنیم که هیچ یک از شرکت ها به تنهایی نمی توانند به آن دست پیدا کنند.» بنابراین به نظر می رسد سال 2025 برای نیسان سال مهم تری از 24 باشد. پاسخ کارت پستال اکنون در مورد نام عجیب هوندا-نیسان هلدینگ خواهد داشت...
1 / 3
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49348