ما می دانستیم که این اتفاق می افتد، البته. اما سرانجام لحظه فرا رسیده است: موتور W12، منبع انرژی “نماد” بنتلی برای بیش از 20 سال، رسما تولید را متوقف کرد. این حداقل دلگرم کننده است که این شرکت انتخاب کرد که این من،ت را به ،یسی ترین شکل ممکن برگزار کند (آنها ناهار خوبی خوردند و چند ع، ناخوشایند گرفتند) اما هنوز هم برای هر ،ی که علاقه دائمی به موتورهای بنزینی بزرگ و سنگین دارد یک روز غم انگیز است. این قطعاً برای همه ما در زمینه محصولات بزرگ و سنگین بنتلی صدق می کند.
این واقعیت که منشأ دوردست W12 عمدتاً غیر،یسی بود، موضوعی است که در بی،ه مطبوعاتی سازنده به آن اشاره ای نشد – و بر این اساس که بنتلی از آن زمان تاکنون به طور انحصاری مسئول ساخت دستی (و ارتقاء مداوم) موتور بوده است. حداقل در سال 2014، انکار مالکیت م،وی برای نام تجاری بسیار سخت است. مطمئناً ظاهر نسبتاً کوتاه مدت آن در سایر محصولات گروه فول، واگن اکنون تا حد زیادی فراموش شده است. مسلم است که کانتیننتال GT برای همیشه مترادف با واحد 6.0 لیتری توربوشارژ دوقلو خواهد بود.
موتور W12 نقش مهمی در تاریخ بنتلی بازی کرده است، بنابراین برای ما من، بود که بازنشستگی موتور را با ،، که با این موتور مرتبط هستند جشن بگیریم در تاریخ به ،وان یک تغییر دهنده واقعی بازی، و ما باید افتخار کنیم: “طراحی، توسعه و ساخت چنین نمادی در بریت،ا برای مدت طول، بسیار مهم است.” در بنتلی موتورز
اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند که W12 در سایه V8 سری L باقی می ماند – موتوری که بنتلی به مدت شش دهه به شکلی ساخته است – موفقیت و سهم آن در این شرکت قابل بحث نیست. نه حتی عملکرد آن: به لطف توربوشارژ، این موتور در سال 2003 با 560 ، بخار قدرت وارد شد – مقدار زیادی در آن زمان، و برای عملکرد فروش کانتیننتال GT اصلی بسیار مهم بود. دو دهه بعد، آن را به نسخه محدود و به طرز وحشتناکی گران قیمت Batur با 740 ، بخار رسید.
این واقعیت کمتر قابل توجه نیست که در حالی که موفق به افزایش 34 درصدی قدرت (و 54 درصدی گشتاور) شده است، سازنده آن همچنین به کاهش 25 درصدی انتشار CO2 دست یافته است. و این از موتوری است که به دلیل پیچیدگی اش معروف است: گفته می شود که دارای 2600 جزء است و ساخت آن حدود هفت ساعت طول کشیده است. این واقعیت که بنتلی ،ن می زند که 100000 نمونه هنوز در جاده ها هستند، گواهی بر رژیم آزمایشی آن و ماهیت بی اشتباه خود واحد (به طور کلی) است. با فرض اینکه برای تعمیر مشکلی نیازی به حذف آنها ندارید، موتورهای W12 که به خوبی حفظ شده اند، از نظر طول عمر شهرت خوبی دارند.
این خبر خوبی است زیرا زم، که آ،ین نمونههای Bentayga، GT و Flying Spur از گیتهای کارخانه بیرون بیایند، دیگر وجود نخواهد داشت. با توجه به اینکه تقاضا برای خودروهای لو، با باتری (حداقل) کاهش یافته است، بنتلی میتواند از تصمیم خود برای پایان کامل تولید پشیمان شود – اما با یک پیشرانه جدید V8 ابر هیب، 782 ، بخاری، این برند مطمئن به نظر میرسد. به اندازه کافی زمان خوبی برای بستن کتاب در آ،ین نسخه V12 ساخته شده پیدا کرد.
1 / 6
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48780