می توان گفت که پورشه کاین در طول عمر خود نشان دهنده سازش بزرگی بود. در اوایل دهه 2000، طرفداران پورشه فکر می ،د که سیستم چهار چرخ متحرک گسترش یافته به 911 توربو کافی است، بسیار متش،. ،، که عاشق خودروهای شاسی بلند بودند، نمیتوانستند چنین خودروی اسپورت آفرود صریح را درک کنند. بنابراین، فورا مورد پسند هیچ یک از دو اردوگاه قرار نگرفت. اما در اینجا، بیش از 20 سال و یک میلیون خودرو بعد، با کاینی هستیم که میتوان گفت کاملترین SUV تا کنون است. به سختی می توان به یک SUV توانمندتر، مطلوب تر و با طراحی بی عیب و نقص فکر کرد. شاید حل و فصل خوب باشد.
با این حال، حتی با وجود ایده یک SUV سریع، توربو E-Hybrid با بسته GT کاملاً نامتجانس به نظر می رسد. در اینجا خودرویی با موتور V8 توربوی 600 ، بخاری وجود دارد که پورشه می گوید حدود 23 مایل در هر ساعت سرعت می گیرد، اما با باتری 26.9 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی 176 ، بخاری که می تواند به دستیابی به این نتیجه کمک کند (در حالی که SUV را قدرتمندتر از ماشین GT2 RS). سقف کربنی برای صرفه جویی در وزن و کاهش مرکز ثقل خودروی 2.5 تنی نصب شد. به ،وان بخشی از پکیج، کامبر منفی بیشتری در محور جلو وجود دارد – و مجموعه ای از صندلی های کودک ISOFIX پورشه روی پیکربندی.
استاندارد ترمزهای سرامیکی PCCB هستند و وسایل اضافی آن چیزی است که ما آن را RSB (آفتابگیر عقب) می نامیم. Porsche Torque Vectoring Plus نیز گنجانده شده است، البته با PDCC و فرمان چرخ عقب اختیاری برای استفاده حدا،ری از آن. این دیگر یک پورشه GT نیست (تنها نشانها “توربو” و “e-hybrid” هستند) اگرچه همچنان با چرخهای طلایی و Pirelli P Zero Corsas بدون هزینه اضافی عرضه میشود. شاید اکنون، 25 سال پس از مرسدس ML55 AMG، شاسی بلند اوبر سرانجام از ،ه پریده است. شاید همه چیز اکنون به نفع او بیش از حد مضحک بود.
اولین چیزی که در مورد کاین GTP باید به آن توجه کرد این است که در دنیای BMW است البته مشخصات محدود تا حدودی کمک می کند، اگرچه دیگر به خصوص (یا بیش از حد) بزرگ به نظر نمی رسد. یا، برای آن موضوع، به خصوص OTT، که شگفتانگیزتر است. شاید به لطف بستههای طراحی اسپورت و چیزهایی که در این محدوده وجود ندارد، این میتواند تقریباً یک کاین کوپه 80000 پوندی باشد تا یک کاین 160000 پوندی. از آنجایی که همه چیز بزرگتر و ظالمانه تر می شود، یک کاین 700 ، بخاری قابل قبول تر به نظر می رسد. این را پیشرفت بنامیم.
اگر صحبت از توافق پذیری شد، نباید هیچ شکایتی از جانب ،ی در مورد فضای داخلی پکیج GT وجود داشته باشد، دقیقاً به این دلیل که این کابین جدید کاین است، هرچند که RaceTex'd به حدا،ر رسیده است. اگر پر زرق و برق ترین محیط اطراف نیست، بسیار خوب ساخته شده است، استفاده از آن لذت بخش است و شما را درست در مرکز عمل قرار می دهد. CarPlay ساده و دستیارهای فعال با قابلیت حذف آسان مطمئناً بهتر از 64 گزینه رنگی نور محیطی هستند که به آنها دسترسی ندارید.
حتی قبل از عرضه V8 (Turbo E-Hybrid همیشه الکتریکی شروع به کار می کند) جدیت و هدفی در نحوه مدیریت کاین وجود دارد. بدون هیچ تردید یا تاخیر، اما شاید با بازخورد کمی تحویل داده می شود، و کنترل چرخ روی پوشش های تخلیه و موارد مشابه به طرز وحشتناکی خوب است. اگر ماشینی به این بزرگی و عظیم با چرخهای 22 اینچی را بتوان واقعاً ماهر نامید، همین است.
چندی پیش، GT به لطف 640 ، بخار قدرت، بسیار سریعتر از هر خودروی توربو دیگری بود. ما اکنون در دنیای عجیبی زندگی می کنیم که پکیج GT 100 ، بخار بیشتر قدرت دارد، اما این ی،ان با مدل استاندارد است. پورشه به آماری اشاره می کند که نشان می دهد چگونه از دست دادن 100 کیلوگرم باعث صرفه جویی در یک دهم گرانبها می شود، اما به طور واقع بینانه، چنین چیزی وجود نخواهد داشت. V8 تازه برقی شده حداقل یک هیولای مطلق است که مانند سنگریزهای لاغر شده روی دریاچه، کاین خا،تری قطبی را در کنار هم پرتاب میکند. خودروهای الکتریکی شوک و هیبت ناشی از شتاب احتراقی را کاهش دادهاند، اگرچه آن را به طور کامل حذف نکردهاند. با دریچه گاز نصب شده و صدای موتور V8 و بعد از مدت کوتاهی گواهینامه، نفس شما را بند می آورد. پورشه می گوید در 8 ث،ه به سرعت 100 مایل در ساعت و در 12 ث،ه به 124 مایل در ساعت می رسد. و Monster ممکن است آن را کوتاه بفروشد.
اعلام پورشه مبنی بر اینکه GTP “مدل جدید برتر برای حدا،ر عملکرد در جاده” است، جالب توجه است، زیرا حداقل در اروپا، جایگزین خودرویی شده است که رکورد دور نوربرگ رینگ را به ،وان یک SUV در اختیار داشت و به نظر می رسد تا حد زیادی همان را ارائه می دهد. مسیر . تجربه متمرکز این واقعیت که پورشه هنوز برای ش،تن رکورد با این خودرو تلاش نکرده است نیز جالب است، شاید به این دلیل که سریعتر نخواهد بود. این ممکن است به ،وان یک گام به عقب تلقی شود. اما پورشه، غافلگیرکننده، واقعاً با ادعای خود طرف است، زیرا ممکن است بهترین کاین برای رانندگی در جاده باشد.
کیفیت سواری با،ت حتی کمی تکان خوردن در اسپورت پ، به هیچ وجه به سطحی که ممکن بود قبلاً تحمل می شد، حتی در خودروهای اسپورت هم نزدیک نیست. در اینجا، ترمزهای سرامیکی استاندارد در مدل استاندارد E-Hybrid کمک میکنند، اگرچه به سختی میتوان حتی توربو GT قدیمی را که با چنین تحسینآمیزی سوار شده بود به خاطر آورد. کاین مانند یک هات دریچه بزرگ به این گوشهها حمله میکند، بدون توجه به سرعت ورود به ظاهر به هر قله شیرجه میزند و از اینکه قدرت را برای کمک به ،وجی به عقب براند بسیار خوشحال است. وضوح کنترل ها با توجه به وزن و پیچیدگی این خودرو بسیار عالی است. ارتباط واقعی از طریق فرمان وجود دارد، و توانایی تنظیم دقیق خط پیچ شما – برای یک SUV 2.5 تنی! – با دریچه گاز و ترمز شگفت انگیز است. این یک خودروی اسپرت پورشه هیجان انگیز و جالب است که اتفاقاً یک SUV خانوادگی نیز هست. این یک تکرار آشنا در دو دهه گذشته است، اما صادقانه بگویم، این یک بار دیگر سطح را بالا می برد. گویی وزن و فناوری بیشتری به آن اضافه شده است تا پورشه نشان دهد که چگونه میتوان بر آن موانع غلبه کرد و همچنان یک تجربه رانندگی عالی را ارائه داد.
سپس، در پیچ شماره گیری (در اولین نگاه ترافیک)، این می تواند یک ماشین الکتریکی بی صدا با برد کافی برای یک هفته کار باشد. یا هیب، که می تواند باتری را پر کند در حالی که V8 در پس زمینه غرغر می کند و گاهی اوقات غرغر می کند. حالت شارژ الکترونیکی همچنان مسافت پیموده شده را اضافه می کند، یا E-Hold می تواند مقدار مشخصی را برای پیشرفت کمتر در اطراف افراد نگه دارد. سپس، می تواند در بزرگراه با راحتی کامل، با استریو پررونق و پتانسیل سبقت بی حد و حصر بنشیند (حتی اگر گاهی اوقات کمی بیش از حد مشتاق است که دنده بالا را ، کند و تمایل کمتری برای بازگشت به داخل داشته باشد). زم، که پورشهای با چنین استعدادهای گستردهای را ارائه میدهید، سریعترین شاسیبلند نبودن در Nordschleife اهمیت چند، ندارد. تسویه حسابی بیش از قابل قبول است. حتی 911 توربو هم نمی تواند چنین کاری را انجام دهد.
سطح انسجام به دست آمده نیز تأثیر واقعی می گذارد. در برخی حالتهای هیب،، کاین مطمئناً در هر فرصتی موتور را خاموش میکند، اما در صورت نیاز دوباره فوراً در دسترس است – بدون تأخیر، بدون ناهنجاری هنگام استفاده از منابع نیرو. پاسخ دریچه گاز در هنگام احتراق یا الکتریکی عالی است. شما هرگز نمی تو،د ورودی های فرمان خود را حدس بزنید. فقط ،، که به اندازه کافی مشغول رانندگی پورشه های GT غیر هیب، هستند، متوجه یک فرورفتگی جزئی در بالای پدال خواهند شد – در غیر این صورت احساس یک سیستم ترمز برتر را خواهند داشت. چون تقریبا
حتی بدون در نظر گرفتن صرفه جویی در سوخت، توربو به طور متوسط 26 مایل در هر گالن بیش از 100 مایل را طی کرد. به اندازه 140+mpg ادعا شده واضح نیست، اگرچه برای حدود 750 ، بخار و 2.5 تن بسیار خوب است. اکنون مشخص شده است که ،ید یک پورشه 150000 پوندی واقعا راه حلی برای هیچ یک از مشکلاتی که جهان در حال حاضر با آن مواجه است، برقی یا غیره، نیست. پس بیایید صادق باشیم – به همان اندازه که در مورد چیپس سیب زمینی به ،وان یک میان وعده گیاهی سالم است، به سبزی های برگدار نیز مربوط می شود. این موضوع را از دست داده است. شاید ساخت پکیج Cayenne Turbo GT با باتری کمی مشکل باشد. اما تنها بودن برای پورشه سخت است.
اگر بتوان این مسائل را کنار گذاشت، خیلی سخت است که تحت تأثیر این بار قرار نگیریم که تجربه Cayenne Turbo با هیبریداسیون الکترونیکی این بار بهبود یافته است. در جایی که محدوده های قبلی اسمی بودند و تجربه رانندگی با مشکل مواجه بود، اضافه شدن آ،ین نسل باتری و موتور جذابیت یکی از بهترین SUV های بزرگ را افزایش داده است. شاید مهم ترین مشکل این باشد که موتور 176 ، بخاری پس از عادت ، به رگبار کامل، به تنهایی قدرت کافی را ارائه نمی کند. اما برای رانندگی الکتریکی من، است، برای یک V8 من، است، برای یک کروزر بزرگ پورشه من، است – و در کل برای یک کاین من، است.
سخت است که بگوییم بسته GT 22000 پوندی تجربه Cayenne Turbo E-Hybrid را بهبود می بخشد یا خیر. یا بهتر است بگوییم، قطعاً چنین است – اما آیا واقعاً به آن نیاز دارید؟ در استفاده روزمره، به جای یک دوره وام کوتاه، ممکن است بدون 0.58 درجه کمبر منفی در جلو یا 5 درصد صرفه جویی در وزن، راحت تر به کار خود ادامه دهید. ترمزهای سرامیکی و فرمان چرخهای عقب موجود در توربو با چرخهای 21 اینچی احتمالاً تعادل سواری و هندلینگ عالی را برای شما به ارمغان میآورند. با پوزش از اینکه آشکارا در مورد آن موضوعی است، اما زم، که بسته GT هیچ قدرت اضافی ارائه نمی دهد، مقایسه باید انجام شود. تقریباً برای همه، یک توربو E-Hybrid معمولی هر کاری را انجام میدهد و سالهای آینده بیشتر از آن خواسته میشود. فقط برای ،، که می خواهند هر بار که پشت فرمان می نشینند شگفت زده شوند، GTP برای همین است. و شما می تو،د تضمین کنید که این نمایشگر OPC Turbo خواهد بود – موفق باشید پس از یک رانندگی آزمایشی به چیزی کمتر از این رضایت دهید.
مشخصات | پورشه کاین توربو E-Hybrid کوپه 2024 با بسته GT
موتور: 3996 سی سی، موتور V8، موتور توئین توربو، باتری 25.9 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی 176 ، بخار
حرکت در: 8 سرعته اتوماتیک چهار چرخ متحرک
قدرت (hp): 599@6000 دور در دقیقه (فقط موتور؛ کل قدرت سیستم 739 ، بخار)
گشتاور (پوند فوت): 627@ 2400-4500 دور در دقیقه (فقط موتور؛ کل ،وجی سیستم 700 پوند فوت)
0-62 مایل در ساعت: 3.6 ث،ه
حدا،ر سرعت، بیشینه سرعت: 190 مایل در ساعت
وزن: 2495 کیلوگرم (DIN)
mpg: 148.7-156.9 (WLTP؛ برد الکتریکی 44-45 مایل دارای برد تمام الکتریکی WLTP)
دی ا،ید کربن: 40-43 گرم در کیلومتر
قیمت: 154,000 پوند (قیمت استاندارد؛ قیمت آزمایش شده 167,082 پوند شامل خا،تری Arctic برای 1,851 پوند، چرخ های 22 اینچی GT Design در Vesuvius Grey به قیمت 426 پوند، فرمان محور عقب به قیمت 1,325 پوند و پورشه Dynamic Ch،is Control 4, PD5 £) شیشههای چند لایه عایق صوتی (جلو) و شیشههای حریم خصوصی عقب با قیمت 839 پوند، پورشه اینو درایو شامل سیستم نگهدارنده فعال بین خطوط با قیمت 2042 پوند، نمای فراگیر با پشتیب، از پارکینگ فعال به قیمت 1116 پوند، نمایشگر جلویی به قیمت 1001 پوند، دربها با بسته شدن نرم به قیمت 546 پوند سیستم کیفیت با یونیزر به قیمت 329 پوند، صفحه نمایش سرنشین به قیمت 1061 پوند)
1 / 12
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48619