
بروزرسانی: 30 فروردین 1404
کامینز یک توربوشارژر جدید برای موتورهای هیدروژنی تولید کرده است
وسایل نقلیه هیدروژنی در حال حاضر اینجا هستند. موتورهای هیدروژنی احتراق داخلی در کاربردهای تجاری در اروپا مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که چندین خودروساز در سراسر جهان دارای پتنت هایی برای موتورهای هیدروژنی برای کاربردهای تجاری و عملکردی هستند. درست مانند آسیاب های گاز یا گازوئیل، هوا با سوخت مخلوط می شود تا ، بخار تولید شود. کامینز در حال حاضر یک توربوشارژر ویژه برای نیرو دادن به این موتورهای جدید به نام CCS H2 ICE دارد.
به گفته کامینز، این یک توربو با هندسه متغیر است که برای "برآوردن ا،امات منحصر به فرد موتورهای هیدروژنی" طراحی شده است. جزئیات دقیق طراحی به اشتراک گذاشته نشد، اگرچه گفته می شود که شامل یک طراحی آیرودینامیکی سفارشی است که بهتر از هیدروژن که چگالی کمتری در مقایسه با بنزین یا دیزل دارد، استفاده می کند. محصول جانبی سوختن هیدروژن آب است و به ،وان توربوشارژر از سیستم اگزوز موتور نیرو می گیرد. به این ترتیب، توربو همچنین برای کنترل آب از نظر تولید نیرو و طول عمر طراحی شده است.
در اروپا، موتورهای احتراق هیدروژنی وضعیت آلایندگی صفر دارند، بنابراین این موتورها با مقررات سختگیرانه جدید یورو VII مطابقت دارند. موتور توربو کامینز جدید این انطباق را برای استفاده در بزرگراه حفظ می کند.
تاکنون، تنها کاربردهای هیدروژنی توربوشارژ برای وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون ها است. اما با توجه به اینکه شرکت هایی مانند فراری دارای پتنت هایی در مورد طراحی موتورهای هیدروژنی هستند، ممکن است ما شاهد توربین های بزرگی باشیم که به ابرخودروهای هیدروژنی پرقدرت نیرو می دهند.
مشکل بزرگ اکنون زیرساخت است. انتقال و ذخیره هیدروژن نسبت به سوخت های فسیلی دشوارتر است. مخازن و خطوط لوله تخصصی با فشار بالا مورد نیاز است و سوخت گیری نیز به اتصالات خاصی نیاز دارد که فراتر از پمپ بنزین اصلی است. جنبه فرار نیز وجود دارد، اگرچه هیدروژن در مخلوط هوا و سوخت نسبت به بنزین انفجاری کمتری دارد.
کامینز چارچوب زم، مشخصی برای زمان عرضه توربوی جدید ارائه نکرده است.
منبع: https://www.motor1.com/news/748071/،mins-turbocharger-hydrogen-engines/