آشنایی کامل با پله برقی آسانسور

آسانسور و پله برقی امیدیار با همت و پشتکار تیم بازرگانی و فنی خود موفق به اجرای پروژه های لوکس مسکونی، هتل های پنج ستاره، برج های لاکچری اقامتی و همچنین تعدادی از شناخته شده ترین مگا مال‌های کشور گردیده است . پله برقی ها ، پله های در حال حرکت هستند که برای جابجایی افراد بین سطوح یک ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.اما آسانسور نوعی اتاق است که تعداد معدودی از افراد را در یک زمان نگه می دارد و آنها را به بالا و پایین ، بین سطوح ساختمان منتقل می کند. یک آسانسور توسط موتور آسانسور نیروی لازم برای حرکت عمودی کابین را فراهم می کند. همچنین فرمانهای لازم برای توقف های خودکار و کنترل آسانسور توسط تابلو فرمان آسانسور انجام می شود. در مقایسه پله برقی و آسانسور می توان گفت پله برقی ها دارای سرعت پایین تری نسبت به آسانسور ها هستند.

آسانسورها مجهز به یک کابین یا قفسه هستند که با سرعت زیاد در داخل محورهای عمودی به حرکت در می آید. کابین آسانسور با استفاده از یک کابل کششی به سمت بالا یا پایین به حرکت در می آید. نیروی محرکه موتور آسانسورها سابقاً از موتور‌‌‌‌های جریان مستقیم و توسط برق برق جریان مستقیم بود که برای این گونه موتورها از راه انداز‌‌‌‌های گوناگونی همانند وارد – لئونارد استفاده می‌شد. با از دور خارج شدن موتور‌‌‌‌های جریان مستقیم و معرفی موتور‌‌‌‌های القایی سه فاز سالهاست که از موتور‌‌‌‌های الکتریکی سه فاز القایی یا آسنکرون و اخیراً از موتور‌‌‌‌های مغناطیس دائم و یا سنکرون استفاده می‌شود.

اشتباه– بسیاری از مردم تصور می کنند آسانسور فقط توسط یک سیم بکسل نگهداشته میشود و در صورت پاره شدن سقوط می کند. اندازه گیری فاصله بالای ستون ضربه گیر تا قسمت تحتانی ضربه مرجع گیر پلی اورتان. تعهد و التزام به اخلاق حرفه ای و مهندسی در تمامي شئــون کاری و اجرایی در امور ذیربط. عضويت در اتحاديه صنف توليدکنندگان و تعميرکاران وسايل الکترومکانيک تهران. جهت ثبت نام حجره اینترنتی کسب و کار خود ابتدا قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

طول مفید پله برقی

آشنایی کامل با پله برقی آسانسور

این شرکت برای تولید محصولات خود مانند موتور آسانسور بهران از نرم افزارهای بسیار قوی و پیشرفته استفاده می کند. ساختار و طراحی این محصولات طوری است که به کمترین فضای برای نصب و عملکرد نیاز دارند و به آسانی در ویلاها ، منازل مسکونی جدید و قدیمی نصب می شوند. پله‌برقی ها و پیاده‌روهای متحرک یکی از پرکاربردترین سیستم هایی درون شهری هستند که برای تسریع حمل و نقل درون شهری در محل ورود و خروج شهروندان نصب می شوند. محل نصب آنها بر روی پل های عابر پیاده، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، ترمینال های اتوبوسرانی و حرکت بین طبقات در مراکز خرید می باشد. فقدان سیستم های آسانسور و پله برقی در کشور باعث شد تا شرکت آسانسور و پله برقی بهران به تولید و ساخت گسترده سیستم های خدمات رسانی شهری در زمینه پله های برقی و پیاده روی های متحرک با استفاده از فناوری های نوین جهانی بپردازد. قیمت موتور آسانسور بهران تحت تاثیر، میزان تقاضای بازار، تغییر نرخ ارز ، نوع موتور و مکانیزم به کار رفته در آن، ظرفیت آسانسور، برند آسانسور و تعداد طبقات ساختمان و تعداد توقف های آن بستگی دارد.

پیش از آنکه به بررسی نکات استفاده از آینه در کابین آسانسور بپردازیم، لازم است کمی در رابطه با آسانسور و تاریخچه و کاربرد آن اطلاعات کسب کنیم. آسانسور یا بالابر، با نام انگلیسی Elevator یا Lift نیز شناخته می‌شود. پله برقی ها کند حرکت می کنند در حالی که آسانسور ها سریع هستند و می توانند با سرعت زیاد به سمت بالا یا پایین حرکت کنند. در این مقاله سعی کرده ایم مهم ترین تفاوت های بین پله برقی و آسانسور، برای افرادی که قادر نیستند به تنهایی از پله های ثابت استفاده کنند یا برای آن ها مشکل و زمان بر است را به طور واضح بیان کنیم. آمارها نشان می‌دهد که در ایالات متحده آمریکا در سال 2004 تعداد 30 هزار پله برقی وجود داشت و در آن کشور هر ساله 90 میلیارد جابجایی افراد بر روی این پله‌ها انجام می‌گیرد. کارخانه آریان آسانسور در زمینی به مساحت متر مربع در شهرک صنعتی پرند احداث شده است که دارای بیش از 4500 متر مربع فضای تولیدی و انبار است.

  • چیدمان ضربدری در ساختمان های اداری، تجاری و فروشگاه های بزرگ و برای سرعت بخشیدن به حرکت مسافران و جلوگیری از ازدحام جمعیت در پاگردها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این پله ها جزء گران ترین و سنگین ترین پله های برقی بوده و نصب آنها نیازمند رعایت کامل اصول مهندسی است.
  • این پله ها باید دارای پوشش کامل باشند تا در شرایط آب و هوایی مختلف دچار آسیب نشوند.
  • امری ضروری می باشد زیرا طی کردن حجم زیادی از پله ها حتی برای افراد جوان نیز سخت می باشد.
  • اما امروزه با توجه به حضور موتورهای گیرلس ارزان اما با کیفیت در بازار میتوان این مزیت رقابتی را نیز از دست رفته دانست.
  • نوع به روز آنها مجهز به سنسوری است که در زمان ایستادن افراد بر روی آن و در هنگام استفاده، سرعت حرکت آن بیشتر می گردد که این امر باعث مصرف بهینه انرژی در اینگونه رمپ هاست.

در طول مسیر خرپا، این چرخها در حداکثر فاصله نسبت بهم قرار گرفته اند که باعث می شود تا هر پله نسبت به پله قبله زاویه 90 درجه ایجاد کند. دز قسمت بالا و پائین مسیر، این چرخها به یکدیگر نزدیک می شوند بنابر این چرخهای جلو و عقبی پله تقریبا در یک امتداد قرار می گیرند. این امر باعث می شود تا پله ها بصورت صفحات تختی در کنار هم قرار گیرند. بنابراین بسادگی می توانند طی حرکت دریک مسیر حلقوی به مبدا بازگردند.

بازرسی فنی آسانسور و پله برقی

سازندگان پله برقی از اطلاعات جمع آوری شده در بخش طراحی استفاده می کنند تا پله برقی مورد سفارش را با تجهیزات منتطبق بر نیاز هر مشتری تولید نمایند. شرکت های تولید کننده که سازندگان قطعات پله برقی هستند و شرکت های نصاب که عملیات طراحی و نصب تجهیزات را انجام می دهند. در اغلب موارد، شرکت های نصاب تجهیزات مورد نیاز پروژه خود را از شرکت های سازنده تهیه نموده و آنها را مطابق سلیقه و نیاز مشتری فرآوری و نصب می کنند. چرخهای هدایت کننده، زنجیر پله ها، مجموعه پله ها ، گیربکسها و فلکه ها همگی قبل از ارسال از کارخانه، در داخل خرپا و در محل خود نصب می شوند. نیروی محرکه در این نوع آسانسورها از یک موتورالکتریکی که معمولاً در بالای چاه آسانسور و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده، تامین می‌شود.

منتظر فاجعه در مورد آسانسورهای تهران هستیم

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار