آنلاین سازه قیمت و نکات مهم اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان | معماری نواز

آنلاین سازه قیمت و نکات مهم اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان | معماری نواز

آب مصرفی از طریق منبع اصلی و به وسیله لوله‌ها تامین می‌شود و به سایر نقاط ساختمان منتقل می‌شود، برای انتقال آب به نقاط مختلف ساختمان باید به نیروی جاذبه غلبه کرد. سیستم فرعی دیگری که در تاسیسات بهداشتی یا سیستم آب و فاضلاب قرار دارد که هدف آن تامین آب گرم مورد نیاز تجهیزات است و از دیگ بخار و یا گرم‌کن استفاده می‌کند. معمولا در سیستم فاضلاب در تاسیسات بهداشتی ساختمانی از لوله‌های بزرگ استفاده می‌کنند، چون غلبه به نیروی جاذبه و جا‌به‌جایی بهتر انجام می‌شود.

مهندسین مکانیک ساختمان در طراحی سیستم‌های گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع، HVAC-R، حفاظت از آتش و کاهش نویز برای کتاب معماری ساختمان‌ها آموزش دیده‌اند. آن‌ها همچنین به طور کامل با حفظ یکپارچگی مطلوب چنین سیستم‌هایی با طراحی معماری، ساختاری و الکتریکی ارتباط دارند. تجزیه و تحلیل و طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان مبتنی بر اصول اساسی علوم حرارتی و مایعات است که یک جزء ضروری از آموزش مهندسین است. هر آنچه که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد از سیمان و گچ و میلگرد تا لوله و شیرآلات و روشنایی و کالاهای دکوراسیون را در ساختمان صنعت خواهید یافت . لازم به ذکر است که در همه ی حوزه ها ساختمان صنعت نمایندگی و عاملیت فروش تولیدکنندگان مختلف را داراست و همین مسئله باعث شده تا همه ی اجناس بدون واسطه و با کمترین قیمت و به صورت مستقیم به دست شما مصرف کنندگان برسد .

  • در ساختمان‌های بلند، یکی از چالش‌های اصلی در طراحی تاسیسات الکتریکی و برق، تعیین مسیرهای بهینه برای کانال و سیم‌کشی است.
  • در یک نگاه کلی می توان فاز دوم طراحی را به انجام امور زیر اختصاص داد.
  • لازم به ذکر است که در این مورد، خرید و نصب دستگاه‌های استاندارد و با برند معتبر، بسیار تأثیرگذار است و مکمل رعایت استانداردها در زمان طراحی می‌باشد.
  • سیستم‌های سرمایش و خنک کننده امکان دارد زمانی جهت سیستم‌های انجماد و یا بعضی از عملیات های صنعتی نیز ضروری باشند.
  • پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به رشته‌‌های اجرایی علاقه دارید، این رشته می‌‌تواند شما را مجذوب خود کند.

در استاندارد B88 از انجمن ASTM لوله های مسی در انواع M,L,K و DWV تقسیم بندی شده اند. فن ها را می توان مستقیماً در پنجره ها یا دیوارها یا در کانال های هوا نصب کرد تا هوای داخل یا خارج از اتاق را تامین کند. در طول طراحی یک ساختمان، طراح باید برخی از دهانه های هدفمند مانند درها، پنجره ها، دودکش های خورشیدی، برج های بادی و غیره را فراهم کند. اگر این دهانه ها به درستی کار کنند، یک سیستم تهویه طبیعی به کاهش مصرف انرژی تا 20 تا 25 درصد کمک می کند. به دلیل تنوع عناوین شغلی در این رشته و تخصص، شغل‌های متعددی برای افراد فارغ التحصیل آن وجود دارد. افراد متناسب با عنوان کاری و میزان تخصص خود می‌توانند شغلی مرتبط بیابند.

کپی کردن در اکسل با ۳ روش کاربردی – راهنمای کامل و ساده

به عنوان مثال، رطوبت کم می‌تواند سلامت تنفسی ساکنین را تحریک کند، چرا که رطوبت بالا رشد باکتری‌ها را تحریک می‌کند. این تاسیسات از تجهیزات و سیستم های مربوط به فرایند های تهویه ای Ventilation, سیستم های گرمایشی Heating و سیستم های تهویه مطبوع Air Conditioning تقسیم می شود. بر اساس تاسیسات HVAC شرایط مطلوب به واسطه وجوده میزان دمای مناسب و تهویه ای ایده آل در فضای داخلی ساختمان به وجود می‌آید. اجرای تاسیسات مکانیکی اکثرا به سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع ارتباط دارند.

مهمترین نکات راه اندازی و اجرای پله برقی در ساختمان

انتخاب موتور باید با در نظر گرفتن عواملی همچون ظرفیت، نوع کاربری، تعداد ایستگاه ها و حجم مسافران صورت بگیرد. به این علت که تمامی بار آسانسور بر روی موتور و تابلو برق آن است. تمامی تجهیزات موتورخانه ساختمان در قسمت ورودی و خروجی باید شیر جدا کننده داشته باشند.

جدول‌ کاری

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار