اتاق فرار آنلاین شیوع 爆发 Escapeonline contagion اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape

اتاق فرار آنلاین شیوع 爆发 Escapeonline contagion اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape

هر یک از اتاق فرارها برخی قوانین را ارائه داده و لیست کارهای ممنوعه را مشخص می کنند. به عنوان مثال، آسیب زدن به وسایل موجود در محیط در حین جستجوی سرنخ ها، استفاده از تلفن همراه و غیره. در صورت انجام کارهای ممنوعه که از قبل برایتان مشخص شده است، بازی توسط گیم مستر قطع میشود و بدون شک تجربه خوبی نخواهد بود. متاسفانه در بسیاری از مواقع بازیکنان در اتاق فرارها به این اشتباهات مرتکب میشوند. اتاق فرار یک بازی گروهی است و به همین دلیل باید تک رویی را کنار بگذارید و تمام آنچه در ذهنتان می گذرد، حتی اگر اشتباه است را با صدای بلند بیان کنید. این یکی از مهم ترین رمزها در موفق شدن در اسکیپ روم ها و سایر بازی و کارهای گروهی می باشد و باعث میشود تا یافته ها و حدس و گمان های مختلف در کنار هم قرار گیرند و در نهایت به جواب درست برسید.

  • با پذیرش شراکت در کسب‌وکار خود، شما می‌توانید نسب به گذشته تعداد اتاق‌های بیشتری را داشته باشید و به‌تدریج کسب‌وکار خود را گسترش دهید.
  • در این اتاق فرار شما فقط با ترس‌های قدیمی و دلهره‌هایی که در سایر اتاق فرار ها تجربه کردید مواجه نیستید و با معنای جدیدی از اسکیپ روم مواجه می‌شوید.
  • اگر فقط فکر می‌کنید طراحی یک لوگو، نام و شعار زیبا می‌تواند برای شما مفید باشد باید بگوییم خیر، حتی اگر هزاران بار آن را به نمایش بگذارید.
  • تا حدودی هم درست فکر می‌کنند، اما زمانی که تعداد کارکنان بیشتر می‌شود دیگر نمی‌توان اوضاع را به‌آسانی تحت تسلط نگه داشت.

حتی شکست منصفانه هم برایشان جذاب خواهد بود تا ناعادلانه باختن به طراحی غلط و غیراصولی معما؛ بنابراین معمای اتاق فرار باید حل شود. آن‌ها برای حل شدن توسط بازیکنان طراحی‌شده‌اند نه طراح؛ بنابراین اتاق فرار باید برای بازیکن سرگرم‌کننده باشد، نه‌فقط طراح و ایده پرداز. این انتخاب کاملاً به علاقه و سلیقه طراح بازی بستگی دارد و نکته مهم این است که هیچ ژانری بر دیگری برتری ندارد و اگر همه اصول و نکات در هر ژانر رعایت شود، موفقیت آن را تضمین خواهد کرد. اگرچه ممکن است در هر شهر یا کشور، ژانر خاصی نسبت به دیگری پرطرفدارتر باشد که شناسایی این مسئله خالی از لطف نیست؛ اما این بدان معنا نیست که اگر اتاق شما ژانر دیگری داشته باشد، مخاطبی نخواهد داشت.

ارتباط بین معما و سرنخ ارتباط معنادار و منطقی باشه

پس از ایمنی برای طراحی دکور باید تمام توجه به سناریو و تم بازی معطوف باشد؛ زیرا یکی از معیارهای اصلی ارزیابی اتاق‌های فرار مرتبط بودن فضا و دکور با سناریو و بازی ترسناک تم بازی است. هرچقدر دکورسازی اتاق بیشتر حس سناریو را به بازیکنان القا کند، فضاسازی قوی‌تر است. درواقع زمانی که بازیکنان فراموش کنند در یک بازی اتاق فرار هستند و برای 60 دقیقه احساس کنند واقعاً در بطن یک ماجرای هیجان‎‌انگیز قرار گرفته‌اند، نشان موفقیت از آنِ مجموعه شماست. اغلب سناریوهایی که در اتاق فرارها پیاده سازی میشوند، هیجان و استرس و ترس را با هم تلفیق می کنند. به همین دلیل افراد گروه باید بتوانند بر استرس و اضطراب و خشم خود کنترل خوبی داشته باشند. توجه داشته باشید که در طول بازی اسکیپ روم، باید تمام افراد تیم با کنترل خشم و اضطراب و ترس و با ذهنی آزاد نسبت به جستجوی سرنخ ها و حدس زدن جواب معما به نتیجه درست دست پیدا کنند.

چطور تیم حرفه ای برای اتاق فرار بسازیم؟

در این بخش نگاهی اجمالی به هزینه‌های ساخت اتاق فرار صورت میگیرد. در اتاق فرار راز، شما به‌عنوان نقش اول یک فیلم رازآلود و ترسناک بازی خواهید کرد و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد خواهید داشت. فضاسازی قدیمی یک مدرسه با تمامی جزئیات و بخش‌های مدرسه از ویژگی‌های این اتاق فرار است.

اجزای معما باید مثل یه پازل به هم پیوسته باشن

تمام بازی‌های مجموعه انیگما برای سن ۱۵ سال به بالا طراحی شده‌اند؛ البته در بازی‌های معمایی بچه‌های ۱۰ سال به بالا به شرط تهیه بلیط می‌توانند همراه شما در اتاق‌ها حضور داشته باشند. پس از گذار از دوران مازهای فرار فیزیکی، در سال ۱۹۸۸ بازی ویدئویی John Wilson’s Behind Closed Doors، چالش فرار را متحول کرد و یک بازی جدید به گیمرها هدیه داد. بازی Crimson Room نیز در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان اولین بازی ویدئویی اتاق ‌فرار معرفی شد. این بازی‌ها پایه‌های بازی اتاق فرار واقعی به سبک امروزی به شمار می‌آیند. اتاق فرار یا اسکیپ روم، تفریحی جدید و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری در تهران و دیگر شهرهای ایران پیدا کرده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار