استخراج DNA و RNA خدمات استخراج DNA و RNA در شهر رشت-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

فناوری زیستی با بهره‌‏گیری از علوم مختلف مانند بیولوژی، بیوشیمی، ژنتیک و … و با استفاده از راهکارهای کشت سلول‌ها، ‌اندام‌ها و بافت‌ها، مهندسی ژنتیک و نشانگرهای مولکولی قادر است کارآیی گیاهان را به عنوان منابع تجدید پذیر جهت تولید دارو افزایش دهد. به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ScienceDaily، فعالیت در زمینه خودروهای خودران یکی از فعالیت‌های شرکت ان‌ویدیا است. شرکت ان‌ویدیا در حوزه هوش مصنوعی روی تکنولوژی خودروهای خودران نیز کار می‌کند. ان‌ویدیا اکنون با تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی همکاری می‌کند تا از قطعات طراحی شده این شرکت استفاده کنند. سخنگوی سازمان غذا و دارو از افتتاح بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان خاورمیانه و بخش بیوتکنولوژی یک گروه دارویی ایرانی در پنجم آذر ماه خبر داد. تفاهم‌نامه مشترک شهرداری زنجان و هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر در راستای تحقق اهداف کلان استقرار نقشه راه حمایت و توسعه زیست بوم پرداخت هوشمند شهروندی در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ با حضور شهرداران کلان شهرها با بانک شهر امضا شد.

مشخصات شرکت سلول بافت زیست نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت صفحه 12 از 12-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

دو رشته ای که نام بردید، دو فضای کاملا متفاوت هستند و شما باید با تحقیق راجع به این دو رشته به سمت علاقه تون قدم بر دارید. دقت کنید که بازار کار هر رشته با توجه به مهارت شما تنظیم میشه و اگه مهارت های لازم رو برای هر رشته ای داشته باشید، بازار کار مناسب تری پیش روی شما خواهد بود. این دو رشته تفاوت های زیادی دارند و از نظر بازار کار، در حال حاضر رشته های زیادی هستند که بازار کار خوبی ندارند و باید با مهارت و سطح علمی بالا کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنی. با سلام و خسته نباشید .لطفا کمکم کنید چون واقعا دارم دیوانه میشم از بس فکر کردم و نتیجه ای نگرفتم . من خودم به رشته ی آی تی مخصوصا تجارت الکترونیک و ارز دیجیتال و هوش مصنوعی و امنیت شبکه خیلی علاقه مندم ولی از طرفی هم تو درس برنامه نویسی شدیدا ضعیف هستم و علاقه ای هم به ان ندارم .

کتاب خلاصه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2016

این ابزار مجموعه‌ای از برنامه‌های جستجو است که برای پلتفرم Windows طراحی شده است و از آن برای جستجوهای شباهت سریع بدون توجه به اینکه پروتکل برای پروتئین است یا DNA می‌توانید انجام دهید. مقایسه توالی‌های نوکلئوتیدی در پایگاه داده را نیز می‌توان با استفاده از این ابزار انجام داد. همچنین می‌توان از طریق این ابزار آنلاین یک پایگاه داده پروتئین را برای یافتن مطابقت با توالی پروتئین مورد نظر جستجو کرد. NCBI همچنین سیستم نوبت دهی جدید را به نام Q BLAST به بلاست اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد نتایج را به دلخواه خود بازیابی کرده و نتایج خود را چندین بار با گزینه‌های قالب‌بندی مختلف اجرا کنند. AutoDimer یکی از نرم افزارهای بیوانفورماتیک است که برای غربال‌گری سریع پرایمرهای PCR قبلاً انتخاب شده برای تعامل ساختارهای پرایمر – دایمر و سنجاق – سری در الیگومرهای DNA کوتاه (کمتر از 30 نوکلئوتید) توسعه داده شده است. AutoDimer در ابتدا برای کمک به توسعه روش‌های «PCR چندگانه» (Multiplex – PCR) برای بررسی نشانگرهای STR و SNP برای اهداف پزشکی قانونی ایجاد شد.

طراحی پرایمر اختصاصی برای ریل تایم

بسیاری از گرایش های زیست شناسی مانند علوم سلولی و ملکولی و ژنتیک وابسته به گرایش علوم جانوری هستند. این گرایش به مطالعه جانوران می پردازد و شامل بافت شناسی، جانور شناسی، جنین شناسی جانوری، فیزیولوژی جانوری است. دانش آموختگان این رشته اگر جز دانشجویان خوب باشند، موقعیت های شغلی خوبی می توانند داشته باشند. فارغ التحصیلان این گرایش می توانند به کارهای تحقیقاتی، اداره کردن آزمایشگاه ها در دانشگاه ها، سازمان های حفاظت از محیط زیست مشغول به کار شوند. برخی از این دانشجویان با توجه به علاقه خود مجدد در کنکور شرکت می کنند و در وارد دنیای پزشکی در زمینه های خون شناسی یا انگل شناسی می شوند. با اینکه بازار کار رشته زیست شناسی در مقطع لیسانس اصلا جالب نیست، اخذ مدرک کارشناسی ارشد، به ویژه در گرایش‌هایی مثل میکروبیولوژی، بیوشیمی، سلولی و مولکولی، بیوتکنولوژی و ژنتیک، شانس شما را برای پیدا کردن شغل، خیلی بالاتر می‌برد.

  • در آزمون وزارت علوم تقریبا محدودیتی در رشته‌های مجاز شرکت کننده آزمون ارشد و دکتری در گرایش‌ها یا حتی رشته‌های غیر مشابه، وجود ندارد اما در وزارت بهداشت در هر گرایش فقط رشته‌های محدودی می‌توانند شرکت کنند.
  • این دو رشته به علت شباهت و مشترکات زیادی که با هم دارند، بسیار بازار کار مشترک و نزدیک به همدیگه ای هم دارند.
  • کارشناسان باتجربه این مرکز به سوالات و دغدغه های شما پاسخ داده و شما را برای انتخاب رشته ای متناسب با توانمندی هایتان یاری می رسانند.
  • زیست‌شناسی سلولی، به مطالعه ساختاری و فیزیولوژیکی خواص سلول‌ها از جمله، رفتار آن‌ها، فعل و انفعالات، و محیط می‌پردازد.
از مزایای این کتاب می توان به انجام مرحله به مرحله تجزیه ها بصورت تصویری اشاره کرد. RNAsturcture یک نرم افزار بیوانفورماتیکی رایگان برای تعیین ساختار دوم DNA و RNA میباشد. این نرم افزار شامل الگوریتم های ویژه برای بررسی احتمالات جفت شدن بازها و تعیین پایداری هر کدام از ساختار هاست علاوه بر این نرم افزار مذکور قابلیت تعیین تمایل زیست مولکول ها به یک RNA هدف را نیز دارا میباشد. این نرم افزار قابلیت نصب بروی سیستم عامل های مختلف را داشته و بصورت رایگان قابل دسترس است.

دانشکده کشاورزی در یک نگاه-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

یکی دیگر از مشکلات اساسی حل نشده در زیست‌شناسی، اساس زیستی سالخوردی است. چگونگی نامگذاری این جانداران توسط توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله قوانین جهانی نام‌گذاری برای جلبک‌ها، قارچ‌ها و گیاهان ، قوانین جهانی نام‌گذاری برای جانوران ، و قوانین جهانی نام‌گذاری برای باکتری‌ها اداره می‌شود. طبقه‌بندی ویروس‌ها، ویروئیدها، پریون‌ها و تمام عوامل زیر-ویروسی که ویژگی‌های زیستی را نشان می‌دهند توسط کمیته بین‌المللی طبقه‌بندی ویروس‌ها اداره شده و به نام قوانین جهانی طبقه‌بندی و نام‌گذاری ویروس‌ها شناخته می‌شود .[۵۳][۵۴][۵۵][۵۶] هر چند، چندین سیستم طبقه‌بندی ویروسی وجود دارند. ژنتیک، علم مربوط به ژن، وراثت و گوناگونی جانداران است.[۳۴][۳۵] ژن‌ها اطلاعات لازم برای سنتز پروتئین‌ها را کد می‌کنند، که به نوبه خود نقش مهمی در فنوتیپ نهایی جاندار دارند.

«ان‌ویدیا» گفته‌است این وسایل جدید توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی به‌کار گرفته خواهد شد. فعالیت در زمینه خودروهای خودران یکی از فعالیت‌های شرکت «ان‌ویدیا» است. شرکت «ان‌ویدیا» در حوزه هوش مصنوعی روی تکنولوژی خودروهای خودران نیز کار می‌کند. «ان‌ویدیا» اکنون با تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی همکاری می‌کند تا از قطعات طراحی شده این شرکت استفاده کنند. شرکت سرامیک های صنعتی اردکان در سال ۱۳۷۴ به ثبت و در سال ۱۳۷۶ به بهره برداری رسید.

  • همچنین مدیر منطقه‌ای شرکت تویو و موردیسن از زیرمجموعه‌های شرکت «دی‌دی‌دی» دانمارک در این مراسم به تشریح راه‌های همکاری با ایران در بخش صنعت پرداختند.
  • بر این اساس با توجه به عملکرد مناسب مجموعه گروه، در هفت ماهه سال جاری که بیشتر از سود پیش‌بینی شده تحقق یافته، انتظار می‌رود با توجه به تأمین به موقع و مورد نیاز مواد اولیه مصرفی، ضمن رفع نیازهای اساسی کشور، روند تولید و سودآوری شرکت تداوم داشته باشد.
  • شرکت «ان‌ویدیا» در این بخش در حال ساخت وسایل جدیدی است.
  • همچنین رديابی صفات مطلوب و سهولت انتخاب به كمک نشانگرها از طريق تعيين پيوستگی آنها با صفات مهم امكان گزينش سريع و دقيق ژنوتيپ‌‌های مطلوب را در مراحل اوليه رشد فراهم كرده و طول دوره به‌نژادی را كوتاه می‌کند.
  • در این رده‌بندی برخی شرکت‌های تازه‌کار وضعیت بسیار بهتری دارند به عنوان مثال شرکت DGI که به ساخت پهپادهای کوچک و لوزام فیلمبرداری می‌پردازد در مکان ۲۵ است و شرکت تسلا هم در مکان ۳۱ قرار دارد.

به این ترتیب استفاده از انسولین برای بیماران دیابتی محدودیت خاصی نخواهد داشت همچنین کشاورزان می‌توانند در پرورش گیاهانی چون سویا از سموم و آفت‌کش‌های کمتری استفاده کنند و با استفاده از نژادهای جدید، با همان سرمایه‌گذاری قبلی، محصولی تا چند برابر به دست آورند. رشته بیوتکنولوژی یک رشته کاربردی در میان رشته‌های مهندسی ـ علوم پایه است که قلمرو آن حداقل 33 حوزه تخصصی علوم را در برمی‌گیرد. این رشته در کشور ما از سال 1383 در دانشکده علوم دانشگاه تهران در مقطع دکترای پیوسته ارائه می‌شود.

درمان‌های جدید سلولی، تولیدات زیست فناوری دارویی، تجهیزات پزشکی، کیت‌های تشخیصی و خدمات تشخیصی شرکت‌های خارجی را بومی سازی کنند و در داخل کشور، تولید و ارائه نمایند. پاسخ این سوال بسیار شخصی است و به اولویت ها و شرایط تحصیلی و زندگی هر فرد وابسته است. از سویی تجربه کاری در زمینه مرتبط، مهارت‌های فرد را توسعه می دهد و شناخت بهتری از محیط کار به او می دهد. از سوی دیگر گذراندن واحدهای درسی، پایان نامه و رساله، فعالیت‌های تمام وقتی هستند که کم شدن تمرکز فرد از روی آن‌ها و پرداختن به کار، می تواند به کمتر شدن ثمرات پژوهشی یا طولانی شدن دوره تحصیل بینجامد.

فیزیولوژی چگونگی تعاملات و عملکردهای دستگاه عصبی، دستگاه ایمنی، دستگاه درون ریز، دستگاه تنفس، و دستگاه گردش خون را مطالعه می‌کند. مطالعه این دستگاه‌ها با رشته‌های مرتبط پزشکی مثل عصب‌شناسی و ایمنی‌شناسی به اشتراک گذاشته شده‌است. شکل لاتین این اصطلاح نخستین بار در ۱۷۳۶ زمانی که کارل لینه، از واژه biologi در کتاب کتاب‌شناسی گیاه‌شناسی خود استفاده کرد، ظاهر شده‌است. کتاب سان حتی به فکر زمان محدود شما بوده و خرید آنلاین را برایتان در این سایت شگفت انگیز درج کرده است.

الفبای گیاه شناسی دانش پژوهان

استخراج DNA و RNA خدمات استخراج DNA و RNA در شهر رشت-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

البته پايين بودن ميزان برداشت محصولات مهندسي شده به اين معني نيست كه اين فناوري در آينده هم نخواهد توانست ميزان برداشت محصول را افزايش دهد. استفن دوفينگ، يك متخصص در حوزه تكثير گياهان و همچنين ژنتيك،‌ به اين نكته اشاره مي‌كند كه ايجاد ویژگی مقاومت در برابر علف‌كش‌ها در گياهان آسانتر از ایجاد ویژگی افزايش محصول است. دليل آن اين است كه مقاومت در برابر علف‌كش‌ها را مي‌توان با تغيير يك آنزيم يا يك ژن رقم زد اما براي افزايش محصول، لازم است كه صدها و يا هزاران ژن، با خودشان و يا با محيط زيست در تعامل باشند. البته ممكن است از مهندسي ژنتيك به صورت موفقيت آميز براي افزايش سخاوت زمين استفاده كرد اما براي رسيدن به اين موفقت بايد به مهندسي ژنتيك، زمان كافي داد. اگر گياهان مهندسي شده براي معكوس كردن روند گرسنگي در جهان طراحي شده بودند، آنگاه شما انتظار داشتيد كه ميزان بازده محصول آنها افزايش يابد. اما هيچ شواهدي مبني بر اينكه چنين اتفاقي رخ داده باشد وجود ندارد و بر عكس به تدريج مستنداتي مطرح مي‌شوند كه حاكي از کمتر بودن بازده محصولات ژنتیکی هستند .

نیروهای عملیاتی توزیع برق شهر تهران در آماده باش کامل هستند

اگر مقدار این پاراکتر از 40 کمتر باشد احتمالا پرایمر نتواند بخوبی به رشته الگو متصل شود. در زمان آنالیز بیان ژن با استفاده ازm RNA ، نمونه RNA از نظر RNase Free بودن و استفاده از DNase I پیش از انجام واکنش بررسی کنید. در مواردی ممکن است نیاز باشد پرایمر را طوری طراحی کنید که تنها به RNA یا همان Cdna ساخته شده متصل شود.

دیدگاه برای “طراحی پرایمر چیست؟”

مواردی که در هنگامطراحی پرایمرباید از آنه ا اجتناب کرد در ادامه توضیح داده خواهند شد. عدم رعایت این موارد کارایی و اختصاصیت پرایمر طراحی شده را بشدت کاهش می­ دهند. این موارد شامل وجود ساختارهای ثانویه، توالی­ های تکراری و وجود تکرارهای چندتایی از یک نوکلئوتید است. سوال اینجاست که چه عواملی روی دمای Tm موثر هستند و ما چگونه می­توانیم دمای Tm را دقیق محاسبه کنیم.

طراحی پرایمر برای تکثیر یک اگزون از ژن

محققان گفتند كه به ميليون‌ها دلار هزينه بيشتر و همچنين يك دهه پژوهش بيشتر در انستيتو بين‌المللي تحقيقات برنج نياز است تا بتوان انواعی از برنج طلايي را كه قابليت كشت در مزارع كشاورزان را داشته باشد، توليد كرد. حتي در آن صورت هم کشت این نوع برنج نياز به آب زيادی دارد در حالی كه خیلی مناطقي كه مردم در آنها با مشكل كمبود ويتامين آ مواجه هستند،‌ مشكل كمبود آب هم دارند. در مهندسي ژنتيك اما، ژن‌ها معمولا از يك گونه گرفته مي‌شوند و به گونه ديگر تزريق مي‌شوند تا ويژگي مورد نظر در گونه دوم بوجود بيايد. پس از فليور سيور، دومين محصولي كه به صورت تجاري و مهندسي شده توليد شد، توت فرنگي‌اي بود كه ژن يك ماهي ساکن قطب شمال (کفشک ماهی1) به آن تزريق شده بود تا در برابر يخ‌زدگي مقاوم باشد. علاوه بر NFTZ، این شرکت فین‌تک همچنین قصد دارد سبدی از ETFها را راه‌اندازی کند که آخرین فناوری اطلاعات و پیشرفت‌های بیوتکنولوژی را دنبال می‌کنند.

نرم افزار Invitrogen Vector NTI مجموعه‌ای کاملاً یکپارچه از ابزارهای تجزیه و تحلیل و طراحی توالی است. این نرم افزار از شما در مدیریت، نمایش، تجزیه و تحلیل، تبدیل، به اشتراک گذاری و انتشار انواع مختلف داده‌های بیولوژیکی مولکولی در یک محیط تجزیه و تحلیل با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، به محققان اجازه می‌دهد تا قبل از انجام آزمایش در آزمایشگاه، آزمایش شبیه سازی DNA را بر روی کامپیوتر برنامه ریزی کنند. Hex یک نرم افزار بیوانفورماتیکی رایگان و اختصاصی برای انجام پروژه های داکینگ پروتئین- پروتئین میباشد. این نرم افزار رایگان قابل اجرا بروی سیستم عامل های مختلف بوده و امکان محاسبه ی انژی کل برهمکنش و نیز اجرای برهمکنش بر اساس شباهت شکل، انرژی و … می باشد. جدیدترین نسخه ی این نرم افزار ۸ میباشد که در وب سایت زیست فایل قرار دارد.

دانلود نرم افزار imageJ (یا ایمج جی)جهت آنالیز آسان داده های وسترن بلات (western blot)

این برنامه می تواند خصوصیات کروموزوم ها از جمله طول بازوهای بزرگ و کوچک، نسبت بازوها، نواحی یوکروماتین و هتروکروماتین و .. را بر اساس تعریف نقاط و نوع قطعه توسط کاربر و همچنین میزان بزرگ نمایی، ارائه کند. پس از محاسبه، خروجی داده ها بصورت اتوماتیک در یک فایل EXCEL ذخیره می شود. ابزار ساده و سریعی برای مشاهده ساختار سه بعدی ماکرومولکول ها (پروتئین ها، DNA، RNA) و ترکیباتشان است. برای استفاده از این ابزار، بایستی وارد لینک زیر شوید و کد شناسایی چهار رقمی مولکول مورد نظر که در پایگاه اطلاعاتی PDB موجود است را وارد نمایید. محاسبه پارامترهای BLUE و BLUP، همبستگی های ژنتیکی بین مکان ها و همبستگی های ژنتیکی بین متغیرها، وراثت پذیری عمومی و دیگر آماره ها برای آزمایشات اصلاحی، ساخت نمودارهای جعبه ای و هیستوگرام.

مروری در مورد این کتاب

طی سه سال تحصیلی 76 تا 78 بطور متوسط در هر سال 116 دانشجو در این گرایش پذیرفته شده اند. فارغ التحصیلان زیست دریا می توانند در مراکز پرورش ماهی و آبزیان در اداره شیلات یا مراکز خصوصی مشغول به کار شوند. همین طور در مراکزی که در مورد نگهداری آبزیان در خطر انقراض تحقیقاتی انجام می دهند، شاغل شوند. زیست شناسی علوم جانوری، به مطالعه در مسائل مربوط در سه حوزه جانور­شناسی، فیزیولوژی جانوری و علوم جانوری تکوینی فعالیت می کند که در ادامه تحصیلات عالی به صورت تخصصی به هر یک از حوزه ها می پردازد. انسان ها از دوران باستان علاقه خود را به علوم طبیعی و کاوش درباره جانداران نشان داده بودند، که بعدها به نام رشته زیست شناسی شهرت گرفت.

بیوفیزیک سلولی مولکولی، مهندسی ژنتیک پیشرفته، آنزیمولوژی، ساختمان و عمل پروتئین ها، ساختمان و عمل اسیدهای نوکلئیک، زیست شناسی مولکول پیشرفته، بیولوژی سلولی- مولکولی تکوینی، شیمی فیزیک. به دلیل تأثیرات بسیار بیوتکنولوژی بر روی رفاه و آسایش بشر، دانشمندان بر این باورند كه در آینده بیوتکنولوژی یکی از ابزارهای قدرتمند برای موجودیت انسان به شمار خواهد آمد. امروزه دامنه فعالیت بیوتکنولوژی بسیار گسترده است و از تشخیص، پیشگیری و معالجه بیماری تا تولید مواد دارویی، منابع غذایی، محافظت از محیط زیست و حفظ انرژی بوده و زمینه های مختلف را شامل می‌شود. زیست فناوری نوین یکی از امیدهای قرن آینده برای رفع بسیاری از نیازهای مختلف بشر و راه حلی برای تامین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد جهان به شمار می‌رود و یکی از هفت رشته کلیدی فناوری جهان در قرن حاضر محسوب می‌شود. از جمله موارد دیگر ، یک بیوتکنولوژیست در زمینه مواد غذایی و کشاورزی ممکن است آنزیم ها و مواد نگهدارنده ای را برای استفاده در مواد غذایی و نوشیدنی تولید کند، یا ممکن است برای افزایش بازده محصولات ژنتیکی را اصلاح کند.

تکنولوژی میکرواری تحول بسیار عظیمی رو در بیولوژی و پزشکی ایجاد کرده. به کمک این تکنولوژی ما می تونیم در بازه زمانی کوتاه، الگوی بیان ژن های یک سلول (چیزی حدود ۵۰ هزار ژن در بعضی تراشه ها) رو به دست بیاریم. البته RNA sequencing یک رقیب برای این تکنولوژی به حساب میاد که مزایای خودش رو داره.

دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی بافت و پزشکی بازساختی

همین‌طور علم بیوانفورماتیک در مقایسه توالی ژن‌ها و پروتئین‌ها در یک موجود زنده یا در بین موجودات مختلف و بررسی روابط تکاملی بین موجودات نیز مفید است. FinchTV یک نرم افزار ساده برای کمک به متخصصین و محققین رشته ژنتیک میباشد تا بتوانند توالی ها و سکانس های DNA را آنالیز کنند. Chromas یک نرم افزار حرفه ای در زمینه ژنتیک میباشد و با محیط ساده میتوان توالی های DNA با اکثر فرمت ها را مورد بررسی قرار داد. پس از انجام پژوهش هایی که منجر به تولید داده های زیستی می شود، این داده ها بایستی ازلحاظ آماری مورد بررسی قرار گیرند تا از نظر علمی، قابل استناد باشند. با توجه به ابزارهایی که این برنامه ها دارند، می توان از آن ها برای آنالیز آماری داده های زیستی استفاده کرد.

• SnapGene از تعداد زیادی فرمت فایل پشتیبانی می‌کند در نتیجه، دانشمندان می‌توانند بدون از دست دادن داده‌ها به طور کامل به SnapGene روی آورند یا می‌توانند بدون درگیری به استفاده از نرم افزار قدیمی همراه با SnapGene ادامه دهند. اطلاعات مندرج در این پایگاه فقط جهت مطالعه کاربران با رعایت شرایط اعلام شده است. نسخه‌برداری و بازنشر اطلاعات به هر روش، در هر نوع رسانه و با هر هدفی ممنوع و پیگرد قانونی دارد. قابل استفاده برای مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های مختلف سلولی مولکولی، میکروبیولوژی، ژنتیک، بیوتکنولوژی و … پیشتاز در آموزش تخصصی علم بیوانفورماتیک و ارائه خدمات بیوانفورماتیکی جهت پاسخگویی سریعتر و همگام با نیاز دانشجویان و محققان گرامی. بانک اطلاعاتی mirbase پایگاه جامعی از اطلاعات مربوط به توالی‌های میکروارناها می‌باشد که به آدرس mirbase.org در دسترس است.

  • همچنین می‌توان از طریق این ابزار آنلاین یک پایگاه داده پروتئین را برای یافتن مطابقت با توالی پروتئین مورد نظر جستجو کرد.
  • OVITO یک نرم افزار بیوانفورماتیکی گرافیکی می باشد که بیشتر در زمینه ی آنالیز و مشاهده ی ساختارهای اتمی شبیه سازی شده کاربرد دارد.
  • را بر اساس تعریف نقاط و نوع قطعه توسط کاربر و همچنین میزان بزرگ نمایی، ارائه کند.
  • Target scan اولین نرم افزاری بود که برای پیش بینی اهداف miRNAهای انسانی به کار گرفته شد.
  • نوآوری‌هایی مانند فروش آنلاین کتاب های افست با امکان انتخاب نوع جلد و چاپ بر اساس سلیقه ی مشتری یکی از اقدامات ما در سال های گذشته بوده است .

مستلزم برقراری شبکه قوی ارتباطی است، به منظور تحقق اهداف عینی در زمینه‌های بیوتکنولوژی، برقراری روابط تخصصی بین مؤسسات علوم پایه و مهندسی از یک‌سو و شرکت‌های دانش بنیان از سوی دیگر ضروری است. یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کاربردهای بیوتکنولوژی میکروبی در صنایع غذایی، فرایند تخمیر توسط باکتری‌ها و مخمرها است که انسان‌ها در جهت تولید اتانول، نان،‌ پنیر و ماست به کار می بستند. شناخت اجزای سازنده سلول ها و بخش های مختلف موجودات زنده، ژنتیک آن ها، مسیرهای متابولیکی و … میکروبیولوژی‌ محیطی‌، فیزیولوژی‌ میکروارگانیسم‌ها، پدیده‌های‌ تخمیری‌،پروتئین‌ها و پلی‌ ساکاریدهای‌ میکروبی‌، بیوتکنولوژی‌ غذایی‌، بیوتکنولوژی‌ آرکی‌ باکترها، آنتی‌ بیوتیک‌ها، بیوتکنولوژی‌ قارچ‌ها. ایمونوژنتیک‌، ایمنی‌شناسی‌ سلولی‌ – مولکولی‌، ژنتیک‌ پزشکی‌، متابولیت‌های‌ میکروبی‌، فاراماکوژنتیک‌، فرآورده‌های‌ نوترکیب‌، مهندسی‌ ژنتیک‌ پیشرفته‌، آنزیمولوژی‌. دکتر محمود تولایی و صادق شجاعی، با دریافت جایزه زنده‌یاد دکتر کاظمی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» این حوزه تقدیر شدند.

در دههٔ ۷۰ گروهی از سوی وزارتخانه‌های علوم، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان به خارج اعزام شدند و با بازگشت این گروه، فعالیت‌های پژوهشی رونق گرفت. در سال ۱۳۷۹ گروه زیست‌فناوری به درخواست متخصصان و به دستور محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت، در وزارت علوم تشکیل شد و برنامهٔ ملی زیست‌فناوری نتایج فعالیت این گروه است. به دنبال پیشرفت‌های حاصل شده و اقدامات شورای عالی زیست فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفندماه ۱۳۹۰ سند تشکیل ستاد توسعهٔ زیست‌فناوری را تصویب نمود و این ستاد ذیل معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأسیس گردید.

ورود به حساب کاربری

دیگر مسایل معمول عبارتند از مطالعه قواعد ژن با استفاده از داده‌هایی از ریزآرایه‌ها یا طیف‌سنجی جرمی .داده های ریزآرایه در queryها ذخیره می شودو با مراجعه به کتابخانه ها می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. ۳- غالب نمونه‌گیری‌ها در خصوص بررسی میزان پذیرش، در اروپا و آمریکا صورت گرفته است؛ به ویژه در کشورهایی که از سطح رفاه، تغذیه و بهداشت بالایی برخوردارند. طبیعی است که ساکنان چنین کشورهایی، چندان خواستار تغییر در رژیم غذایی و مسائل بهداشتی خود نیستند، زیرا از وضع موجود راضی هستند. در حالیکه سالم‌ترین و بهترین مواد غذایی کشورهای تولیدکننده به این کشورهای ثروتمند سرازیر می‌شوند، طبیعی است که آنها از وضع موجود راضی بوده و مایل به تغییر آن نیستند. آنهایی که در اروپا و آمریکا مخالفت می‌کنند آنهایی نیستند که در آسیا و آفریقا، گرسنه و بیمارند. اروپا و آمریکا منابع خوبی برای ارزیابی پذیرش بیوتکنولوژی به ویژه غذاها و داروهای جدید تولیدشده توسط این فناوری نیستند.

  • PHDSTUDIES به عنوان بخشی از خانواده وب سایت های دانشجو محور گروه آموزش کیستون، یافتن مدارک تخصصی در رشته های مختلف تحصیلی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد آسان می کند.
  • كاربرد بیوتكنولوژی در صنایع غذایی مشاركت بین چند رشته علمی متفاوت از قبیل بیولوژی سلولی ژنتیك میكروبیولوژی، بیولوژی مولكولی، بیوشیمی، مهندسی شیمی و اقتصاد را می طلبد.
  • جدای از افزایش حجم مواد غذایی با به كارگیری علم بیوتكنولوژی، یكی از مهمترین جنبه‌های این علم بالا بردن ایمنی و سلامتی مواد غذایی حاصل از میكروارگانیسم‌ها است.

پرایمرهای با طول کمتر از 18 نوکلئوتید به دلیل احتمال شباهت زیاد به مکان های متعددی از ژنوم متصل شده و در نتیجه منجر به تولید محصولات غیر اختصاصی در PCR می گردد. ✅نتایج به دست آمده از طریق این فایل اکسل کاملا با نتایج نرم افزار REST و GENEX (که نرم افزارهای اختصاصی برای آنالیز دادههای ریل تایم می باشد) مطابقت دارد. همان طور که می‌دانیم، فراوانی پرایمرها در مخلوط واکنش، ‌بسیار بیشتر از ژن هدف است. نتیجه این امر، خارج شدن پرایمر از دسترس الگو است که به ضعیف شدن باند محصول در ژل الکتروفورز منجر می‌شود. در عوض، باندهای کوتاهی در پایین ژل الکتروفورز دیده می‌شوند که در نتیجه یک تکثیر اشتباهی ایجاد شده‌اند. پرایمرهای دژنره، پرایمرهایی هستند که در یک یاچند نوکلئوتید باهم تفاوت دارند که به صورت مشترک در مخلوط واکنش وارد می شوند.

  • این موارد در همان بخش آنالیز، گزینه nucleic acid، بعد از آن restriction site است که در صفحه باز شده، قسمتی به نام cut position وجود دارد و 4 ایتم بالا را شامل می­شود.
  • اولین عاملی که روی دمای Tm تاثیر دارد GC content است که در بالا به آن اشاره شد.
  • وقتی مشاهده می­شود که روی رشته الگو یک نوکلئوتید به تعداد زیادی تکرار شده است (بیشتر از 3 تا) نباید آن بخش را به عنوان پرایمر انتخاب کرد.
  • پروب ها پرایمرهای نشان داری هستند که حاوی یک گروه اتصالی اضافی برای ردیابی بهتر پرایمر می باشند.
در بیشتر موارد ، مولکول های DNA که به طور طبیعی وجود دارند دو رشته ای هستند و مولکول های RNA تک رشته هستند. با این حال موارد استثنایی زیادی وجود دارد – بعضی از ویروس ها دارای ژنوم های ساخته شده از RNA دو رشته هستند و یک سری از ویروس های دیگر دارای ژنوم DNA تک رشته ای هستند. در حالی که هر مولکول نامتقارن می‌تواند یک ایزومر فضایی داشته باشد، همان طور که حدس می‌زنید، طول هر دور مارپیچ برای اسید‌های نوکلئیک کاملاً منحصر به فرد است. درست با همین روش، مولکول‌های نامتقارن نیز با قسمت‌ها و پیوندهای یکسان می‌توانند تصاویر آینه‌ای از یکدیگر باشند. بعضی از مولکول‌ها در جهت دست راست هستند و برخی دیگر تصویر آینه‌ای آن‌ها یعنی در جهت دست چپ قرار دارند. به عنوان مثال، هر یک از دستان ما یک شکل یکسان دارند، در واقع همان اجزای یکسان به هم متصل می‌شوند.

مروری بر خصوصیات رنگرزی و ثباتی الیاف پلی لاکتیک اسید

هم اکنون ایپکو، از دانش حدود سیصد کارشناس خبره در زمینۀ موتورهای احتراق داخلی سمبه‌ای استفاده می‌ کند. هدف اصلی ایپکو تحقیق و توسعه برای کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده ها به ویژه با استفاده از توسعۀ موتورهای گازسوز است. سینووکس و رسیژن از جمله محصولات بر پایه پروتئین نوترکیب اینترفرون بتا – b1این شرکت، به بازار وارد شده است و سالانه از خروج بیش از 200 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند. شرکت داروسازی گیاهی گل دارو در راستای احیاء طب سنتی و گیاه درمانی علمی در کشــور در سال ۱۳۶۲ دراصفهـــان تاسیس و ابتدا تولیدات خود را با فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و دارو های گیاهی خشک استاندارد آغاز کرد. این شرکت از آغاز تاسیس خود در سال 1371، نزدیک به یکصد ابر پروژه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد یورو را در کارنامه خود ثبت کرده است و علاوه بر آن، ۶۰ محصول گوناگون و ۸۵ نوع خدمات مختلف را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

در پاندمی کرونا،‌ این تکنیک (البته نوع پیشرفته ای از اون تحت عنوان qRT-PCR) نقش حیاتی رو ایفا کرد. در این مقاله قصد دارم پیرامون اساس روش های مختلف آزمایشگاهی و استراتژی های موجود به منظور شناسایی یک مولکول هدف اشاره کنم. روش هایی که آگاهی از اون ها برای هر محقق در حوزه های پزشکی و زیستی می تونه مفید باشه. فارغ التحصیلان بیوشیمی توانمندی بالایی برای فعالیت در شرکت های داروسازی و صنایع غذایی دارند همچنین در مراکز آموزشی و پژوهشی علوم زیستی و پزشکی می توانند فعالیت کنند. این سایت برای آموزش بیوشیمی بالینی و تبادل آرا بین علاقمندان این علم طراحی شده است. دز مخفف دزفول بعنوان یکی از قدیمی ترین مراکز علم و تمدن در ایران و آز که مخفف آزمایشگاه است و اشاره به نقش تحقیقات در توسعه علم بیوشیمی دارد.

«زیست دریا» به بررسی و مطالعه محیط آبی، بیولوژی آبزیان و فعالیت‌های آبزی‌پروری می پردازد. فارغ‌التحصیلان گرایش زیست شناسی دریا می‌توانند در مراکز پرورش ماهی آبزیان، شیلات، مراکز تحقیقاتی و نگهداری از آبزیان در حال انقراض کار کنند. دوره تحصیل در تمام گرایش های مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی، ۴ ساله و شامل گروه های درسی که در جدول زیر مشاهده می کنید، هستند. معمولا فارغ‌التحصیلان این دو گرایش زیست شناسی، مجموعه مهارت‌های نسبتا مشابهی، شامل آشنایی با تکنیک‌های کار کردن روی پروتئین‌ها، تکنیک‌های طیف‌سنجی، تکنیک‌های کروماتوگرافی و حتی تکنیک‌های کشت میکروبی در سطح مقدماتی، دارند.

در این‌ مرحله‌ در صورتی‌ که‌ میانگین‌ نمرات‌ دروس‌ مقطع‌ کارشناسی‌ارشد آنها حداقل‌ ۱۶ باشد، می‌توانند در امتحان‌ جامع‌ شرکت‌ کنند و در صورت‌ موفقیت‌ در این‌ امتحان‌، وارد مرحله‌ دکترای‌ تخصصی‌ (Ph.D) شده‌ و رسماً برای‌ ثبت‌ پایان‌ نامه‌ دکتری‌ اقدام‌ کنند. “بیوتکنولوژی‌ مولکولی‌” شامل‌ مهندسی‌ ژنتیک‌،مهندسی‌ پروتئین‌،تولید آنتی‌بادی‌های‌ منوکلونال‌،غشاء و سنسور های‌ بیولوژیک‌ و انجام‌ تحقیقات‌ بنیادی‌ بیوتکنولوژی‌ می‌شود و “فرآورش‌ زیستی‌” (مهندسی‌ فرآیندهای‌ زیستی‌) به‌ طراحی‌ راکتورهای‌ بیوشیمیایی‌، تکنولوژی‌ فراورش‌ مواد غذایی‌، آنزیم‌ها و داروها می‌پردازد. و بالاخره‌ ” بیوتکنولوژی‌ گیاهی‌” (کشاورزی‌) به‌ کشت‌ سلول‌ و بافت‌ گیاهی‌، تعیین‌ نقشه‌ ژنی‌ گیاهی‌، مهندسی‌ ژنتیک‌ گیاهی‌، تولید بذر و نهال‌ مقاوم‌ به‌ شرایط‌ نامناسب‌ محیط‌، بیماری‌های‌ متداول‌ و حشرات‌ و آفات‌ عمده‌، تولید کودهای‌ زیستی‌ و آنزیم‌ها و هورمون‌ها با منشاء گیاهی‌ می‌پردازد. رشته‌ بیوتکنولوژی‌ یک‌ رشته‌ کاربردی‌ و میان‌ رشته‌ای‌ مهندسی‌ ـ علوم‌ پایه است‌ که‌ قلمرو آن‌ حداقل‌ ۳۳ حوزه‌ تخصصی‌ علوم‌ را در برمی‌گیرد. این‌ رشته‌ در کشور ما از سال‌ ۱۳۷۸ در دانشکده‌ علوم‌ دانشگاه‌ تهران‌ در مقطع‌ دکترای‌ پیوسته‌ ارائه‌ می‌شود.

آشنایی با بازارکار، دروس و آینده شغلی رشته فیلمسازی

صنعت بيمه تمايلي براي بيمه كردن چيزي ندارد كه پتانسيل ضرردهي آن بالا است. صنعت بيمه اما به نظر نمي‌رسد كه با اين ادعا موافق باشد. تا به امروز هيچ شركت بيمه‌اي علاقه‌اي به بيمه كردن صنعت بيوتك نداشته است. فرزین ن، تقی‌زاده، تخته فیروزه م ، تمتاجی ا.ر. بررسی تاثیر عصاره برگ توت سفید بر کاهش وزن و قندخون در مدل حیوانی.

مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۱

به طوری که DNA باز تیمین یا T در ساختار خود دارد ولی RNA از اوراسیل یا U به جای تیمین استفاده می‌کند. هر یک از این چهار باز دارای خصوصیات پیوندی مختلف هستند و همین ویژگی موجب می‌شود ایجاد خطا در سنتز این مولکول‌های زیستی به حداقل برسد. تیمین و اوراسیل تقریباً دارای ساختار و خاصیت یکسان هستند و به آن‌ها امکان می‌دهد، نقش‌های مشابهی را در دو نوع مختلف اسید‌های نوکلئیک انجام دهند. این سه اتفاق مهم در تاریخ بیولوژی سبب شکل گیری پایه و اساس بیولوژی مولکولی شدن. حوزه ای که به شناخت بهتر پدیده های بیولوژیکی در بدن انسان کمک زیادی داشت. وقتی بتونیم شرایط نرمال رو درک و عوامل بیماری زا رو شناسایی کنیم، طراحی روش های مختلف برای تشخیص بیماری ها تسهیل خواهد شد.

روزنامه ایران 1388 11 07: عرضه نخستین نرم افزار بیوانفورماتیک کشور-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

یکی از مشاغل زیست شناسی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های بیوشیمی و بیوفیزیک، کار کردن در شرکت‌های داروسازی، شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های بیولوژیک و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه بیوتکنولوژی است. بهت پیشنهاد می کنم چارت درسی دانشگاهی این ۲ رشته رو مطالعه کنی؛ ولی‌ رشته زیست فناوری بخش بیشتری از ژنتیک رو شامل میشه. درآمد رشته زیست سلولی و مولکولی در آمریکا رو تو مقاله بررسی کردیم؛ اما درباره وضعیت درآمد این رشته در ایران، آمار دقیقی وجود نداره که بهش استناد کنیم. امکان کاربردی بودن و بازارکار این رشته ها به مهارت و تخصص شما مربوط میشه و پیشنهاد می کنم طبق علاقه ات انتخاب کنی. هرچه پایان‌نامه، تکنیک‌های بیشتر یا مهم‌تری را در بر بگیرد، آموزه‌های دانشجو نیز در نهایت بیشتر خواهند بود و همین مهارت‌ها به اشتغال دانشجو در آینده یا پذیرش در مقاطع بالاتر در خارج از کشور بسیار مؤثر هستند. در نهایت نمی‌توان از پیش تعیین کرد که فراگیری کدام بخش‌های کار آزمایشگاهی، آینده شغلی فرد را تضمین خواهد کرد.

کتاب سلول شناسی و بافت شناسی عمومی انسان

تغییرات و تحولات چشمگیر و روزمره بیوتكنولوژی همگام با دانش سریع روز، تاثیر عمیقی بر فرایندها، محصولات و كالاهای غذایی، دارویی و بهداشتی می‌گذارد و همگامی این پیشرفتها باعث توسعه و بهبود كالاها و خدمات صنعتی می‌شود. میکروبیولوژی محیطی، فیزیولوژی میکروارگانیسم ها، پدیده های تخمیری، پروتئین ها و پلی ساکاریدهای میکروبی، بیوتکنولوژی غذایی، بیوتکنولوژی آرکی باکترها، آنتی بیوتیکها، بیوتکنولوژی قارچ ها. مهندسی واکنش های شیمیایی، فرآیندهای جداسازی، طراحی راکتورهای بیوشیمیایی(بیوراکتورها)، مبانی بیوتکنولوژی تخمیر، پدیده های انتقالی در سیستم های بیوشیمی، کنترل فرآیند، طرح و اقتصاد مهندسی، معادلات دیفرانسیل، شیمی فیزیک.

درباره هلدینگ تاو-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

همه و همه محل هایی هستند كه فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آنها مشغول به كار شوند. رشته میكروبیولوژی كه با میكروارگانیسم ها یعنی موجودات ریز ذره بینی سروكار دارد، دو جنبه مهم دارد. “از سوی دیگر متخصصان ژنتیك نه تنها در پزشكی بلكه در كشاورزی و صنعت نیز تحقیقات با ارزشی انجام داده اند.

رشته زیست شناسی به عنوان رشته علوم پایه در کنار رشته‌های دیگری مثل فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی، نقش بسیار مهمی در توسعه جامعه بشری ایفا می‌کند. رشته های علوم پایه به علت اینکه تخصصی یک رشته رو بررسی می کنند، علاقه بیشتری لازم دارند؛ بهتون پیشنهاد می کنم چارت دروس رشته سلولی مولکولی رو مطالعه بفرمایید. اما باید بعد از پایان دوره کارشناسی هم سعی کنید تو زمینه خودتون مشغول بشید و تجربه کسب کنید.

بهتر است گزینه “minimum size of the intron” را به ۲۰۰ جفت باز تغییر داد. پرایمر و پروب باید از نظر وجود self-dimer، Crosse-dimer، Hairpain و ∆G هر کدام از پرایمرها چک شود. اعداد مثبت ∆G نشان دهنده ی این است که ساختار دوم واقعی در این حالت دیده نمی شود. 4- درصد GC پروب همانند توالی پرایمر، بهتر است که بین 35 تا 65 درصد باشد و از قرار دادن G در انتهای´5 پروب به دلیل اثر منفی بر روی خاموش کننده اجتناب کنید. پروب ها پرایمرهای نشان داری هستند که حاوی یک گروه اتصالی اضافی برای ردیابی بهتر پرایمر می باشند.

در حضور هرج و مرج، اسیدهای نوکلیک قبل از حل شدن بسیار کمتر به شیشه، مهره های مغناطیسی پوشیده شده با سیلیس و سایر تکیه گاه های جامد متصل می شوند – جداسازی آنها از آلاینده ها را بیوتکنولوژی ملی و ژنتیک و مهندسی آسان می کند. یک محلول آبی از نمک گوانیدینیم تیوسیانات، زمانی که با حلال‌های فنل و کلروفرم مخلوط می‌شود، امکان خالص‌سازی RNA را از طریق حداقل تعداد مراحل فراهم می‌کند. زمانی که نمونه ها آسیاب می شوند و با کلروفرم، فنل، استات سدیم و گوانیدینیم تیوسیانات مخلوط می شوند و تحت سانتریفیوژ قرار می گیرند، محلول نمک از حلال ها جدا می شود – یک فاز آبی بالا و یک فاز آلی پایینی که از حلال ها. RNA در فاز آبی باقی می ماند، در حالی که پرورش دهنده ها، سایر اسیدهای نوکلئیک و سایر آلاینده ها به فاز آلی یا سطح مشترک بین دو فاز منتقل می شوند.

  • اگر دوست دارید پیرامون این تکنیک بیشتر مطالعه کنید این مقاله می تونه انتخاب مناسبی باشه.
  • درست با همین روش، مولکول‌های نامتقارن نیز با قسمت‌ها و پیوندهای یکسان می‌توانند تصاویر آینه‌ای از یکدیگر باشند.
  • قطعا بدون تشخیص دقیق، تجویز دارو و طراحی روش های درمانی کار بسیار دشواری خواهد بود.

PHDSTUDIES به عنوان بخشی از خانواده وب سایت های دانشجو محور گروه آموزش کیستون، یافتن مدارک تخصصی در رشته های مختلف تحصیلی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد آسان می کند. PHDSTUDIES به بیش از 40 زبان در دسترس است و اطلاعات دقیقی در مورد برنامه های معتبر دکترا، مدارک تحقیقاتی و مدارک حرفه ای ارائه می دهد. از زمانی که انسان برای اولین بار کشاورزی را شروع نمود، همواره محصولات به وسیله باکتری ها، ویروس ها، حشرات، علف های هرز و کرم ها مورد هجوم بوده اند. گسترش تکنیک های بیوتکنولوژی مدرن، به عنوان یک ابزار مناسب برای این پیکار همیشگی محسوب می شود. کاربرد های زیست محیطی زیست فناوری شامل تولید سوخت های زیستی، تولید پلاستیک های قابل جذب، تصفیه بیوزیستی فاضلاب ها و تصفیه بیوتکنولوژی منابع آب، تولید سلاح های بیولوژیک می باشد. دانشجویان می‌توانند بعد از گذراندن مرحله‌ی اول یا دوم، مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده و برای ادامه‌ی تحصیل به خارج از کشور بروند.

بعد از انجام PCR ارزیابی میزان فلورسنت واکنش (Rn∆) برای تمام چاهک های مخلوط واکنش را انجام داده و کمترین Ct و بالاترین فلورسنس را به عنوان حساس ترین و تکرار پذیرترین غلظت پرایمر محاسبه می کنیم. از آنجایی که سر ‘3 پرایمر از اهمیت خاصی در تکثیر قطعه ی مورد مطالعه برخوردار است بایستی از اتصال مناسب آن اطمینان حاصل نماییم که بهتر است پرایمر در سر ‘3 خود دارای C و یا G باشد. در مورد معیار دمای Tm، بهترین محدوه ی توصیه شده بین 50 تا 60 درجه می باشد. اختلاف دمای Tm بین پرایمرهای رفت و برگشت توصیه می شود بیشتر از 2 درجه نباشد.

پکیج کامل آموزش زیست شناسی یا بیولوژی زیست‌شناسی یا بیولوژی به انگلیسی: Biology-شبکه ی بیوتکنولوژی نصر

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار