انواع آسانسور را بشناسید: آسانسور هیدرولیک، کششی، پیچشی، مغناطیسی ..

آسانسور به سازه‌ای گفته می‌شود که برای حمل‌ونقل اشخاص و بار به‌صورت عمودی در یک ساختمان یا سازه دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. آسانسورها به‌طورکلی توسط موتورهای الکتریکی راه‌اندازی می‌شوند که یا از کابل کششی حرکتی و یا سیستم‌های وزنه تعادل مثل چاله یا پمپ مایع هیدرولیک برای بالابردن یک پیستون استوانه‌ای مانند جک استفاده می‌کنند. البته در ادامه وقتی درباره آسانسور و انواع آن بحث کنیم، بیشتر درباره این مکانیزم‌ها توضیح خواهیم داد. آسانسورهای کششی بیشترین کاربرد و تقاضا در این صنعت را دارند. سیستم های کششی با استفاده از یک موتور با گیربکس یا بدون گیربکس (گیرلس) عمل میکنند.

براي آسانسورهاي با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانيه از انواع پاراشوت لحظه اي و براي سرعتهاي بيشتر از 1 متر بر ثانيه حتما” ازپاراشوت نوع تدريجي استفاده خواهد شد . در ساختمان شما از چه نوع اسانسوری استفاده می شود؟ مزایا و معایب آسانسور محل زندگی شما چیست؟ نکات مثبت و منفی آن ها را با ما در میان بگذارید. به طور کلی درب آسانسورها از لحاظ مکانیکی به درب لولایی یا ساده، درب سانترال یا نیمه اتوماتیک و درب تلسکوپی یا اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. ساختمان‌ های مسكونی که دارای دو، سه، چهار، و پنج طبقه‌ هستند.

درب لولایی آسانسور | طرح مینیاتوری | عرض 70

نوع دیگری از آسانسورهای کششی نیز وجود دارد به نام “Room Less ” که در آن دیگر نیازی به موتورخانه نیست.نصب آسانسورهای کششی معمولا و به صورت تقریبی یک ماه زمان می برد و باید در زمان و مراحل پایانی ساختمان سازی انجام شود . آسانسورهای هیدرولیکی برای طول مسیر پایین و ظرفیت های بالا کاربرد دارند و نیرو و بار عمودی بر اسکلت ساختمان وارد نمی کنند. در آسانسور هیدرولیکی عامل تامین کننده نیروی محرکه، جک و پاوریونیت است.

وزنه پلاستیکی آسانسور

انواع آسانسور را بشناسید: آسانسور هیدرولیک، کششی، پیچشی، مغناطیسی ..

یکی دیگر از عوامل مهمی که تاثیر زیادی روی قیمت آسانسور می گزارد، شرکت سازنده آن است. برای مثال در صورتی که شرکت سازنده از اعتبار چندانی برخوردار نباشد، سیستم هایی را طراحی و تولید می کند که قطعات آن از کیفیت پایینی برخوردار بوده و قیمت آسانسور هم نسبت به دیگر سیستم ها که ساخته شرکت های معتبر است، پایین تر است. پس در موقع انتخاب سیستم آسانسور به شرکت سازنده آن توجه کنید. شرکت هیرو آسانسور، یکی از شرکت های مطرحی به شمار می رود که سیستم های آسانسور طراحی و تولید شده در این شرکت، همگی از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است.

انرژی که شما در این فرآیند صرف می‌کنید، اغلب به انرژی پتانسیل تبدیل می‌شود، بنابراین بالا رفتن از پله‌ها باعث افزایش انرژی پتانسیل و پایین آمدن از پله‌ها باعث کاهش انرژی پتانسیل شما کلیک کنید می‌شود. سیستم‌های هوشمند طوری برنامه ریزی شده‌اند که در ابتدای روز افراد زیادی را بالا ببرند و در پایان روز برعکس پایین آورند. یک سیستم از کابل‌های فلزی قوی و قرقره‌ها که بین اتاقک‌های آسانسور و موتورها حرکت می‌کنند. درد مقاله ای بطور کامل در ارتباط با معرفی انواع آسانسور و تکنولوژی های آن بحث نموده ایم. در اواسط قرن نوزدهم میلادی منبع انرژی آسانسورها، بخار آب بودند و به مرور زمان این آسانسورها تکمیل شده و به آسانسورهای امروزی تبدیل شدند. شرکت ایران امباربا که با سرمایه‌گذاری بانک صنعت و معدن و سرمایه‌گذار خصوصی ایجاد شده با خروج سرمایه‌گذار خصوصی از ایران توسط بانک صنعت و معدن اداره می‌شود.

  • این شرکت با کسب درآمد خارق‌العاده 12 میلیارد دلاری حاصل از تولید آسانسور نقطه عطفی در تولید آسانسور رقم زده است.
  • این ترس موقعیتی نماد ترس‌هایی است که ما باید برای تکمیل فرایند تغییر و تبدیل‌مان بر آن‌ها غلبه کنیم.
  • برای نصب و راه اندازی آسانسورها لازم است استانداردهایی را رعایت کنید که در مورد بالابرها نیازی به آن نیست.
  • با استفاده از این مقررات تعداد و مشخصات آسانسورها در طراحی مقدماتی ساختمانهای مسكونی معین می گردد.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار