تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

تحقیق درباره کلمات کلیدی هدف (Keyword Research) در تبلیغات پولی گوگل هم به اندازه جستجوی ارگانیک از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل پیش از ثبتنام در این برنامه، پیشنهاد میکنیم به اندازه کافی بر روی ارتقا و افزایش کیفیت سایتتان وقت بگذارید و آن را تبدیل به یک مرجع ارزشمند برای مخاطبینتان کنید. برای ساخت اکانت گوگل ادوردز شما دو راه پیش رو دارید یا باید از آژانسهایی استفاده کنید که این خدمات را به شما ارائه میدهند و یا باید یک آشنا در خارج از ایران داشته باشید. ابزار Get search volume and forecasts اطلاعاتی مربوط به کلیک و هزینه در اختیارتان میگذارد که پیش از اجرای کمپین، ضروری هستند. دیگران میتوانند بررسی کنند که آیا نمره کیفیت کمتر از مقدار مشخصی است یا خیر، در این صورت هزینه آن کمپین را کاهش میدهند. برخی از اسکریپتها می توانند بررسی کنند که آیا سایتی از کار افتاده است یا خیر.

ثبت نام در گوگل ادز

گوگل ادز یکی از پلتفرم هایی بوده که نزدیک به دو دهه زیر نظر گوگل به فعالیت مشغول است. Google Ads یک پلتفرم تبلیغاتی پولی است که تحت یک کانال بازاریابی قرار میگیرد. قالبهای تبلیغاتی مختلفی از طریق این پلتفرم در دسترس هستند؛ از جمله تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات جستجو و تبلیغات برنامهای برای دسترسی به مخاطبان گسترده است. اگرچه گوگل ادز گستره وسیعی از فرمت های تبلیغاتی را در بر می گیرد اما تبلیغات متنی هسته اصلی آن هستند. در مطالب بالا انواع کمپین های تبلیغاتی اما در حوزه گوگل ادز را توضیح دادیم و در ادامه هم به نحوه ایجاد اکانت گوگل ادز برای تبلیغات می پردازیم. این به ویژه در مورد تبلیغات جستجو صادق است.

برای آماده شدن جهت تبلیغات آنلاین در پلتفرمی مثل گوگل در ابتدا میبایست کلمات کلیدی که متناسب با کسب و کار شما هستند را بشناسید و فهرستی از آنها را تهیه کنید. گوگل این پیشنهاد را با پیشنهادهای دیگری که احتمالا رقبای آن کسب و کار برای آن عبارت داده اند، مقایسه میکند. درک نکات، استراتژی پیشنهاد قیمت، تحقیق کلمات کلیدی و ساختار حساب نکات کلیدی هستند که Google Ads برای درامد از گوگل ادز شما کار کند. پس اگر به تازگی به تبلیغ در گوگل آشنا شده اید پیشنهاد ما این است که حتما ویدئو زیر را مشاهده فرمایید. برای به نتیجه رسیدن هدف خود در این زمینه باید به نکات زیر توجه کنید.

1. برای این کار به آدرس گوگل ادز بروید و بر روی دکمه Start Now کلیک کنید. نکتهی دیگری که در تبلیغات ویدئویی گوگل ادز به دردتان میخورد، استفاده از قابلیت Ad Sequence است. انتخاب کلمات کلیدی مناسب هنگام ایجاد تبلیغات ضروری است. تنها چیز لازم برای ایجاد حساب کمپین، یک جیمیل است. اگر در ستون Access Level عبارت Admin را مشاهده میکنید شما به عنوان مدیر کمپین دسترسیهای لازم را خواهید داشت. تنها هزینه لازم مربوط به هزینه کمک گرفتن از یک سئو کار است.

آگهی ایجاد میشود و تبلیغکنندگان میتوانند بر اساس دستهبندیهای مرتبط، مخاطبان خود را هدف قرار دهند. یکی از مهمترین مواردی که باید در ایجاد کمپینها در نظر بگیرید، سلیقه و علایق کاربران ایرانی است. ابزار گوگل ادز تنظیمات زیادی دارد که با تغییر آنها میتوانید هزینهها را کاهش دهید و همینطور تجربههایی که با انجام کمپینهای مختلف به شما کمک میکند کمپینها را بهینه کنید، در این دوره قرار است یک کمپین موفق تعریف کنیم، یعنی کمپینی که بهینه شده و با همین قیمتهای ارز و همه هزینههای دیگر مانند کارمزد شرکتهای واسط و هزینه انتقال صرافی، بازهم ارزش بالایی دارد و میتوان از آن فروش خوبی را بدست آورد. به طور مثال اگر تخفیفات جشنواره ای برای مدت دو هفته را برگزار کرده اید در این بخش میتوان مدت را برای دو هفته تنظیم کرد تا تبلیغ دو هفته دیگر متوقف شود. شما با استفاده از تبلیغات گوگل می توانید در کمتر از 24 ساعت در نتیجه اول گوگل قرار بگیرید.

همچنین ممکن است در نتایج جستجوی گوگل تا به حال علامت AD را در کنار برخی از نتایج دیده باشید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا تبلیغات گوگل شما ممکن است، ضعیف عمل کند. آیا تبلیغات در Google Ads نتیجه مثبتی دارد؟ این در حالی است که اگر کلیدواژه مورد نظر شما (رزرو هتل) باشد، برای هر کلیک باید 9 سنت پرداخت شود. تبلیغات در جستجوی Google ظاهر میشوند، در حالی که تبلیغات برنامه را میتوان در هر نقطه از شبکه Google اجرا کرد. Google Ads سرویسی است که به مشاغل اجازه میدهد تبلیغات را اجرا کنند و به مشتریان آماده برای خرید دسترسی پیدا کنند.

سایت گوگل ادز

گوگل کمک میکند تا کسب و کارهای محلی را هدفگیری کنید و مدیریت آن تقریباً زمان زیادی نمیبرد و هیچ هزینه ای برای راهاندازی ابزار وجود ندارد. هزینه آنچه را که برای هر کمپین نیاز است را در نظر بگیرید. نتایج به گونهای است که کاربران آگهیهایی را پیدا میکنند که مرتبط با آنچه به دنبال آن هستند. نسلی که در زمان تحصیل با اینترنت آشنا شد اکنون وارد بازار کار شده است و درصد قابل توجهی از سرمایه های کشور را در دست دارد. از جستجو گرفته تا خرید، ما می دانیم که چگونه برای کسب و کار شما، چه نوع کمپین تبلیغاتی را معرفی کنیم. کمپین تبلیغاتی خرید محصول شما در Google Shopping، در بالای صفحه نتایج ارگانیک موتور جستجو (SERP) نمایش داده میشود. گزینهٔ سوم؛ هزینه بهازای اکشن (CPA) که در آن شما بر اساس هر اقدام مهمی که توسط کاربر انجام میشود، مبلغ مشخصی پرداخت میکنید.

وقتی صحبت از کلمات کلیدی به میان میآید، واقعاً باید آن را در تبلیغات گوگل ادز خود ثابت کنید. در این مقاله از وبسایت پلاتیوم قصد داریم در مورد گوگل ادز اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم و به شما بگوییم تبلیغات در گوگل چگونه است. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و دسته بندی آنها کمک میکند تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات به مرتبط ترین مخاطبان ممکن میرسد. بنابراین حتی اگر رقبای شما پیشنهادات بالاتری نسبت به شما داشته باشند، همچنان میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی، تبلیغات و برنامههای افزودنی بسیار مرتبط، موقعیت بالاتری را با قیمت پایینتر کسب کنید. تبلیغات همچنین با ارائه چندین گزینه قیمت گذاری به مدیریت و کنترل هزینه های تبلیغاتی کمک میکند. همانطور که می دانید هزینه تبلیغات در گوگل ادز به دلار محاسبه می شود و با وجود اینکه نرخ دلار در ایران بالا رفته اما باز هم استفاده از این نوع تبلیغات برای بسیاری از کسب و کارها توجیه اقتصادی و مالی دارد و می توانند به کمک آن فروش و سود خود را چند برابر کنند.

البته موارد آورده شده در تصویر، فقط تعدادی از چند صد هزار کلمه کلیدی هستند که تمام کسب و کارها در سراسر جهان برای آنها هزینه میکنند و قیمتهای آنها بسته به عوامل زیادی به شدت با یکدیگر تفاوت دارند. عموما تبلیغات ایجاد شده در یوتیوب نرخ کلیک بالاتری نسبت به کمپین اپلیکیشن یا دیسپلی دارند که برای تبلیغ کنندگان میتواند بسیار مهم باشد. با استفاده از ریمارکتینگ گوگل می توانید تبلیغ را به بازدید کنندگان قبلی سایت، زمانی که در حال استفاده از سایت ها و اپلیکیشن های دیگر هستند نشان دهید. دوربین زیبایی (beautiful camera)، یکی دیگر از برنامههای دوربین است که در تلفن همراه هوشمند شما انواعی از فیلترهای زیبایی را ارائه میدهد. در تبلیغات کلیکی گوگل شما میتوانید در هر لحظه تبلیغات خود را از نظر عنوان، متن و سایر المانها ویرایش کنید. هنگام ایجاد تبلیغات مطمئن شوید که آنها به اندازه کافی مرتبط و فریبنده هستند تا بیننده کلیک کند.

گوگل امتیاز و کیفیت کار و تبلیغات را به شما میگوید، اما بهبود آن به شما بستگی دارد. برای مخاطبان خاص، بازاریابی مجدد انجام دهند و تبلیغات را در برنامههای مختلف اجرا و تبلیغات ویدیویی را ایجاد کنند که قبل یا در طول ویدیوهای مرتبط دیگر پخش میشوند. اگر شرایط بالا را رعایت کرده و صاحب سایت غیر زبان فارسی و ثبت شده در کشور دیگر هستید، اکنون وقت ایجاد اکانت گوگل ادسنس می باشد. برای مثال، شما میتوانید از آنالیتیکس سوالاتی به زبان ساده بپرسید مانند «به صورت میانگین کاربران تلفن همراه چه مدت زمانی را در صفحه سایت من میگذرانند؟ تنها متن تبلیغ، بودجه، زبان مورد نظر و مکانهای مورد نیاز برای کمپین خود را در اختیار گوگل قرار میدهید.

نحوه کار با گوگل ادز

به عنوان مثال ادبیات یک آگهی میتواند با توجه به سنین مختلف تغییر کند و یا اینکه مخاطبان آگهی شما محدود به یک شهر خاص باشند. درنتیجه می توان گفت به روشی هدفمند مشتری های موردنظر را پیدا می کنید؛ در حالیکه در تبلیغات همگانی که مخاطبان شما از همه سنین و جوامع هستند، میزان بازدهی قطعاً کمتر از تبلیغات هدفمند است.در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ در آمد گوگل از تبلیغات بوده است. تبلیغات در گوگل، یکی از اثربخشترین و به صرفهترین روشهای بازاریابی دیجیتال محسوب میشود، اگر به درستی مدیریت شود. اگر در محتوا های وب سایت خود، کلمات کلیدی کسب و کارتان به درستی به کار رفته باشند و محتوا ها را برای کلمات کلیدی بهینه سازی کنید، قادر خواهید بود تعداد زیادی بازدید کننده از طریق سئو به سایت خود جذب کنید و حتی وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید!

تنها چیز لازم برای ایجاد حساب کمپین، یک جیمیل است.

بسیار خب؛ اکنون که اصطلاحات فوق را مرور کردیم، میتوانیم با خیال راحت درباره تبلیغات Display در گوگل ادوردز صحبت کنیم. گوگل ادوردز شما را به صفحه ای هدایت می کند که در آن هدف کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید. تبلیغ شما در صفحه اول این موتور جستجو و با کلمات کلیدی مورد نظرتان نمایش داده خواهد شد. گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو است که روزانه بیش از 5 میلیارد جستجو دریافت میکند. پس حتما از صفحه وب خط مشی های برنامه Google AdSense دیدن کنید. در مرحله بعد، زمان تعیین صفحه فرود برای یک آگهی است. ناگفته نماند که پلتفرم Google Ads نزدیک به دو دهه است که وجود دارد و در حوزه تبلیغات پولی برتری میبخشد. سپس تبلیغات را بهینه میکنیم تا مبلغ آنرا به حداقل برسانیم و تبلیغنویسی را بهتر میکنیم و برای آن تبلیغات جانبی ایجاد میکنیم و تجربههای راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی که طی سالها کسب کردهام را نیز در این میان به شما آموزش خواهم داد.

با گذشت زمان، Google Ads به شما کمک میکند تا آن تبلیغات را تجزیه و تحلیل و بهبود ببخشید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و کسب و کار شما بتواند به تمام اهداف کمپین پولی شما برسد. توجه داشته باشید تبلیغات این پلتفرم میتواند در کانالهای دیگر از جمله YouTube، Blogger و Google Display Network نیز پخش شود. یک روش دیگر که سئوکار ها از آن برای کسب رتبه های بهتر استفاده می کنند، روش سئو کلاه خاکستری است که شامل هر دو دسته قبل می شود. هزارانهزار کسبوکار دیگر در دنیا وجود دارند که سعی میکنند با گوگل در تماس باشند که قاعدتاً این حجم از ترافیک، برقراری این ارتباط را برای شما دشوار میکند. این تقریبا همان چیزی است که با سرمایهگذاری در تبلیغات مجازی به دست میآورید: بیشتر در معرض دید هزاران مخاطبی قرار میگیرید که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند؛ اما حتی نمیدانستند کسبوکار شام وجود دارد!

در بخشی از دوره وبآفرینی طبق سیلابس آن، به راهندازی یک کمپین تبلیغاتی در گوگل خواهیم پرداخت و همه موارد گفتهشده در سیلابس آموزش داده میشود، این یک دوره مجزا برای تعریف کمپین موفق در گوگل ادز است که عمیقتر به این موارد پرداخته است و با توجه به زمان بیشتری که برای توضیح این موضوع بوده است نکات بیشتری مطرح شده است و با توجه به تغییرات گوگل ادز و سوالات کاربران بروزرسانی خواهد شد. در صفحه باز شده Customer ID مربوط به اکانت گوگل ادز خود را انتخاب کنید. در صفحه باز شده از بخش Property بر روی گزینه Google Ads Linking کلیک کنید. مخاطبان هدف در حال استفاده از سیستمهای مختلف از جمله سیستم محبوب گوگل مپ هستند، در همین زمان یک آگهی از یک بیزینس به آن ها نمایش داده میشود. در حال حاضر بیشتر روشهای تبلیغات و دسترسی به اینترنت از طریق موبایل قابل تنظیم هستند ، بدین معنی که حتی یک روش را از دست نخواهید داد.

آیا تبلیغات در Google Ads نتیجه مثبتی دارد؟

در مجموعه، این پلن مناسب سازمانهایی است که در حال حاضر کمپین گوگل ادز فعال دارند و ماهانه بیش از 15 هزار دلار صرف هزینهی تبلیغات در گوگل میکنند. به گفته گوگل، تبلیغکنندگان به ازای هر 1 دلاری که در تبلیغات گوگل خرج میکنند، 8 دلار درآمد دارند؛ بنابراین چند دلیل وجود دارد که چرا میخواهید تبلیغات در گوگل را در نظر بگیرید. برای این که بفهمیم چه مواردی باعث می شود بعضی از تبلیغات در گوگل در رتبه بالاتری قرار بگیرند، بخش بعد به ما کمک خواهد کرد. بعضی از مهمترین مزایای استفاده از گوگل ادز عبارتاند از: امکان دسترسی نامحدود: به لطف این ابزار میتوانید تقریباً هر کاربری روی هر نقطهای از کره زمین را از پشت سیستمتان هدف قرار دهید و برای شکار آنها کمپینهای تبلیغاتی مختلف و مؤثر ایجاد و تعریف کنید!

درامد از گوگل ادز

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار