درچه اندازه هایی است؟

در مورد قیمت قالب­های بتنی می­توان گفت که بسته به نوسانات قیمت آهن، قیمت این قالب­ها نیز در حال تغییر است و قالب­ های دست دوم نیز از این قائده مستثنا نیستند .نکته مهم در انتخاب قالب­های بتنی کارکرده این است که موقع خرید آن دقت کنید هیچگونه نقصی در آن­ها وجود نداشته باشد. قالب بتن فلزی ضمن داشتن تنوع و نحوه اجرا، از مقاومت بالایی مخصوصا در بتون های سنگین برخوردار است. پانل فولادی آن از نظر وزنی بسیار سنگین است ، برای بلند کردن پانل به تجهیزات بالابر نیاز دارد. با توجه به پیش ساخته بودن قطعات در این سیستم، میزان نیاز به نیروی انسانی ساده، کاهش مییابد.

خرید قالب بتن دست دوم

در فرایند قالببندی، از پنلهای بسیار زیادی استفاده میکنند که هر کدام دارای ویژگیهای خود میباشد و با توجه به نوع سازه و نقشه اجرایی، میتوان انواع قالببندی را در اشکال مختلف اجرا انواع قالب بتن ستون کرد. در این مطلب از وبسایت مدرن سازان، درباره انواع قالببندی فلزی صحبت کردیم و نکات مهم و ویژگیهای این روش را بررسی کردیم. اگر یک قالب بتون از کیفیت و استانداردهای مناسبی برخوردار باشد، در نتیجه می تواند در موفقیت یک حرفه و کسب و کار مناسب باشد.

قالب بتن دست دوم

سولجر یک عضو تحمل بار عمودی است که به عنوان پشتی عمودی به شکل بتن دیوار یا شمع های نگهدارنده در دیوارهای دو طرفه استفاده می شود. اجزای این سیستم شامل انواع پانلها و کنجهای مدولار در ابعاد گوناگون ، اتصالات شامل گیره و پین و گوه ، پشت بندها شامل لوله و ناودانی و سولجر ، میان بلت شامل بلت و مهره و واشر، ملزومات خاص جهت استفاده در ارتفاع شامل براکت (پلتفرم) و سکوی بتن ریزی و جکهای دوپیچ شاقول کننده می باشد. J Bolt لوله افقی پشتی (که خود با یک گیره کوتاه به فرم متصل شده است) را به سولجر متصل می کند. به طور کلی در قالببندی قالب تونل فرم قالب دیوار باید بر روی زمین قرار گرفته و بههمراه ساپورت و چرخ ساپورت به قالب دیوار بسته شود. تولید و بسته بندی داربست های مدولار ( پل ) اسکافلد چکشی و کاپلاک با کیفیت مناسب است.

خرید جک سقفی

همانطور که از قالب های بتن فلزی مشخص است یکی از معیار های قیمت گذاری این قالب ها متریال به کار رفته در آنها است که در اینباره می توان به جنس قالب که از آهن یا فولاد های نشکن با قابلیت تحمل بالا که فقط با دستگاه های مخصوص میتوان به آنها فرم داد ولبه آنها را خم کرد و یا شکل دلخواه در آنها ایجاد کرد،اشاره داشت که جنس فولادی این قالب ها از کارخانه جات مختلفی تهیه می گردد.بهترین ورق فولادی سرد را کارخانه تولید میکند که در ایران بهترین استاندارد های داخلی و خارجی را دارا می باشند.

در صورتی که قدرت پمپ و میزان بتنریزی به اندازهای کم باشد که بتن شروع به گرفتن کند و سفت شود، فشار زیادی به سطوح داخلی قالب بتن فلزی وارد میکند که ممکن است باعث باز شدن آن شود. در صورتی که بازوهای گیردار پل توسط دهانه معلق به یکدیگر متصل میشوند. سطح داخلی آستر بتنی در تونل های مخصوص انتقال آب میبایستی به صورت صاف و هموار ای آماده گردد در صورتی که سطح بتن ناهموار باشد سیال بتن را از جای کنده و با خود حمل می کند. اما در قالب فولاد غرب می توان در پروژه های ساختمانی که نیاز به سطح بتن اکسپوز ندارد استفاده کرد. از اینرو، پیش نیاز ترسیم پلان آکس بندی، آشنایی با این نرم افزار و دستورات اصلی آن است. قالب تسمه ای (لبه جوشی) که در سازه هایی که نیاز به نمایی اکسپوز دارند استفاده می شود و به دلیل عدم وجود درز بین دو قالب توصیه میگردد.

از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه بوده و به دلیل استفاده متعدد و همچنین سهولت در باز و بسته نمودن آنها مورد توجه بسیاری از دست اندرکاران ساخت و ساز و همچنین انبوه سازان مسکن قرار دارد. مزیت بزرگ این قالب بتن فلزی، مقاومت بسیار بالای آن در مقابل فشارهای ناشی از انبوه بتن میباشد . اگر ارتفاع ریختن بتن بیشتر از ۵/۱ متر باشد باید از وسائلی نظیر ناودان فولادی و یا لولههای پلاستیکی بزرگ استفاده شود تا از جدا شدن دانههای ماسه، شن و دوغاب سیمان از هم جلوگیری کند. معمولا در مقاطع بزرگ از سیستم هیدرولیک استفاده می گردد و این امر به دلیل سنگین بودن سگمنت ها می باشد. جک های سنگین ساختمانی نسبت به جک های سبک ساخت ظرفیت بالابری بالاتری دارند. اگر قالبی به صورت اختصاصی برای یک سازه طراحی شود به طبع قیمت بالاتری خواهد داشت. در حالت کلی می توان گفت اگر از بهترین قالبها، بتون و دیگر مصالح استفاده شود اما قالب بندی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد نتیجه کلی کار مناسب نخواهد بود و قطعا سازه ایجاد شده دچار نقص و ایراد خواص بود که، اصلاح و یا اجرای مجدد آن هزینه بر می باشد.

قالب مدولار نیز به قدری مقاوم است که در برابرفشار و وزن مقادیر بالای بتن مقاومت میکند. صنعت ساخت و ساز امروز در مرحلهای قرار دارد بتن نقش بسیار مهمی در آن بازی میکند. از آنجایی که قالب بتن فلزی دست دوم بسیار تمیز می باشد محیط کار هم تمیز و بدون عیچ گونه آلودگی و یا لک باقی می ماند. انواع و کاربرد جک های سقفی بسیار کارآمد است به گونه ای که در سازه های مختلفی برای ارتفاع های مشخص حدود سه الی چهار متر استفاده می شود، جک سقفی از نظر اقتصادی به صرفه هستند و این خود یک امتیاز مثبت از سوی مشتری محسوب می شود و بنابراین خرید آن برای مشتری آسان خواهد بود. قالب بتن یک سازه است که می تواند از مواد اولیه مختلفی تولید شود.

شرکت قالب بتن همانطور که گفته شد قالب سازهای است که بتن و یا سایر مواد در آن ریخته می شود و به این طریق سفت می گردد. سیستم قالب بتن مدولار ، همانطور که از نامش پیداست ، به دلیل ضریب تکرار استاندارد که برای آن در نظر گرفته شده است ، انعطاف پذیر است و به راحتی در همه جهات قابل گسترش است و به طرق مختلف ، می تواند کاربردهای مختلفی در اجرای کلیه سازه های بتنی داشته باشد. قالب مدولار به جهت تنوع استفاده در کلیه المانهای بتنی اعم از دیوار ، ستون ، تیر، دال، فونداسیون و …

چه زمانی میتوان قالب بتن فلزی را از کار جدا کرد؟ شبکهای که میتواند در ارتفاع کم، صرفا از ستونهای دو لوله بازشونده با سرجک ثابت یا متحرک تشکیل شده باشد و یا ترکیبی از اسکافلدهای مدولار با عضوهای عمودی، افقی و مورب، این نقش را در سازههای مرتفعتر و دالهای ضخیمتر ایفا سازد. قالب بتون مدولار یکی از نمونه ای است که استفاده از آن در یک فضای کاری دارای مزایای زیادی است. یکی دیگر از مسائل مربوط به قالب مدولار فلزی، دشواری حمل به محل نصب و ذخیره سازی قالب پس از استفاده است.

خرید قالب لارج پنل

به منظور پوشش فولادی مستحکم در تحمل فشار قائم بتن، لزوم استفاده از شبکه پشتیبان قالببندی افقی، مطرح میباشد. پس از طراحی کانال ها قالب های بازشو سقف، درب و پنجره ها طراحی میگردند. قالب سقف به همراه آداپتور سقف به قالب دیوار متصل میگردند. با توجه به معماری نوین از قالب بتون در مکان های مختلفی استفاده می شود که از جمله آنها می توان به فونداسیون کف، سازه های عمودی دیوار و همچنین سقف اشاره کرد. این نوع قالب از انواع مشابه سبک تر می باشد که در یک پروژه رقم قابل توجهی صرفه جویی اقتصادی در بر دارد. با توجه به نوع خم های ایجاد شده که تشکیل یک فریم یکپارچه را میدهند خمش طولی و عرضی را بطور همزمان مهار می نماید ، دارای استحکام زیاد و طول عمر بسیار می باشد. 2- اجرای قالببندی مدولار کار بسیار آسانی است و معمولاً میتوان در کمتری زمان ممکن این قالبها را مونتاژ کرد و در محل پروژه مستقر نمود.

ساخت دهانه به دهانه به عنوان بهترین روش از نظر هزینه و سرعت در نظر گرفته میشود. اندازه وصفحات قالب مدولار باید به اندازه کافی به هم چسبیده و متصل شوند تا از خارج شدن ملات بتن، که باعث به وجود آمدن حفرههایی در سطح بتن میشود (کرموشدن بتن) جلوگیری کند. همچنین سه عامل دیگر شامل نوع ارتعاش بتن، ضربه ناشی از ریزش و اسلامپ بتن بر این فشار موثر بوده لذا با استفاده از بلت ها اعم از تکرارشونده دنده کبریتی، میان بلتهای مدفون شونده فنری و مغزی های چدنی میتوان بخشی از فشار جانبی را مهار نمود .

هزاران فوت مربع بتن استفاده میشود. وزن حاصل از بتن ریخته شده در قالب بتن به صورت استاندارد اگر در نظر بگیریم معادل یک فوت مربع بتن (۱۵۰ پوند) است در تمامی حالات استفاده از قالب بتن در پروژه هایی مثل دیوار ، سرستون و یا تیر پل و موارد دیگر معادل با هزاران فوت مربع میشود . تیپ بندی ستون ها، توسط مهندس محاسب و بر اساس پارامترهایی نظیر ارتفاع، ابعاد و موقعیت قرارگیری انجام میشود. لازمه داشتن ساختمانی قرص و محکم اجرای این مرحله از پروژه بر اساس استاندارد، تحت نظارت مهندس ناظر و با استفاده از ابزار اصولی می باشد. در پارهاي از موارد ممکن است قالب بندی بتن تا بيش از 75 درصد هزينه يک عضو بتني را به خود اختصاص دهد. ۶ـ در موقع ویبره کردن بتن باید انتهای ویبراتور تا حد پایین بتن پایین برد و حتی بتن ریخته شده قبلی را تا حداکثر ۲۰ سانتیمتر ویبره کرد.

خرید قالب تونل فرم

یعنی برآورد کل انجام کار با احتساب کلیه ضرایب. جوشکاری کلیه قالبها به روش co2 انجام میگیرد. چرا در ساخت قالب از جوش co2 استفاده می کنند؟ برای مثال قالب مدولار با داشتن جنس فلزی، ضخامت کافی و طول عمر بالایی دارد و می توان برای پروژه های متعددی از آن استفاده کرد. در صنعت ساختمان سازی این امکان وجود دارد تا با ترکیب قالب های مدولار، غیر مدولار و دیگر تجهیزات و قطعات قالب بندی سازه هایی مانند؛ شناژ، فونداسیون، دیوار برشی، دیوارهای 2 طرفه و دیوارهای 1 طرفه، سقف، تیر و دال و کف ایجاد نمود. قالب بتنی فلزی در قالب بندی فونداسیون، قالب دیوار، قالب ستون گرد، قالب بتن ستون، قالب تیر دال، قالب خاص و انواع ملزومات قالب بندی استفاده و تولید میشود یک قالب فلزی مدولار از یک ورق رویه فولادی و چهار تسمه پانچ شده در لبه و تسمه های سختکننده (تقویتی) ساخته شدهاست به طوری که همه قطعات تشکلیل دهنده آنها از جنس فولاد ساختمانی است.

پايداري از مهمترين خصوصياتي است که بايد در قالببندي رعايت شود. از دست دادن بیش از حد گرمابه دلیل رسانا بودن آهن از معایب این قالب است. ضخامت لوله مورد استفاده در تولید جک های سقفی 2 – 2.5 یا 3 میلی متر است که برای ساخت جک های ساده و عرضی بر روی آن توصیه می شود از لوله با گوشت 2.5 میلی متر و برای جک های عرضی و ساده بیش از 4 متر از لوله با ضخامت 3 میلی متر فاصله دارید. هرچقدر که سازه ی موردنظر پیچیده تر باشد قالب فلزی پیچیده تر بوده و قالب از اجزای بیشتری تشکیل می شود، از طرفی هرچقدر سیستم قالب فلزی پیچیده تر باشد قالب بندی فلزی نیز سخت تر و پیچیده تر خواهد بود. با سخت شدن بتن و شروع فرآیند پخت، قالبها شکلدهی و پایداری را ایجاد میکنند. چون قالبها دارای هیچگونه اعوجاج (deformation) نبوده و کاملا صلب می باشند در زمان تشکیل دیوارهای یکپارچه نیز حالت اولیه خود را به خوبی حفظ کرده و به پشت بندهای کمتری نیازمند است.

این محصول قالب بازیافت هم میباشد طوری که میتوان آن را ذوب کرده، و تغییر کاربری جدیدی داد. این قالبها را میتوان با سهولت و سرعت بیشتری قرار داد و زمان ساخت کارهای ساختگی را کاهش داد. پس از مطالعه این مقاله تمامی نکاتی که در هنگام نوشتن صورت وصعیت باید رعایت کنید را یاد خواهید گرفت. قبل از بتن ریزی حتما باید سطح داخلی قالبها با روغن چرب شود تادر هنگام قالب برداری بتن به راحتی از قالبها جدا شود. اکثر معایبی که قالب های چوبی داشت را برطرف کرد همانند ضریب تکرار پذیری بالا سرعت در ساخت، قالب بندی و سطح نسبتا صاف و صیقلی که ایجاد میکرد. اکثر معایبی که قالب های چوبی داشت را برطرف کرد همانند ضریب تکرار پذیری بالا سرعت در ساخت ، قالب بندی و سطح نسبتا صاف و صیقلی که ایجاد میکرد . همچنین جدار داخلی قالب فلزی بتن باید به موادی آغشته شود تا بتن پس از خشک شدن به آن نچسبد و هم قالب برداری به درستی انجام و هم سطح بتن خراب نشود.

بهترین شرکت قالب بتن

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار