لوله فلکسی خرید لوله فلکسی قیمت لوله فلکسیبل تهویه نظری

اولین ویژگیِ لوله فلکسیبل صداگیر فویلی الومینیومی وزن سبکِ این محصول می باشد. دومین مزیتِ این لوله فلکسیبل صداگیر قابلیتِ نصبِ آسانِ آن می باشد که نصاب به سهولت می تواند کلیه مراحل نصب را در زمان بسیارکوتاه و به سهولت نصب و به اتمام رساند. سومین مشخصه لوله فلکسیبل صداگیر فویلی آلومینیومی انعطاف پذیری می باشد که این مشخصه باعث می شود هنگام نصب به هر طرف که نیاز هست کشیده شود و مراحل نصب تکمیل گردد. مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی از مزایای لوله فلکسیبل صداگیر فویلی آلومینیومی محسوب می شود که باعث جلوگیری از هرگونه نفوذِ نم و یا الاینده های اسیدی از لوله فلکسیبل صداگیر به بیرون و یا بالعکس می شود‌. مقاومت در برابر گسترش شعله را به مزایای لوله فلکسیبل صداگیر فویلی آلومینیومی باید بیفزاییم.این خصوصیتِ لوله فلکسیبل صداگیر باعث کاربرد گسترده این محصول درمکشِ هوای داخل هودهای صنعتی گردیده است.

۴- سبک بودنِ لوله فلکسیبل صداگیر ی مکش با فنر استخوانی، به کاربر این امکان را می دهد در زمانِ استفاده از این محصول به آسانی آن را جابجا نماید. ۱-از لوله فلکسیبل صداگیر بطور عمده برای انتقال و تخلیه موادِ ساینده مثل گردوغبار، ذرات چوب، پودر، گرانول و موارد مشابه استفاده می گردد. ۷- مقاومتِ بالای عایق الاستومری در برابرِ حریق و حرارت و ضدآتش بودنِ عایق الاستومری، استفاده از لوله خرطومی باعایق الاستومری را نسبت به لوله خرطومی باعایق پشم شیشه موجه تر می کند. در یک پروژه سیم کشی برق ساختمان ممکن است از چندین سایز مختلف لوله فلکسی برق استفاده کنید که این مورد بستگی به حجم سیم های کار گذاشته شده در یک مسیر واحد دارد.

لوله خرطومی فلکسی 13

همانطور که اشاره شد یکی از مهمترین مزایای لوله‌های خرطومی فلزی انعطاف بالای آن است. این ویژگی باعث می‌شود که بر خلاف انواع لوله‌های دیگر، نیازی به استفاده از زانویی‌های متعدد در قسمت‌های مختلف تاسیسات هنگام تغییر مسیر سیم کشی ساختمان نداشته باشید و این کار را به کمک انعطاف بالای لوله شلاقی فلزی انجام دهید. استفاده از این لوله‌ها، معمولا در مکان‌هایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندارند و داخل تابلو برق رایج است.

لوله فلکسی خرید لوله فلکسی قیمت لوله فلکسیبل تهویه نظری

این نوع لوله‌‌های فلکسیبل‌ نوارهای فلزی به شکل مدور با سطح مقطع مربعی هستند که در انتهای کار با روکش PVC پوشانده می‌شوند. مواد اولیه‌ی تشکیل دهنده آن مانند بسیاری از وسایل موجود دیگر در صنعت برق، مثل ریل بست چنگالی گالوانیزه، از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده است. هرچند هزینه خرید فلکسی با عایق الاستومری به نسبت دیگر لوله‌های خرطومی بسیار گران‌تر بوده و مصارف خاصی مثل نصب بر روی فن دستگاه ماینر دارد.

لوله فلکسیبل برای محافظت از کابل های برق و شبکه و تلفن در بسته بندی ۲۵ متری تشکیل شده از لایه داخلی فلزی گالوانیزه با ضخامت ۰.۲۵ میلی متر و روکش عایق لاستیکی با استاندارد ایزو و سرت می باشد که برای محافظت از انواع کابل ها (شبکه. تلفن. دوربین مداربشته. برق….) از نور خورشید . بارندگی ها و اسیب های فیزیکی و همچنین جوندگی حیوانات موزی استفاده می شود. برای متصل کردن و نگهداشتن لوله فلکسیبل ها نیاز به یک سری تجهیزات اصلی است. اولین مورد آنها گلندهای این نوع لوله است که فلکسیبل ها را به باکس ، جعبه و تابلو برق متصل می کند. برای لوله کشی آنها از مبدا به مقصد نیاز به بست های یک طرفه یا عایق دار است. کانکتورها که برای وصل کردن دو نوع متفاوت لوله برق مثلا لوله فولادی برق از رابط فولادی به فلکسی استفاده می شود.

یکی از انواع لوله ها که در سامانه های انتقال هوا بسیار پر کاربرد است لوله فلکسیبل هوا می باشد. لوله فلکسی بل سایز ۱۶ حلقه ۲۵ متری نوعی لوله فلکسیبل می باشد؛ که در تاسیسات ساختمانی کاربرد دارد. شایان ذکر است این نوع فلکسی ها از بهترین نوع پلاستیک ها و مواد پلی اتیلن و پی وی سی ساخته می شوند. شبیه شلنگ هستند اما با کاربردهای متفاوت که از ۳ قسمت بیرون ، وسط و درونی تولید می شود. لایه خارجی حلالی شکل است که باعث انعطاف لوله می شود قسمت میانی منسجم و از مواد عالی پی وی سی ساخته می شود قسمت داخلی هم کاملا صاف و یکدست است.

عمدتا در لوله فلکسی برق از ورق های فولادی گالوانیزه شده استفاده می گردد. عمل گالوانیزاسیون روی این ورق ها سبب می شود که پوششی از فلز روی، بر سطح ورق فلزی قرار گرفته و به این ترتیب مقاومت آن در برابر رطوبت و سایش به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. از دیگر ویژگی های این دسته از تجهیزات می توان به انعطاف پذیری بسیار بالای آن ها اشاره کرد. لوله خرطومی با کیفیتتحمل حرارتی بین منفی 30 الی مثبت 110 درجه سانتی‌گراد امکان استفاده از این لوله فلکسی در شبکه تهویه، سرمایش و گرمایش هوای ساختمان‌ مسکونی، تجاری و اداری را فراهم ساخته است.

جنس کانال خرطومی این نوع لوله همواره نوار برزنت پارچه‌ای است که این نوار از جنس PVC لمینت ساخته شده است. لوله فلکسی روکش دار را در سایز و ابعاد مختلف تولید می‌کنند که هر مصرف کننده باتوجه به نیاز خود، سایز مورد احتیاج را تهیه و خریداری می‌کند. باتوجه به انعطاف‌ پذیری این لوله‌های فلکسی روکش دار می‌توان گفت که از طول عمر بالایی هم بهره می‌برند. اساساً این لوله‌ها با ورق استیل تولید می‌شوند، به همین دلیل استفاده از آن‎ها در محیط‌های داخلی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. پرکاربردترین لوله‌ای که در صنعت مشاهده می‌شود، لوله فلکسی روکشدار است؛ چرا که بسیار منعطف و درعین حال بسیار مقاوم هستند.

  • فلکسی پلی استر عایق‌دار از سه لایه تشکیل شده که دو لایه داخلی و خارجی آن را فلز آلومینیوم و بخش میانی را عایق پلی استر خواهد بود.
  • لوله فلکسی یا لوله خرطومی به نوع خاصی از لوله به صورت مارپیچ در هم تابیده گفته شده و برای اجرای صحیح بخش‌های مختلف ساختمان نیاز به انواع لوله فلکسیبل خواهد بود.
  • با این حال مقاومت این نوع از لوله های فلکسیبل در برابر رطوبت به نسبت لوله های فلکسیبل روکش دار کمتر بوده و به همین دلیل عمدتا در محیط های سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این محافظ به شکل کانال ادامه‌‌دار، منعطف و با سطح مقطع گرد توانایی پوشش اضافی برای انواع سیم و هادی را دارد.

این لوله فلکسی ها همانطور که از نامشان پیداست از روکش PVC برخوردار نمی باشند. به همین دلیل مقاومت آنها نسبت به لوله های فلکسی روکش دار در برابر آسیب های بیرونی کاهش می یابد. ولی لوله فلکسیبل هوا در لایه های خود حاوی عایق است واین کار را بسیار ساده نموده است. اصالت و کیفیت محصولات ساختمانی تعیین‌‌کننده ارزش واقعی آن واحد خواهد بود.

لیست قیمت لوله فلکسیبل رهاورد

این لوله‌ها انعطاف بالایی داشته و از انواع رشته‌ها در برابر فشار و قیمت لوله فلکسی ضربه حفاظت می‌کنند. لوله‌های فلکسیبل خرطومی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توان با نصب یک محافظ کابل لاستیکی درون آن از ورود انواع آلودگی، گرد و خاک جلوگیری کرد. این مدل از لوله خرطومی برق از جنس گرانول پی وی سی یا پلی‌ آمید می‌باشند که در برابر آتش و حرارت مقاوم هستند و احتمال آتش گرفتن آن ها بسیار کم می‌باشد. بطور مثال جهت کانال کشی برای سیم و کابل های آر جی RG و شبکه بهترین نوع لوله برق فلزی نیز به حساب می آید. لوله فلکسیبل فویلی آلومینیومی در انواع قطر‌های ۱۰_۱۵_۲۰_۲۵_۳۰_۳۵_۴۰ و ۴۵ تولید و عرضه می‌شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار