مشخصات انواع تلویزیون شهری

از این رو توجه به این موارد در انتخاب نوع صفحه نمایش حائز اهمیت است تا علاوه بر حصول نتیجه بهتر بتوان هزینههای استفاده از ویدئو وال را نیز بهینه نمود. نمایش تصاویر در این تلویزیون های غول پیکر، در نتیجه قرار گرفتن مجموعه ای از پیکسل ها کنار یکدیگر و با فواصل مشخص صورت می گیرد که آنها نیز تشکیل دهنده بخش ها و قسمت های بزرگ تر دیگری هستند و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. در نتیجه جای تعجبی نیست که ویدئو والها برای برندسازی و اهداف تبلیغاتی به شدت کارآمد باشند. و اما در این مدل جای یک رنگ قرمز ، سبز و آبی هر پیکسل متشکل از دو رنگ است.

تلویزیون شهری

هر نمایشگری برای زمان و مکان خاصی بهتر است، ولی وقتی پای تاثیرگذاری در میان باشد ویدئو والها بهترین هستند! در طراحی هر کنترلر میتوان از تعداد خاصی ماژول استفاده کرد که در نهایت تصاویر در قابلیتهای متفاوتی تولید خواهند شد. با توجه به تولید گرمای زیاد توسط منبع تغذیه تلویزیون های شهری، استفاده از یک خنک کننده برای عملکرد بهتر آن، ضروری خواهد بود. برد کنترلر تابلو روان نیاز به جریان الکتریکی دارد که این جریان توسط منبع تغذیه تامین شده و همچنین ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم تبدیل می گردد. هر چه تعداد ماژول های استفاده شده در این تابلوها بیشتر باشد، قدرت جریان دهی به پاور ها نیز بیشتر خواهد شد. کاربرد تلويزیون شهری بیشتر در مکانهای شلوغ و پر رفتوآمد است. تلویزیون داخل سالن از تعداد زیادی ال ای دی SMD تشکیل شده است که میتوانند با کیفیت بالا تصاویر را در محیط های سربسته به نمایش درآورند .

ردیفی از نمایشگرهای کیفیت بالا به علاوه رزولوشن اضافه شده را تصور کنید. در ادامه این بحث به علت های بالا رفتن کیفیت تصویر اشاره می کنیم. حتما تا به حال در طول روز و محیط بیرونی به موبایل خود نگاه کردهاید و دیدهاید که کیفیت نمایش آن تا چه حد میتواند در محیط پر نور و زیر آفتاب کاهش یابد. جهت بالا بردن طول عمر تجهیزات و کارایی بهتر آن باید قبل از نصب دستگاه شرایط محیط را بررسی نمود. با کارتهای Mura IPX به راحتی تمام یا قسمتی را ویدئو وال را می توان به محل های دور در محیط شرکت ارسال نمود و بخشها یا تمام ویدئو وال را برای اهداف آرشیوی ضبط کرد. می توان متن ها را به صورت خیره کننده ای روی تصویر قرار داد.

این در حالی است که تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن این ماژول ها در کنار یکدیگر به وجود میآید و همه آنها در کنار یکدیگر وظیفه پخش تصاویر و فیلم را برعهده دارند. در حالی که در مانیتورهای خانگی بصورت پلاستیکی است. بالطبع در مورد تلویزیون های شهری اوتدور فونداسیون مناسبی نیز مورد نیاز است. البته از عمر نسبتا پایین لامپ تصویر و هزینه بالای تعمیر و نگهداری این سیستم نیز نباید غافل شد. خیلی آسان تر از ذهن شما میتواند هزینه های ساخت تابلو را کاهش دهد… طرحهای پیچیده در مدیریت آفلاین مناسب تر هستند در حالیکه مدیریت بلادرنگ چیدمان ها امکان تغییرات سریع در صورت تغییر محتوا یا ورودیها را فراهم می کند. نکته قابل ذکر در این باره، محل قرارگیری ویدئو پروسسور است که معمولا در محل اپراتور می باشد و اعمال تغییرات عمدتأ از همان مکان صورت می گیرد. لوله های اگزوز معمولا از چدن، آهن نرم یا فولاد ساخته شده است.

ویدئو وال ها در مراکز تجاری، اداری، سالن های جلسات و نمایشگاهها امکانات زیادی برای نمایش ویدئو و تصاویر خیره کننده ای از محصولات و ایده های شما فراهم می کنند. نرم افزار Powerdesk می تواند مجموعه ای از ابزارهای کنترلی را در اختیار کاربر بگذارد. در برد آنلاین می توان اطلاعات را در ثانیه تغییر داد و این کار با استفاده از یک نرم افزار انجام می شود. با دو کارت سری C میتوان تعداد مانیتور را تا ۱۸ دستگاه افزایش داد. و از طریق شبکه با دستگاه گیرنده ارتباط برقرار می کند.

تا وضوح تصاویر و کیفیت آن به خوبی در آننمود پیدا کند. پایین بودن کیفیت هر یک از عوامل گفته شده باعث می شود که عمر مفید ماژول کاهش پیدا کند و احتمال خرابی تابلو روان افزایش پیدا کند. در تابلو سازی به مسیر ارتباطی بین برد کنترلر و ماژول ها هاب گفته می شود. تا زمانی که یک پردازشگر سیگنال دیجیتال قوی برای اداره کردن ویدئو وال وجود داشته باشد هر تصویر عظیمی را میتوان بدون از بین رفتن جزئیات نمایش داد. بدون توجه به اندازه ویدئووال، محصولات Matrox برای رفع نیاز کاربرانعطاف پذیرند. بر حسب کاربرد، کارخانجات سازنده مولدها چهار نوع را پیشنهاد می دهند: اضطراری، پایه، دائم و چند منظوره و اینکه ژنراتور باید توان مورد نیاز پیش بینی شده معتبر را بدون آسیب فراهم کند این امر با دادن یک یا چند رتبه به ژنراتور بدست میآید.

با توجه به قیمت بالای تلویزیونهای شهری نسبت به تلویزیون معمولی و تابلو led شاید این سؤال مطرح شود که چرا از این تابلوها بهجای تلویزیون شهری استفاده نمیشود. برای مثال اگر با اهداف تجاری اقدام به نصب ویدئو دیواری میکنید، باید صفحهنمایش LED و LCD را خریداری کرده که از دوام بالایی برخوردار بوده و هزینههای جانبی کمتری نسبت به سایر ویدئو والها دارد. به عنوان مثال در ماژول زیر فاصله بین هر پیکسل 16 میلیمتر و فاصله مرکز تا مرکز دو LED از هم 8 میلیمتر می باشد که برخی آن را ماژول P8 می نامند ولی کاملا اشتباه بوده و این یک ماژول P16 می باشد.

با زمان بندی مناسب می توان بین چیدمان های مختلف انتخاب انجام داد تا در زمانهای بخصوصی از روز چیدمان ها تغییر کنند. میتوان گفت موقعیتهای شغلی مختلف برای پیشرفت به دیده شدن در بین مخاطبین هدف نیاز دارند و این هدف تنها با تبلیغات مختلف محقق میشود. که البته نه تنها در این صنف بلکه در تمامی اصناف بازار کاذبی براه افتاد از کسانی که به ناچار از شغل خود دور شده و وارد شغلهایی که به خیال خود پردرآمد تر و چرخه فعالیت آنها بهتر بود شدند و همین موضوع تاثیر منفی زیادی در کیفیت کارها و محصولات که بدست مشتری میرسید را داشت. این نوع تلویزیون ها ضد آب نمی باشند و از لحاظ قیمت نسبت به مورد قبل ارزان تر هستند. یک دیوار ویدیویی پیشرفته تر شبکه خالصی است که در آن سرور هیچ نیازی به کارت گرافیک ندارد. در حقیقت روبرو شدن با یک صفحه نمایش بسیار بزرگ با کیفیت بالا خیلی متداول نیست که مردم نسبت به آن بیتوجه رد شوند.

یکی از موارد مهم در استاندارد سازی اتاق سرور استفاده از کف کاذب به دلیل مزایای زیاد آن می باشد. فناوری ویدئو وال مزایای زیادی دارد و نام بردن تمامی آنها ممکن نیست. چیزی که ممکن است باعث تعجب شما شود این است که در بازپخش اطلاعات و پخش کردن تمامی انواع رسانهها نیز عالی هستند! درواقع قطعات تلویزیون های شهری در پخش تصاویر پویا و مخاطب پسند، نقش مهمی دارند و نبود هریک از این اجزا، اختلالاتی در کارکرد آنها ایجاد می کنند. قیمت تابلو روان led ها با قیمت خیلی پایین دارای قطعات دست دوم و نامرغوب است.

عدد جلوی P بر حسب میلیمتر است. و علاوه بر حفظ تجهیزات و داده های مهم جان افراد نیز در امان خواهد بود. علاوه بر این، برای راحتی بیشتر، می توانید جک پارکینگ را به سیستم پلاک خوان مجهز کنید تا با شناسایی برچسب و پلاک خودرو، درب پارکینگ به صورت خودکار باز شود. نصب تلویزیونهای شهری بایستی با دریافت مجوز از مراکز مختلف صورت گیرد. البته بهتر است بدانید که درهمه تابلو روان های ضد آب نیز از ماژول آب بندی نیز استفاده نم شود.

در واقع می توان گفت هر ماژول از تعدادی پیکسل تشکیل شده است که این پیکسل ها در ماژول هایی که تک رنگ بوده دارای یک ال ای دی، در ماژول های که به حالت Dual می باشند دارای دو LED و در ماژول های فول کار دارای چهار ال ای دی می باشند. تحمل فشار های سنگین نقطه ای و گستره بالا. ویدئو والها همیشه نقطه کانونی فضا هستند و عابران یا مشتریان نمیتوانند آنها را نادیده بگیرند. انتخاب ویدئو وال مناسب به فاکتور های زیادی از جمله ابعاد اتاق، نقطه مناسب برای نصب ویدئو وال، تعداد دوربین ها، محل رفت و آمد پرسنل و … همچنین در مورد تولید صفحه نمایشگر در ابعاد بزرگ، تلویزیونهای منحنی و سهبعدی نیز صحبت می شود. بخش سازه کف است که در انواع متنوعی تولید می گردد. به خوبی شناخته شده است که LED ها درخشندگی و شدت نور بیشتری نسبت به سایر منابع ساطع کننده نور تولید می کنند.

با ابزارهای آسان آن می توان کنترل محتوای ورودی و خروجی، شخصی نمودن طرح های چیدمان، ایجاد، ذخیره، ورود و حذف چیدمان ها و پیش تنظیمات را انجام داد. کارتهای سریMura IPX در ترکیب با کارتهای IPX امکان دریافت و پردازش ویدئو و امکانات شبکه نمودن را برای چیدمان هایی تا ۵۶ خروجی و ورودی های بسیار بیشتر فراهم می کنند. از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند میادین شهرها ، بزرگراه ها ، فرودگاهها ، پارک ها و مساجد استفاده می کنند . فرودگاهی را تصور کنید که پروازهای رفت و برگشت یک شهر را نمایش میدهد و جزئیات هر دقیقه آن به طور کامل پخش میشود، یا موزهای که یک مکان را از طریق فضا یا زمان شبیهسازی کرده و بازدیدکنندگان را با تصاویر چشمنواز احاطه میکند. این نمایشگر ها در انواع مختلفی تولید می گردند که از لحاظ ویژگی ها، مزایای تصویری، ظرفیت پخش و انعطاف پذیری از تنوع زیادی برخوردار هستند.

اگر از ماژول تک رنگ هنگام ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی به روش تابلو برجسته روان استفاده کرده اید هر پیکسل حاوی یک ال ای دی می باشد و رنگ بکار رفته در این ال ای دی به نوع ماژول بکار رفته بستگی دارد که می تواند در چهار رنگ قرمز ، سبز، سفید ، آبی و یا زرد باشد. تابلو روان با نام هایی مانند: تابلو ال ای دی LED، تابلو دیجیتالی، تابلو الکترونیکی، تابلو متحرک در بازار شناخته شده است.

هر چه این فاصله کمتر و دات پیچ پایین تر باشد رزولوشن تصویر بالاتر است و کیفیت تابلو روان تلویزیون بیشتر است. این نرم افزار برای سیستم عامل ویندوز تک مجوزی است و نسخه سبک تر و رایگان آن برای آی پد است که می تواند برای ایجاد و مدیریت طرحها به صورت بلادرنگ یا آفلاین به کار رود. پس از نصب ویدئو وال، به مرحلۀ مدیریت محتوای نمایشگر می رسیم که نرم افزار مربوط به ویدئو وال این کنترل را انجام می دهد. امکان تصویر درتصویر، نمایش چند محتوا را به صورت همزمان فراهم می کند به این معنی که می توان چندمحتوا را روی صفحه به صورت همزمان مدیریت نمود.

قطعات تابلو روان

با توجه به کیفیت یا رزولوشن عمودی و همین طور حداکثر روشنایی مورد نیاز، میتوان از نمایشگرهای LED یا TFT استفاده کرد. در یک تابلو روان LED ,به راحتی میتوان انواع متون و جملات تبلیغلاتی را درج نمود و به نمایش گذاشت در صورتی که متن یک نئون قابل تغییر نیست. نمود. پایه فضای مناسبی در زیر پنل ایجاد می کند که محل مناسبی برای عبور تجهیزات و تاسیسات می باشد. امکان نصب پنل های گرمایشی و سرمایشی. تابلو روان فول کالر: تلویزیون های شهر که امروزه در جوامع مختلف به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر در سطح شهرها به چشم می خورد از نوع تابلوهای روان فول کالر یا رنگی بوده که تمامی رنگ ها در آن به کار برده شده و امکان پخش انواع تصاویر و فیلم های مختلف با قابلیت پخش صدا در آن وجود دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار