معرفی انواع آسانسور و کاربرد آنها

از این رو برای دریافت قیمت بروز با کارشناسان واحد فروش آرکا آسانبر تماس حاصل فرمایید. این مجموعه در سال ۱۳۷۴ تأسیس و با واردات بهترین برندهای قطعات آسانسور روند رو به رشد خود را ادامه داد.باید به این نکته توجه نمود آسانسور سعید چندین سال است که با پشتیبانی قوی از شرکت های معتبر آسانسور در دنیا انواع قطعات آسانسور را وارد می نماید. ساختمان های مسکونی که دارای از دو تا پنج طبقه هستند. یکی از روش های سریع مدیریت استرس، تمرینات تنفسی است که باعث آرام کردن فیزیولوژی بدن می شود. ممکن است که از نظر سرعت بخواهید که سرعت آسانسورتون بالا باشه دراین مواقع آسانسور هیدرولیک جوابگو نیست آسانسورهای هیدرولیک معمولا بین دو دهم تا نهایتا یک متر بر ثانیه بیشترسرعت ندارند ولی آسانسور کششی از سرعت یک متر بر ثانیه شروع میشوند ،بنابراین اگر ساختمان شما یک ساختمان مرتفع است باید حتماآسانسور کششی استفاده کنید البته در مواقعی آسانسور تا هفت طبقه هم به صورت هیدرولیک نصب میشود ولی معمولا این آسانسورها موتورهای بسیار بزرگی دارند و برق زیادی مصرف میکنند، بنابراین در ارتفاع و ساختمان های بلند الویت با آسانسور کششی است؛ پس نتیجه میگیریم محدویتهایی که ساختمان یا منزل شما دارد مشخص میکند که از آسانسور هیدرولیکی یا کششی استفاده شود.

موتور این سیستم خنک تر عمل می کند.

تعمیر آسانسور باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای یک متخصص انجام شود . ترمز آسانسور ها عموما از نوع جمع شونده خارجی مجهز به دو نوع کفشک است و در موتور محرکه ای بزرگ از نوع باز شونده داخلی به کار میرود. پذیرش ممکن است دشوار باشد، اما در دراز مدت آسانتر از مقابله با موقعیتی است که نمیتوانی آن را تغییر دهید. بسیاری از مشتریانی که خدمات تعمیر آسانسور را دریافت کردند که از خدمات برخی از شرکتها هرگز راضی و خرسند نبودند دلیل آن تازه تاسیس بودن شرکت تعمیر آسانسور بوده و دلیل دوم عدم استفاده از نیروهای متخصص و مجرب می باشد.شرکت ما تاکنون های بسیار زیادی را در زمینه طراحی و نصب و تعمیر آسانسور در استان تهران انجام داده است یکی از بهترین شرکتهای پیشتاز در زمینه تعمیرات آسانسور برای مجتمع های اداری تجاری و مسکونی در استان تهران شرکت فراز بام ماهان می باشد که در بین رقبای خود از مشتریان بسیار بالا و حرفه ای و دائمی برخوردار است.کلیه خدمات شرکت ما به صورت کاملا تضمینی و با عقد قرارداد انجام میشود و شرکت ما متعهد می شود تمامی خدمات تعمیرات آسانسور را برای شما به صورت حرفه ای و تضمینی انجام دهد تا بتواند رضایت شما را به دست بیاورد.اگر قصد دارید کلیه خدمات تعمیرات آسانسور برای ساختمانهای اداری تجاری و مسکونی در استان تهران را به یک شرکت حرفه ای واگذار کنید کافی از همین امروز با شرکت فراز بام ماهان تماس بگیرید و با عقد قرارداد بتوانید بهترین خدمات تعمیرات آسانسور را با خدمات پس از فروش دریافت کنید.تیم تخصصی شرکت فراز بام ماهان بهترین تعمیر کننده آسانسور در تهران در خدمت شماست تا بتواند بهترین خدمات خود را به شما به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ارائه کند.

ریل را مشخص می سازد و چنانچه دقت کافی در مراحل پیش از نصب ریل آسانسور لحاظ نگردد، کیفیت حرکت آسانسور به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. مدیریت استرس، نیاز به شناخت کافی و دقیق از علایق و توانایی فرد دارد تا با تقویت آن ها، در کاهش استرس به فرد کمک کرد. استرس بر هر فرد ممکن است تاثیرات مختلفی داشته باشد؛ لذا نشانه ها و علائم استرس نیز در هر فرد متفاوت خواهد بود که برای اقدام به درمان استرس دانستن این موارد ضروری است. آسانسور پیچی به عنوان یکی از انواع آسانسور بدون موتورخانه شناخته میشود، چرا که موتور آن بر روی بدنه سوار میشود. اگر مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر را کاهش دهید، به راحتی می توانید استرس را از خود دور کنید و بدون کمک این مواد، با مشکلاتتان مبارزه کنید. شاید اینطور به نظر برسد که کنترل و مدیریت استرس در محل کار و منزل، سخت و غیرممکن باشد؛ ولی تکنیک های موثری در درمان استرس و اضطراب وجود دارد که می تواند در کاهش استرس و مدیریت آن، به فرد کمک کند.

حتما دوستانی با روحیه شاد انتخاب کنید و بی دلیل بخندید، زیرا خنده به کاهش استرس کمک می کند. در آسانسور کششی از موتور آسانسور، برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور و از کادر وزنه برای کاهش فشار وارد بر موتور استفاده می شود. ریل های آسانسور، از کف چاه و زیرزمین آسانسور آغاز و به آخرین طبقه و بالا ترین بخش ساختمان متصل می شود. اما هزینه نصب آسانسور برای ساختمان سه طبقه، بسیار مناسب تر از ساختمان های دیگر است چرا که متخصصان، بجز طبقه همکف فقط دو عدد ایستگاه برای آسانسور نصب می نمایند و این امر سبب می شود قیمت نصب کاهش یابد.

برای تبدیل آسانسور های کابلی به آسانسور هیدرولیک می توانید با کارشناسان ما در آرکا آسانبر تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان جهت تبدیل را دریافت نمایید. معمولااسانسورها به دو نوع هیدرولیک و کششی تقسیم بندی میشوند،آسانسور هیدرولیکی به آسانسوری گفته میشود که با نیروی فشار روغن کار میکند،در گذشته این آسانسور ها بر اساس قانون پاسکال کار می کردند به این شکل که ظرفی پر از روغن که در سمتی سطح مقطع کوچک و در سمت دیگر سطح مقطع بزرگتری داشت و با فشار آوردن به یک سمت ،سمت دیگر دستگاه در جهت عمودی جا به جا می شد، اما آسانسور های امروزی تشکیل شده است از موتور الکتریکی،پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک که همه ی اینها در چاهک آسانسور و در زیر کابین قرار می گیرد. برای تعیین عمق درب چاه جهت نصب آسانسور، باید دقت کنید که آسانسورهای دارای درب های نیمه اتوماتیک، معمولاً حدود ۲۰سانتی متر از عمق یک چاله اسانسور را پر می کنند و آسانسورهای با درب اتوماتیک از نوع تلسکوپی ، عمق بین ۲۵ تا ۳۵ سانتی را اشغال می کند.

تعمیر اسانسور

در طراحی فضای مورد نیاز برای آسانسور هیدرولیکی باید سه فضای عمق آسانسور، عرض آسانسور و درب آسانسور را در نظر گرفت مناسب­ترین اندازه­ای که می توان برای درب آسانسوردر نظر گرفت ۱۴۵ سانتی مترمربع می­باشد. سیستم کنترل برقی بیشتر در آسانسورهای واحد مسکونی بزرگ وجود دارند و با سیستم اشخاص با سرعت به طبق مورد نظرشان خواهند رسید. آنها همچنین میتوانند در محیطهای دیگر مانند بیمارستانها یا ادارات مورد استفاده قرار گیرند. در صورت نیاز به تعویض قطعات, از قطعات اصلی و اورجینال استفاده خواهند کرد. آسانسورهای مغناطیسی برخلاف سایر انواع آسانسورها نیاز به فضای کمتری دارند و به همین دلیل از آنها می توان در محیط های مسکونی و تجاری به عنوان آسانسورهای مسافربر نیز استفاده نمود. به همین دلیل لازم است وضعیت عملکرد و حالت های متنوع خرابی آنها به منظور مدیریت، نگهداری و تعمیرات و عملکرد ایمن آسانسور تحت نظارت و بررسی قرار گیرد.

کاهش ابعاد و وزن. اگر شخصی در زندگی شما استرس ایجاد می کند، با قطع ارتباط و یا کاهش ارتباط با این فرد می توان استرس را مدیریت کرد. در حالی که شناسایی عوامل استرس زا مانند تغییر شغل، جابه جایی یا طلاق آسان است، با این وجود، تعیین منابع استرس مزمن پیچیده تر است. ظرفیت و زمان انتظار آسانسور از جمله مواردی هستند که قبل از انتخاب آسانسور و برنامه ریزی برای نصب آن باید مورد توجه قرار گیرند. بنابراین علاوه بر اهمیت قدرت تحمل بار ، لازم است تنظیم بودن یوک جهت جلوگیری از انحراف کابین (خصوصا هنگام استفاده از کفشک های غلطکی) مورد توجه قرار گیرد. لذا تعمیر آن نیز اهمیت بالایی دارد. بنابراین، دانستن نحوه تاثیرگذاری استرس بر بدن و علل و ریشه بوجود آمدن استرس اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، یک شخص در اثر استرس مبتلا به سردرد می شود، اما فرد دیگر دچار مشکلات گوارشی می شود یا شخصی دیگر ممکن است هر دو این علائم را داشته باشد.

پاراشوت وظیفه دارد در صورت وجود مشکل در کنترل سرعت و پس از تحریک توسط گاورنر کابین را متوقف کند. هنگامی که یکی از اجزای استپ از مدار خارج شود، حرکت آسانسور متوقف شده و در تابلوی فرمان، خطایی که رخ داده است ثبت میشود. ترمز مکانیکی موتور گیرلس به صورت ترمز نگه دارنده طراحی می شود ولی در وضعیت اضطراری باید پیش از اینکه پاراشوت سرعت وارد عمل شود و کابین را متوقف کند به طور مستقل آسانسور را متوقف کند. با توجه به محدود شدن قیمت دلار در محدوده قیمتی 24500 تومان و حتی با وجود افزایش قیمت جهانی مواد اولیه، اما به دلیل رکود بازار ساخت و ساز مسکن در ابتدای سال 1400 عملا تغییر قیمت خاصی در فصل ابتدایی سال پدید نیامد. سیستم ایمنی آسانسور مغناطیسی به دلیل برخورداری از سیستم ضد برخورد و سیستم پیچیده کنترلی از ضریب ایمنی بسیار بالایی برخوردارند. سیستم کنترلی انرژی بالایی را مصرف خواهد کرد و یا استفاده از یک سیستم جدید انرژی را باید کم کرده تا آسانسور کمتر تعمیر لازم شود.

توانایی نه گفتن و شناخت از توانایی ها و محدودیت ها در زندگی و شغل، به کاهش استرس کمک می کند. دوری گزیدن و اجتناب از افراد و موقعیت های اضطراب آور، برای کاهش استرس یک امر مهم است. وقتی استرس در فرد کنترل شود، امکان گرفتن تصمیم های درست بیشتر می شود و روابط صحیح با دیگران نیز به خوبی حفظ می شود. وظیفه این سکشن از آسانسور بیشتر امنیتی بوده و از ورود و خروج افراد و بار به داخل آسانسور در حال حرکت جلوگیری میکند. در ادامه این مقاله با سایر روشهای درمان و مدیریت استرس بیشتر آشنا میشویم. به نوعی میتوان گفت که وظیفه سری استپ آسانسور قارچی این است که در مواقعی که آسانسور در موقعیتهای خطرناک قرار دارد، آن را به موقعیت امن ببرد.

این نکته را در نظر بگیرید که حتما نیاز نیست یک ورزشکار باشید. استرس می تواند از منابع بسیار زیادی ناشی شود که به عنوان عوامل استرس زا شناخته می شوند. مدیریت استرس نیز همانند سایر مهارت های ارتباطی، یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مهارت های زندگی است. علاوه بر آن، از آسانسور های گیربکس دار کمی گران تر است و برای نصب آسانسور های گیرلس می بایست هزینه بیشتری را پرداخت نماییم. موتور این سیستم خنک تر عمل می کند. اجرای این نوع آسانسور مستلزم به کارگیری نیروهای باتجربه در این امر است. اگر براکتها به صورت صحیح نصب شوند، حرکت کابین در سراسر ریلها بسیار آرام و بدون سر و صدا خواهد بود. بدون صدا میباشد و حرکت به صورت یکنواخت انجام می شود.علت بی صدا بودن این آسانسور این است که موتور فقط در حالت رفت کابین به سمت بالا روشن است و کار می کند و در هنگام پایین آمدن کابین موتور کاملا خاموش است.

در چنین مواردی بهترین راه برای مقابله با استرس این است که همه چیز را همانطور که هست بپذیرید. در این مدل صدای موتور بیشترخواهد شد. اما از آن جایی که تراول کابل آسانسور همواره در حال حرکت می باشد، لازم است از جنسی مرغوب و مستحکم و با انعطاف پذیری بالا ساخته شود. از آنجایی که در آن محدوده ها امکان اشتعال گاز و یا انفجار وجود دارد و از شرایط محیطی نامناسب برخورد دار است ومحیط دارای رطوبت بالا یا گرد و غبار فراوانی میباشد. به عنوان مثال، تقویت مهارت خودآگاهی در فرد، می تواند به سادگی سطح آرامش را بالا برده و آستانه تاب آوری ما را در برابر انواع تنش ها و عوامل استرس زای روزمره، افزایش دهد.

اگر آسانسور شما قدیمی است ممکن است دائم از کار بیفتد و این به خاطر این است که طول عمرآن به پایان رسیده است. امروزه، یکی از مسائلی که فکر صاحبان ساختمان را درگیر نموده است، قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی آن ها می باشد. ساختمان های قدیمی که اجازه نصب آسانسور ندارند؛ می توانند بعد از بازسازی اصولی ساختمان و دریافت مجوزها و تاییدیه سازه ساختمان از مهندسان شهرداری و آتش نشانی ، مجوز نصب آسانسور را دریافت کنند. در واقع، فعالیت فیزیکی و ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که به شما احساس خوبی می دهد و همچنین می تواند توجه شما را از نگرانی های روزانه دور نماید. در واقع، اگر در همان اوایل شکل گیری استرس، کنترل و مدیریت به درستی صورت گیرد، مانع ابتلای فرد به استرس مزمن می شود.

برخی از روش های مدیریت استرس و اضطراب سریع است و باعث ایجاد آرامش در همان لحظه وقوع استرس آسانسور متا می شود. مجموعه آکام شایا البرز این افتخار را دارد که با به کار گیری به روزترین دانش و فنون سرویس و تعمیر آسانسور در کرج و با استفاده از پرسنل با تجربه و متخصص برای تعمیرات آسانسور کششی در کرج و سایر انواع اسانسور در خدمت مشتریان عزیز باشد. خرید آسانسور هزینه ای همیشگی بر دوش اهالی خواهد داشت و با این فرض که با پرداخت هزینه اولیه نصب آسانسور می توان سال ها از وجود آسانسور بهره برد نمی توان اقدام به خرید و نصب آسانسور نمود زیرا هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور مهم و در کارایی آسانسور بسیار تاثیرگذار است. شرکت های فروشنده و نصاب آسانسور و واحد های سرویس ، نگهداری و تعمیرات مسئولیت خطیری در این رابطه بر دوش دارند.لذا با پیشرفت صنعت آسانسور، آسانسورهای مدرن با تکنولوژی های پیچیده ابداع می شوندکه بایستی طریقه ی نصب ، سرویس ونگهداری (شیوه های نصب ریلهای راهنما ، سیستم های ایمنی و کنترلی، مونتاژ کابین، سیم کشی تست، راه اندازی و چگونگی سرویس و خدمات بعد از تحویل آسانسورها) به آنها آموزش داده شود تا تکنسین های نصاب آسانسور، تعمیرکار و سرویس کارآسانسور با پیشرفت این صنعت و محصولات جدید هماهنگ شده و به دانش تخصصی و فنی ها اضافه شود.

انواع اسانسور

اجازه ندهید که کارهای دیگر جایگزین اوقات فراغت شوند. می توان با کاهش حجم کارهای غیرضروری به افزایش آرامش کمک کرد. گاهی در درمان استرس نیاز است در میان کارهای روزانه، زمانی را به آرامش و علایق خود اختصاص دهید. آنچه که در زمینه تعمیرات موتور آسانسور مهم است تشخیص ایرادات موتور میباشد. راهکار دوم برای شرکت در دوره های آموزش نصب آسانسور، مراجعه به مراکز آموزشی و شرکت هایی است که این دوره ها را ارائه میدهند. آنها طی سال ها فعالیت در این عرصه به خوبی میدانند چگونه به تعمیر آسانسور بپردازند و مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

قطعات اسانسور

این موتورهای الکتریکی که به مرور زمان تغییرات زیادی کرده اند که به وسیله کابل های کششی و سیستم وزنه تعادل عمل جا به جایی کابین آسانسور بین طبقات را انجام می دهند. در این حالت الویت با آسانسورهیدرولیک است، به خاطر اینکه آسانسور هیدرولیک آن قسمتی که مربوط به موتور خانه و تابلو فرمانش است در یک فضایی داخل موتور خانه کوچک معمولا زیرراه پله ای جایی نصب میشود و در این صورت شما در ارتفاع و پشت بام چیزی تحت عنوان موتور خانه احتیاج ندارید،بنابراین اگر شما امکان ساخت موتور خانه درآن فضایه بالا رو نداشته باشید الویت با آسانسور هیدرولیک است،این نوع آسانسورها در مقایسه با آسانسورهای کششی فضای کمتری در ساختمان اشغال کرده و نیاز به موتور خانه در بام ندارند. اگر که آن فضایی که شما برای احداثاسانسور در نظر گرفتید را به شرکت آسانسوری اطللاع بدهید آن شرکت میتواند بگوید که کدام آسانسور برای شما مناسب می باشد،اگر از نظر ساختمان محدودیتی نداشته باشید هر دو اینها را میتوانید نصب کنید، در خیلی از مواقع ساختمان از نظر ابعاد یک سری مشکلات دارد که ما مجبور میشویم یکی از اینها رو انتخاب کنیم ، به عنوان مثال اگر که اسانسور شما از نظر ارتفاع مشکل داشته باشد یعنی شما در فضایی که روی پشت بام است برای ساخت موتور خانه فضایی را نداشته باشید.

لذا تعمیر آن نیز اهمیت بالایی دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار