معرفی انواع کلاهک دودکش پشت بام

هنگامی که درپوش دودکش به شدت زنگ زده باشد، به راحتی می تواند پاره شود. Flex Seal بر روی سقف‌ها، ناودان‌ها، نورگیرها، طاقچه‌ها، چشمک‌زنان، فونداسیون‌ها، سایبان‌ها، دودکش‌ها، لوله‌های هواکش، RV، کمپینگ‌ها، تریلرها کار می‌کند. می توان آن را روی چوب، مس و سایر فلزات، بتن، سنگ تراشی، شیشه، پارچه، پلاستیک و موارد دیگر اعمال کرد. گاهی اوقات آتش سوزی می تواند جرقه های دودکش را بالا ببرد و دودکش را خارج کند.

  • از زمان‌های قدیم استفاده از هیزم برای ایجاد آتش و گرما در بین انسان‌ها مرسوم بوده و رفته‌رفته با پیدایش سوخت‌ها فسیلی و پاک امروزی سیستم حرارتی منازل و مشاغل تغییر نمود.
  • عرضه لوله بخاری سیمانی و لوله آزبست در اندازه های مختلف با نازل ترین قیمت لوله بخاری خرید و سفارش با ما تماس بگیرید.
  • اما بطور استاندارد از ورق یک میل با رنگ کوره ای برای ساخت کلاهک ژاپنی استفاده می گردد.
  • این نوع کلاهک های دودکش به خاطر وجود پره هایی که به فیلتر کردن هوا کمک می کنند؛ از جمله پرکاربردترین کلاهک های دودکش می باشند.
به همین دلیل با استفاده از کلاهک آلمانی، این دسته از صنایع می توانند از ورود آب باران، برف و گرد و غبار و آلودگی به داخل ساختمان جلوگیری کنند. لازم به ذکر است که در فصول مرطوب سال، این کلاهک می تواند از نفوذ رطوبت به درون داکت هوا نیز جلوگیری کند. دودکش و به همراه آن کلاهک دودکش برای خارج کردن مواد زائد لوازم گازسوز مورد استفاده قرار می گیرد که نبود آن در خانه ممکن است خطرناک باشد، چون گازهای مضر در محیط خانه جمع می شوند و خطرات تنفسی را ایجاد می کنند. این کلاهک ها کمک می کنند که پرندگان سر دودکش لانه سازی نکنند یا برف، باران و گرد و خاک وارد خانه شما نشود. از ورق استیل با عیار ۳۱۶ برای ساخت کلاهک دودکش استفاده می گردد.

کلاهک کلبه ای | کلاهک ژاپنی | کلاهک دودکش

معرفی انواع کلاهک دودکش پشت بام

از الزامات سیستم های تکمیلی تاسیساتِ ساختمان وجود دودکش استاندارد بر روی بام می باشد. شایان فن بزرگترین تولیدکننده کلاهک‌های دودکش H توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک در کشور است. در کنار این کلاهک‌ها گروه صنعتی شایان فن کانال اسپیرال، لوله فلکسی، هواکش دمنده و تهویه هوا برای رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را تولید و عرضه می‌کند. استفاده از ورق ضخیم برای ساخت کلاهک H نیز می‌تواند از عوامل ماندگاری و افزایش عمر مفید کلاهک H گردد. مهم‌ترین مسئله در هنگام نصب این کلاهک حداقل 60 سانتی‌متر بالاتر از سطح بام نصب و تعبیه نمود.

هر کدام از کلاهک‌ها بر اساس شرایط محیطی،درصد رطوبت، افزایش نمای بنا و نوع سیستم حرارتی توسط معماری ساختمانی انتخاب شده و تعدادی از آن‌ها را در لیست زیر مشاهده خواهید نمود. کلاهک‌های دودکش در بخش بیرونی ساختمان بوده و شکل ظاهری آن بر نمای بصری بنا اثرگذار خواهد بود. به نقل ازسایت خدماتی تهویه نظریمقاله‌ای در مورد بهترین کلاهک دودکش منتشر شد که خصوصیات کلاهک ژاپنی یا کلبه‌ای را اعلام کرده است و بخشی از آن را در ادامه می‌خوانیم. طراحی و ساخت کلاهک دودکش استاندارد بسیار مورد توجه مهندسین تاسیسات و نیز سازمان نظام مهندسی قرار گرفته است.

کانال فلکسیبل پشم شیشه برای جاهاییکه نیاز به عایق حرارتی با دمای متوسط به بالا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد ووزنی سبک و امکان حمل و نصب آسان دارد. کانال فلکسیبل مکنده جنس پی وی سی نرم تقویت شده قابل استفاده در صنایع بهداشتی و تخلیه یا هوارسانی به اتاق های تمیز می کلاهک کلبه ای باشد. در صورتیکه قرار باشد این تجهیز بر روی سطح صاف (در بام یا روی دیوار) نصب شود در محیط پایین آن یک لبه سه سانتی ایجاد و روی این لبه به تعداد کافی جای پیچ تعبیه می شود تا به آسانی بتوان آن را در محل مورد نظر نصب و تثبیت کرد. همچنین باید درپوش دودکش را زمانی که شروع به زنگ زدن یا خوردگی کرد، تعویض کنید. قرار گرفتن مداوم در معرض رطوبت، کرئوزوت و سایر آلاینده ها می تواند منجر به زنگ زدگی یا خوردگی شود و کارایی آن را تضعیف کند.

نکاتی در رابطه با ساخت کلاهک پره ای

انواع دیگری از کلاهم همچون کلاهک بادی، کلاهک ژاپنی و کلاهک شومینه هم گزینه های مختلفی هستند که کاربرد های مختص به خود را دارا می باشند . این مدل کلاهک گردان جهت مکش هوای داخل سوله‌ها، کارخانجات، انبارها و سرویس های بهداشتی، کلاهک گردان بدون استفاده از انرژی الکتریکی و صرفا بوسیله جریان هوا به کار می‌رود. مجموعه تنظیم تهویه یسنا یکی از کاملترین مجموعه های تولیدی در زمینه تهویه می باشد که پاسخگوی تمام نیاز های کارفرمایان و مشتریان عزیز می باشد. مجموعه تنظیم تهویه یسنا با هدف جلب حداکثری اعتماد و رضایت مشتریان از طریق بهبود مستمر خدمات و محصولات با در نظر داشتن استانداردهای مورد نیاز روز دنیا بر آن است تا سطح کیفی و ایمنی محصولات خود را توسعه و بهبود بخشد. همچنین از این نوع کلاهک در تخلیه ی دود سیستم شومینه نیز کاربرد دارد. از کانال فلکسیبل نسوز مقاوم در برابر حرارت بالا و وزن سبک و قابلیت حمل آسان برای تخلیه بخارات گازی و هوا با دمای بالا استفاده می گردد.

لوله سیمانی دودکش

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار