A6 E-Tron اولین سدان دیفرانسیل عقب آئودی در نزدیک به یک قرن گذشته است

A6 E-Tron اولین سدان دیفرانسیل عقب آئودی در نزدیک به یک قرن گذشته است

یک سدان دیفرانسیل عقب غیر عادی نیست، اما یکی با چهار حلقه آئودی جلو؟ این خیلی عجیب است، بسیار اما باور کنید یا نه، آئودی A6 E-Tron پایه – نسخه الکتریکی جدید سدان متوسط ​​طول، مدت آئودی – فقط چرخ های عقب خود را به حرکت در می آورد.

البته آئودی به سیستم چهار چرخ محرک Quattro معروف است، اما در بیشتر تاریخ خود خودروهای دیفرانسیل جلو ساخته است. شما باید به آئودی 920 اوا، دهه 1930 برگردید تا یک سدان آئودی دیفرانسیل عقب قدیمی تر از این A6 جدید پیدا کنید. در طول تاریخ مدرن خود، این شرکت فقط خودروهای جلو یا چهار چرخ متحرک تولید کرده است. تنها استثناها نسخه های دیفرانسیل عقب سوپراسپرت R8 و کراس اوور پایه Q4 E-Tron هستند.

آئودی A6 e-tron Sportback 2025

آئودی

یک درس تاریخچه سریع: آئودی در آغاز قرن بیستم تأسیس شد و در سال 1932، به همراه سایر شرکت های آلم، Horch، Wanderer و DKW بخشی از کنسرسیوم خودرو شد. از این رو چهار حلقه آرم آئودی است. پس از جنگ، نام آئودی تا اواسط دهه 1960 کنار گذاشته شد، زم، که Auto Union آن را به نفع DKW احیا کرد.

ا،ر آئودی‌های مدرن می‌توانند نسب خود را به DKW F9 برمی‌گردانند که در اوایل جنگ جه، دوم به ،وان جانشین فول،‌واگن بیتل طراحی شد. ویدیوی عالی از B ورزش کانال یوتیوب توضیح می دهد که Auto Union سیستم انتقال F9 را با یک موتور طولی در جلوی گیرب، طراحی کرده است که نیرو را به چرخ های جلو می فرستد. در خودروهای گازسوز بزرگتر از A3، این طرحی است که آئودی هنوز از آن استفاده می کند، البته اغلب با اضافه شدن میل محرک به عقب در سیستم چهارچرخ متحرک ک،یک کواترو. این شامل A6 و تمام مدل های قبلی آن می شود.

آئودی A6 e-tron Sportback 2025

آئودی

همه اینها به این م،ی است که وجود دارد قراردادها این یک سنت در اینجا است که A6 E-Tron آن را می شکند. البته بسیاری از خودروهای برقی تک موتوره به دلایل مختلفی دیفرانسیل عقب هستند، بنابراین در برخی سطوح، چرخش عقب بودن این خودروها منطقی نیست. کدام علاوه بر این، رقبای A6 – تسلا مدل S، بی‌ام‌و i5 و مرسدس EQE – همگی چرخ‌های عقب هستند. با این حال، در کمال تعجب، این اولین سدان مدرن دیفرانسیل عقب آئودی است.

تغییر به سمت خودروهای الکتریکی همه چیز را تغییر می دهد. این ش،ت از سنت واقعاً در طرح کلان چیزها مهم نیست، اما با توجه به تاریخچه آئودی مطمئناً قابل توجه است. اما، یک سدان دیفرانسیل عقب تقریبا همیشه چیز خوبی است، بنابراین A6 E-Tron پایه می تواند نقطه شیرینی در خط تولید آئودی باشد.

منبع: https://www.motor1.com/news/728466/audi-a6-e-tron-rwd/