
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404
Ariel Atom 160 | بلوک حراج PH
هیچ کشور دیگری به اندازه ما بریت،ایی ها در مورد کاهش وزن وسواس ندارد. لوتوس شعار "ساده سازی، سپس سبکی را اضافه کن" را ابداع کرد و از آن برای تأثیرگذاری عالی در مسیر مسابقه و خارج از آن استفاده کرد، در حالی که کاترهام موفق شده است فرمول Seven را برای بیش از نیم قرن حفظ کند و هیچ نشانه ای از توقف در آن دیده نمی شود. مسلماً، هرگز آنها را با موتورهای بلندتر پیدا نخواهید کرد و بیشتر آنها واشرهای شما را بیرون می اندازند، اما ماشین های زیادی وجود ندارند که شما را از نقطه A به نقطه B سریعتر - و با لبخندی بزرگتر - از یک خودروی سبک وزن ببرند. ماشین اسپرت بریت،ایی
و او از آریل اتم داغتر نمی شود. باورش سخت است که این مدت زمان زیادی وجود داشته باشد زیرا اتم به همان اندازه افراطی و در ک، جه، به نظر می رسد که تقریباً 30 سال پیش روکش ها از روی نمونه اولیه برداشته شد. گفته می شود که اتم به ،وان نسخه مدرنیزه شده از Seven طراحی شده است که مفهوم کاهش وزن را با شاسی لوله ای در معرض دید با پیچ و مهره های برخی از اجزای تعلیق، یک جفت صندلی، برخی چرخ ها و موتور در عقب به حدا،ر می رساند. . دستور پخت ذرت به قدری مؤثر است که آریل در طول سه دهه گذشته تغییر قابل توجهی در آن ایجاد نکرده است.
هنگامی که خودروی تولیدی در سال 1999 وارد بازار شد، از یک موتور 190 ، بخاری Rover Series K بهره می برد که مسئول فشار دادن وزنی در حدود 550 کیلوگرم بود. از آن زمان، مجموعه اتم از یک سری موتورهای هوندا و همچنین 500 کاملاً زوال عقل V8 سفارشی بهره می برد. اولین خودروی هوندا در سال 2003 وارد بازار شد، با Atom 2 دارای موتور K20A از EP3 Honda Civic Type R، در حالی که نسخه سوپرشارژ Bonkers با 300 ، بخار قدرت به زودی وارد بازار شد. اگر همه اینها زیاد به نظر می رسند، آریل یک مدل کمتر ترسناک به نام 160 ارائه کرده است - بسیار شبیه به آنچه در اینجا می بینید.
به جای موتور استاندارد تایپ R اتم 2، این خودروی پایه یک موتور 2.0 لیتری 160 ، بخاری از سیویک تایپ S و یک دستی پنج سرعته برای بازی به جای 6 سرعته معمول دریافت کرد. این هنوز هم یک موتور K20A است و باید تا 6800 دور در دقیقه بچرخد تا همه چیزهایی را که موتور ارائه می دهد به دست آورد. نکته جالب این است که حدا،ر گشتاور 132 پوند فوتی تنها 6 پوند فوت از نوع R فاصله دارد و در محدوده بسیار پایین تری در 4000 دور در دقیقه موجود است. با وجود کاهش قدرت، 160 توانست در کمتر از 5 ث،ه از حالت س، به سرعت 62 مایل در ساعت برسد، که بدون شیشه جلو، همچنان شما را به سبک کلار،ون دچار مشکل می کند.
در همین حال، سخت افزار شاسی در بالاترین حد خود باقی ماند و تنها برخی از اجزای آن به اندازه ای کوچک تر شدند تا با توان ،وجی های پایین تر مطابقت داشته باشند. ترمزهای Alcon از کالیپرهای چهار پیستونه به دو پیستونه کاهش پیدا ،د، در حالی که دمپرهای داخلی Bilstein غیر قابل تنظیم بودند (در این مورد بیشتر در این مورد) و برای سواری متمرکزتری روی جاده تنظیم شده بودند. نتیجه یک اتم بود که به گفته ،، که آن را رانندگی می ،د، به اندازه نسخه پرچرب آن هیجان انگیز بود، فقط برخی از ویژگی های وحشیانه تر خودروی پایه کمی از بین رفتند.
با این حال، این 160 به طور خاص دارای تغییرات بسیار خوشمزه ای است که از سطل قطعات آریل برداشته شده است، از جمله بازوهای زنگ و سیستم تعلیق قابل تنظیم Atom 3 Bilstein که همه آنها توسط خود سازنده خودروهای اسپرت نصب شده است. این خودرو همچنین با ترمزهای Alcon جدید در جلو و تنظیمات «رقابتی» در عقب عرضه می شود، بنابراین برای ماه های تابست، آماده و آماده است. این یک چیز عالی نیز به نظر می رسد، و حتی وسوسه انگیزتر با قیمت راهنما بین 19000 تا 20000 پوند. هر ،ی حدس می زند زم، که مزایده جمعه آینده بسته می شود به کجا خواهید رسید، اما بهتر است خودتان را برای پیشنهاد ثبت نام کنید تا شانس برتری را داشته باشید. بالا،ه امروز فصل پیست است...
1 / 6
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48534