BMW 530i (E60) | سوله هفته

BMW 530i (E60) | سوله هفته

این هفته، شید با یک V8 Range Rover L322 با سیستم تعلیق معیوب و اگزوز عجیب و غریب بسیار تحت تأثیر قرار گرفت. خوشبختانه، او به عقل سلیم حمله کرد و به جای آن به آنچه که اکنون می بینید روی آورد: یک گیرب، دستی کم مسافت پیموده شده، E60 BMW 530i با موتور بنزینی.

همانطور که همه می د،م، E60 پنجمین نسل از سری پنج بود. E39 که پس از شش سال توسعه در سال 2003 به فروش رفت، عملی سخت بود. کریس بنگل، طراح مجلل BMW که مشتاق تأثیرگذاری بود، ظاهری چالش برانگیز به پنج جدید داد، به ویژه از منظرهای جلو، عقب و جانبی بسیار مهم. اگرچه طرح های Bangle معمولاً با گذشت زمان مورد استقبال عمومی بیشتری قرار می گیرد، E60 هنوز خودرویی نیست که بلافاصله از آن استقبال کنید.

با این حال، E60 سبک‌تر، سریع‌تر و جادارتر از E39 بود، و با M54 3.0 مستقیم که در اینجا داریم، برای ا،ر مردم به اندازه کافی سریع و متمایز بود. دو سال پس از ساخت سوله ما، BMW M54 را در 530i کنار گذاشت و آن را با N52 Valvetronic 6 تزریقی پورت یا در بازارهای کمتر متحمل به گوگرد مانند اروپا، سیستم تزریق مستقیم N53 جایگزین کرد. این آ،ین BMW بدون توربو شش بود.

مجدداً با M54 ما، 228 ، بخار در 5900 دور در دقیقه و 221 پوند فوت در 3500 دور در دقیقه تولید کرد، که در 530i 1570 کیلوگرمی برای شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت 7.7 ث،ه و حدا،ر سرعت 155 مایل در ساعت کافی است. این اعداد مربوط به مدل شش سرعته دستی است که – به طور غیر معمول – مدلی است که در اینجا داریم. بسیار نادر است. در حالی که همه اعداد را پشت سر گذاشته‌ایم، بیایید اینها را کنار بگذاریم: رقم رسمی مصرف سوخت ،یبی 29.7 مایل در کیلوگرم و انتشار CO2 231 گرم در کیلومتر است، که همانطور که Shedd می‌بیند برای ما 6 گرم در کیلومتر است. واجد شرایط دریافت صورتحساب مالیات خودرو سالانه 415 پوندی بریت،ا است. در عوض، آنها با میانگین 710 پوند در سال زین می شوند، به همین دلیل است که خودروهای خوب در این کشور نیز می توانند ارزان باشند.

سیستم تعلیق مستقل «Dynamic Ride» برای پیچ‌های سخت تثبیت شده و البته دیفرانسیل عقب به این م،ی است که ،یداران مجبور نیستند مدل اسپرت را انتخاب کنند تا از هندلینگ تیز E60 برخوردار شوند. قابل درک است که میله صندلی در نزدیکی سوله 128000 مایلی ما پس از تمام مشکلاتی که در طول زندگی خود به آن وارد شده است کمی خسته است. به غیر از آن کابین به خوبی ایستاده است.

ماشین سپتامبر 2003 ما یک E60 خیلی زود است، تقریباً یک سال برای دریافت بلوتوث زود است، اما دارای iDrive با صفحه نمایش استاندارد 6.5 اینچی، کروز و کنترل آب و هوا، سنسورهای پارک عقب و غیره است. در آن روزها کنترل صدا. مگر اینکه واقعاً از فریاد زدن بر سر ،ی که هیچ ایده یا علاقه ای به آنچه در مورد آن صحبت می کنید لذت نمی برید، احتمالاً باید یک بار آن را امتحان کنید و دیگر هرگز آن را تکرار نکنید. همانطور که ممکن است تصور کنید، شید این سیستم را دوست دارد، زیرا به او این لو، را می دهد که هوای طول، و بلند را بدون بازگشت تا زم، که صدایش قطع شود، تخلیه کند.

M54 از نظر طول عمر شهرت خوبی دارد، اما گاهی اوقات به دلیل انتخاب نامن، مواد، به ،وان مثال پ،تیک برای پمپ آب و سایر مواردی که ممکن است ترجیح دهید از ف، ساخته شوند، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. ترموستات‌های M54 می‌توانستند باز یا بسته بمانند، پمپ‌های سوخت پرفشار، بدنه دریچه گاز و انژکتورها ممکن است از کار بیفتند، و نشتی واشرهای محفظه فیلتر روغن مشکل بسیاری از موتورهای BMW در این عصر، چه چهار و چه شش، بود. PCV های بد (دریچه های تهویه میل لنگ) چراغ های هشدار 530i شما را روشن می کنند و تأثیر بدی روی بیکاری، شلیک ناقص، رنگ دود اگزوز و عملکرد آن دارند. سوپاپ‌های DISA قرار بود جریان القایی را کاهش دهند، اما اگر به درستی کار نمی‌،د، که اغلب این کار را نمی‌،د، موتور می‌توانست تا 30 درصد از بازده سوخت خود را از دست بدهد.

نکته مثبت این است که کیت های تعمیر DISA با قیمتی در حدود 60 تا 70 پوند در دسترس هستند، و شما می خواهید فکر کنید که خودرویی که به ،وان یک نمونه رانندگی خوب با سابقه خدمات فراوان تبلیغ می شود، با بسیاری از آنها یا امیدواریم که هیچ کدام از آنها مورد توجه قرار نگیرد. ، از این مسائل فروشنده می گوید که به مالک بعدی خدمات ارائه خواهد کرد. آنها قبلاً به قول خود مبنی بر قرار دادن یک MOT جدید روی آن عمل کرده اند. وقتی به آزمایش‌های قبلی نگاه می‌کنیم، فنرهای فرسوده در سال‌های 2022 و 2023 را می‌بینیم که ظاهراً برای سال 2024 طبقه‌بندی شده‌اند و تعمیرات هر دو چرخ آفساید بین تست‌های 2018 و 2019 انجام شده است. این شما را به تعجب وادار می کند که چه نوع سوراخی ماشین را بلعیده است اما آزمایش کنندگان از سال 2021 به این دلیل صلاح نمی دانند که به آن اشاره کنند.

جدیدترین MOT که هفته گذشته انجام شد، چیزی بدتر از اندکی سایش سیستم تعلیق جلو را نشان نداد. Shedd به شما خواهد گفت که این نباید یک نگر، عمده باشد. فقط با صدایی که می دهد، دقیقاً می داند که چقدر ماشین در حالت انتظار مانده است. شید مدتی بود که ماشین کارمند اداره پست را ندیده بود، اما وقتی او از آنجا عبور می کرد صدای ضربه ملایمی را می شنید، بنابراین او را برای بازرسی صدا کرد. قبل از اینکه او خدمات کامل را به او بدهد، در درخت جلویش کمی بازی داشت، اما معلوم شد که چیزی نبود که او از عهده آن بربیاید و همه خوشحال رفتند.

<،on cl،="Button_،on__xUu5i Button_solid__X0g5r Button_noDropShadow__xZ3YK Gallery_leftButton__WO90K" type="،on" tabindex="-1">به سمت چپ حرکت کنید<،on cl،="Button_،on__xUu5i Button_solid__X0g5r Button_noDropShadow__xZ3YK Gallery_rightButton__nkUBZ" type="،on" tabindex="-1">به سمت راست بروید

1 / 5

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49033