
بروزرسانی: 30 فروردین 1404
DS دهمین سالگرد خود را با مفهوم SM Tribute جشن می گیرد
دوربین دو در کم ارتفاع تصور می کند که اگر SM اصلی در سال 1975 تولیدش متوقف نمی شد، چه شکلی می شد.

توسط کریس چیلتون
11 سپتامبر 2024 در 07:44

- Stellantis یک دهه از DS Automobiles را با یک مطالعه طراحی با الهام از سیتروئن SM شکل بشقاب پرنده از اوایل دهه 1970 جشن می گیرد.
- پروژه SM Tribute توسط یک سری طرح های شبیه به SM که DS در سال 2020 در رسانه های اجتماعی پست کرد، شروع شد و به یک جهت طراحی آینده اشاره کرد.
- خودروهای اولیه SM بین سال های 1970 و 1975 ساخته شدند و از موتورهای V6 که توسط مازراتی، مالک سیتروئن در آن زمان عرضه می شد، نیرو می گرفتند.
DS Automobiles اولین دهه تاسیس این برند را به ،وان یک خودروساز جداگانه با SM Tribute جشن گرفت، مفهومی که از سیتروئن SM رادیکال دهه 1970 الهام گرفته شده بود.
این کوپه طلایی و مشکی کم شیب تصور می کند که کوپه SM با طراحی رابرت اوبرون که در سال 1970 عرضه شد، اگر به توسعه ادامه می داد، به جای ،وج از تولید در سال 1975، امروز به نظر می رسید.
مرتبط: DS8 2025 جدیدترین سدان کراس اوور برقی فرانسه است
مانند مدل اصلی SM، این مدل دارای یک کاپوت بلند است که به سمت زمین م،وطی می شود و یک بخش شیشه ای که به ،مت دماغه اشاره دارد، جایی که مدل های اروپایی از چراغ های جلوی خلاقانه استفاده می کنند که با فرمان می چرخند.
چرخ های عقب 22 اینچی تا حدی پوشیده شده یادآور رینگ های کاملاً پوشیده شده در یک خودروی دهه 1970 است و ستون C و صفحه نمایش پشتی پیچیده از ماشینی گرفته می شود که به نظر می رسید از سیاره ای دیگر آمده است در اولین حضور در ژنو 1970. نمایشگاه خودرو.
طراحی الهام گرفته از ک، های قدیمی در داخل ادامه می یابد، جایی که طراحان DS به رهبری تیری متروز، صندلی های آج دار، به سبک بانوج و داشبورد بالای سر که خطوط خودروی اصلی را منع، می کند، نصب ،د. اما اگرچه مدل SM در دهه 1970 پیشرفته شد - همراه با سیستم تعلیق هیدرولیک و چراغ های چرخان، همچنین دارای گزینه ای از چرخ های فایبرگ، و فرمان با کمک متغیر بود - یک دسته ابزار کاملا دیجیتال یا یک چرخ مستطیلی حاوی دیجیتال دیگری نداشت. نمایش .

DS نگفته است که نیروی محرکه این کانسپت چه خواهد بود، اگرچه پاسخ ناگزیر چیزی الکتریکی خواهد بود که احتمالاً واقعاً برای خودرویی مانند این من، است. قدرت خودروهای الکتریکی در دهه 1970 یک گزینه نبود، بنابراین SM اصلی یک موتور 2.7 لیتری V6 را از مازراتی که در آن زمان متعلق به سیتروئن بود، قرض گرفت.
متأسفانه، هیچ شانسی برای تولید SM Tribute در این قالب توسط DS وجود ندارد، اما به نظر می رسد برخی از ایده های ارائه شده در آن ممکن است به پروژه های آینده DS راه پیدا کنند.
Mitrose می گوید: "عادت ما این نیست که از کارهای دیگر خود جدا باشیم، زیرا جزئیات زیادی در مورد مدل های DS Automobiles و پروژه های آینده خود آورده ایم."
این خبر خوبی است، زیرا در حالی که خودروهای جاده ای که توسط DS Automobiles در اولین دهه خود پس از جدایی از سیتروئن عرضه شد، دارای جزئیات طراحی جالبی هستند، اما تاکنون نتوانسته اند نام قرض گرفته شده از سدان محبوب DS را که از حدود 70 سالگی به بازار عرضه شده است، توجیه کنند.
اما با معرفی این کانسپت و اعلام اوایل امسال مبنی بر اینکه شرکت به دنبال آن DS اصلی برای کمک به ساخت یک خودروی الکتریکی پرچمدار جدید است، 10 سال آینده می تواند بسیار جالب تر باشد.


منبع: https://www.carscoops.com/2024/09/ds-marks-10th-anniversary-with-slammed-sm-tribute-concept/