الگوی آماده برگ زرین رو از کجا تهیه کنیم؟الگو خیاطی ویرگول

نکات آماده سازی پارچه در دستورالعمل های خیاطی اغلب بر این نکته تاکید دارند که پارچه های انتخابی قبل از خیاطی کردن باید با شستن یا با استفاده از بخار، آب بروند. این یک قاعده خوب است که باید از آن پیروی کنید، زیرا هیچ چیز بدتر از کوچک شدن یک لباس کاملا متناسب بعد از اولین شستشو نیست. همچنین در مورد اینکه چه قسمت هایی نیاز به رابط دارند، راهنمایی خواهید شد.

الگوی برش و آموزش ساخت تل سر و ماسک موش

نقطه بالاتنه همیشه بر روی الگوی جلوی بالاتنه نشان داده نمی شود، اما در هنگام نشستن، نقطه بالاتنه در بالاترین قسمت نیم تنه قرار می گیرد. معمولا این قسمت نوک سینه ها است، اما اگر برجسته ترین قسمت بالاتنه نوک سینه ها نباشد ممکن است نقطه بالاتنه در جای دیگری قرار بگیرد. ساسون ها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که قبل از رسیدن به نقطه بالاتنه به پایان برسند تا جایی که هیچ نقطه تیزی بر روی نقطه بالاتنه لباس وجود نداشته باشد. بیایید با بخشی شروع بکنیم که بیشترین سردرگمی را برای مبتدیان خیاطی ایجاد می کند. من به تمام موارد زیر پاسخ خواهم داد و سپس برای هر نماد الگویی و کاربرگ های قابل چاپ، یک تصویر و توضیحات کافی ارائه می دهم.

  • بیشتر طراحان مستقل در الگوهای خود از چرت های نقطه ای به سمت داخل استفاده می کنند.
  • تهیه کنید و هر لباسی که می خواهید را بدوزید و در این زمینه هیچ محدودیتی نداشته باشید.
  • این موضوع معمولا بدان معنا است که الگو را می توان در هر دو جهت قرار داد تا زمانی که با خط راه پارچه همسو شوند.
  • حال می توانید آن را مطابق با میل خودتان تغییر دهید تا در کارتان خلاق تر باشید.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از کجا و چگونه می توان به مهارت کشیدن الگو دست پیدا کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به دو روش می توان نسبت به یادگیری طراحی الگو خیاطی اقدام کرد. در روش اول می توانید در کلاس های حضوری خیاطی با الگو شرکت کنید و مهارت های لازم را کسب کنید اما توجه داشته باشید که استفاده از این روش در شرایط کنونی کرونا و شیوع سویه جدید اومیکرون تا حدود زیادی خطرناک خواهد بود و به همین دلیل چنین روشی الگوی خیاطی سیماکده پیشنهاد نمی شود. اگه یکمی حوصله به خرج بدید اینترنت پر از این سایت هایی هست که الگوی رایگان ارائه میدند ولی هر الگوی مناسب اندام ایرانی نیست. نکته ی بعدی که باید در مورد استفاده از الگو به آن اشاره کنیم این است که خیاطی روش های متفاوتی دارد که با توجه به محاسبات و ظرافت های مختلفی که در هر کدام از این روش ها وجود دارد الگوهای خیاطی که در هر کدام مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است.

داغ ترین های تاپیک های 2 روز گذشته

در این مقاله به مطالبی در رابطه با ویژگی الگو خیاطی استاندارد و معرفی بهترین متد خیاطی برای الگو و سپس برای خرید الگوی خیاطی استاندارد سایت سیماکده را معرفی کردیم و در انتها به نحوه (دانلود + ۱۰۰ الگوی خیاطی pdf) پرداختیم. یکی از نکات حائز اهمیت در خرید الگوی خیاطی آماده، توجه به سایز بندی الگو ها است. در واقع هر مدل از الگو های آماده دارای سایز بندی ویژه ای هستند که لازم است پیش از خرید و استفاده از الگو ها به این سایز بندی ها دقت داشته باشید. با دقت به این سایز بندی ها، دقت در دوخت افزایش پیدا می کند و دوباره کاری به وجود نمی آید. به هر حال باید به این موضوع توجه داشته باشید که طراحی الگوی خیاطی اگرچه مرحله بسیار مهمی در خیاطی است، اما همه ی کار نیست و بعد از الگو، نحوه برش، نحوه دوخت لباس و حتی نحوه اتو کشی بر روی نتیجه نهایی تاثیر بسیاری دارند. به همین دلیل اگر از الگوی آماده برای خیاطی استفاده می کنید، تصور نکنید که دیگر همه چیز برای شما ساده و آسان خواهد بود.

شما اکنون آموخته اید که چگونه یک الگوی خیاطی را بخوانید و آنچه باقی مانده است این است که گام به گام دستورالعمل های خیاطی ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده الگوهای خیاطی را دنبال کنید. آخرین قدمی که قبل از شروع کردن خیاطی و در هنگام یادگیری نحوه خواندن الگوهای خیاطی باید بردارید، یادگیری نحوه علامت گذاری تکه های الگو است. اگر الگوی خیاطی دارای «نمای» متفاوت باشد، در این صورت ممکن است الگو شامل یک راهنما باشد که به شما نشان می دهد که به چه تکه هایی از لیست کلی الگو نیاز دارید.

اندازه sixteen در الگوهای شرکت های بوردا یا سیمپلی سیتی خیلی متفاوت تر از اندازه sixteen در الگوهای شرکت های کلوزت کیس فایل یا نایمد پترن است. بیشتر الگوهای تجاری خیاطی، مثلث های کوچکی بر روی الگوها دارند که در واقع چرت محسوب می شوند. الگوی قدیمیتر بعضی از شرکت ها که در زمینه طراحی الگو فعالیت می کنند، چرت های نقطه ای به سمت خارج دارند.

من معمولا از مورد آخری، یعنی پونزهای خیاطی استفاده می کنم، زیرا احتمال اینکه اثر آن بر روی پارچه باقی بماند کمتر است و برای من روش سریع تری محسوب می شود. این قسمت های نشانه گذاری شده باید قبل از شروع کار دوخت، از الگو به پارچه منتقل شوند. وقتی می دانیم که چگونه باید الگوهای خیاطی را بخوانیم، درک نقشه چیدمان الگو بسیار حیاتی خواهد بود.

نحوه مطالعه الگوهای خیاطی

الگوی آماده برگ زرین رو از کجا تهیه کنیم؟الگو خیاطی ویرگول
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار