فورد فیستا ST (Mk6) | مشاهده کننده

PistonHeads

فورد هرگز نتوانست فیستا RS را به ما بدهد. در سال 2004، سازنده از سه مدل پرفورمنس پرده برداری کرد که سرلوحه آنها یک کانسپت تقویت شده Fiesta RS بود که بسیار شبیه آنچه در نهایت به رقیب JWRC شرکت تبدیل می شد. یک موتور سریع 180 ، بخاری (اگرچه بعدها شایعه شد یک توربو با قدرت 200 ، بخار) و همچنین ترمزهای بزرگتر و حتی اگزوز اسپرت سرامیکی مطرح شد. این به راحتی یکی از جالب ترین خودروهای فورد است که تا به حال از مرحله مفهومی خارج شده است، اما رئیس وقت تیم آر اس، جوست کاپیتو، ادعا کرد که تولید دریچه الهام گرفته از رالی بسیار گران شده است و این پروژه پس از دو سال کنسرو شده است.

از طرف دیگر، ما Fiesta ST را دریافت کردیم که نقطه شروع یکی از بزرگترین هات هاچ های قرن بیست و یکم بود. و در حالی که فورد مطمئناً فرمول دو تکرار بعدی را بهبود بخشید، Mk6 هنوز هم یک موشک جیبی خوب بود. در جلو، یک موتور 2.0 لیتری Duratec وجود داشت که دور 7000 دور در دقیقه می چرخید، در حالی که یک گیرب، پنج سرعته با نسبت نزدیک به این م،ی بود که شما همیشه در فاصله نزدیک با خط قرمز قرار دارید. مطمئناً، 150 ، بخار قدرت و 140 پوند فوت گشتاور کمی ناامید کننده به نظر می رسید، به خصوص با توجه به اینکه رنو اسپورت کلیو 182 تا زمان ورود Fiesta ST به مدت یک سال در بازار عرضه شده بود، اما هنوز هم تمام ضرباتی را که یک هات هاچ تشنه دور موتور باید انجام می دهد، داشته باشد. اصابت. . و من باید بدانم. من یکی را دارم.

چند دلیل وجود دارد که Performance Blue Fiesta ST من هنوز در صفحه اول PH قرار نگرفته است، عمدتاً به این دلیل که دارای چند لکه (خوب، زیاد) و ،اش هایی است که توسط صاحب قبلی آن برداشته شده است. بهت قول میدم. اما وقتی بقیه خودرو کاملاً مانند من است، به راحتی می توان به برخی از مسائل آرایشی نگاه کرد. بسیاری از این ST ها در یک اینچ از عمر خود تنظیم شده اند و با کیت های بدنه مشکوک کنار گذاشته شده اند، در نتیجه برای مک،ک های جوان بسیار دشوار و مقرون به صرفه هستند تا بتوانند کار خود را اصلاح کنند. درست است که آنها به چند اصلاح خوب پاسخ می دهند، و اگرچه نادر هستند، خودروهای Mountune عالی هستند. اما حتی در حالت کاملاً موجودی، Mk6 Fiesta ST یک شورش است.

رانندگی با ST قدیمی در مقایسه با هات دریچه های توربوشارژ آشفته امروزی یک نفس تازه است. خوب بقیه آن‌ها چیست. موتور در دورهای پایین‌تر بسیار صنعتی به نظر می‌رسد، اما زم، که به دور 4000 می‌رسد آواز می‌خواند، در حالی که با توجه به ضربه زدن ST به در 20، فرمان به طرز شگفت‌آوری سریع است. اما بیش از اندازه کافی برای حفظ شتاب در جاده پرپیچ و خم B وجود دارد. پس از هفت سال مالکیت و سال ها آزمایش خودروها، آنها همیشه یادآور این هستند که اصول اولیه یک هاچ بک سرگرم کننده چگونه باید باشد.

نمونه‌ای که در اینجا می‌بینید واضح است که مال من نیست، زیرا دارای رنگ جدا شده از لبه‌ها و لکه‌های محو شده روی کاپوت است. همچنین با مجموعه‌ای از بر،ب‌ها عرضه می‌شد که سطح را بالا می‌برد و به آن کمک می‌کرد تا از خودروهایی مانند سوزوکی سوئیفت اسپورت، پژو 206 GTI و هوندا سیویک تایپ متمایز شود. فضای داخلی نیز فوق العاده مرتب به نظر می رسد. یکی از نادرترین خودروهای پیش از فیس لیفت بودن به این م،ی است که به جای سیستم تکی در آپدیت 2006، یک تعویض سی دی شش سی دی دریافت می کنید، در حالی که چراغ های جلو و عقب در خودروهای اصلی نیز جذابیت کمتری داشتند.

فورد هزاران دستگاه Mk6 Fiesta ST را فروخته است، اما نمونه هایی در این شرایط این روزها تقریباً بی سابقه هستند. مسافت پیموده شده فقط 18500 کم است و فروشنده می گوید یک سری ،تیک جدید و تمام مدارک اصلی دارد. البته همه اینها قیمت بالایی دارد و 12995 پوند است. به ،وان مرجع، این خودروی پر مسافت پیموده شده را می توان با آنچه که به نظر می رسد یک اگزوز پس از فروش است، تنها با قیمت 2495 پوند ،یداری کرد. بنابراین، مانند هر چیز دیگری، یک نمونه مرتب هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. اما انبوهی از مز،فات وجود دارد که می تو،د در اینجا بدون توجه به ژانری که انتخاب می کنید انجام دهید. فقط مخالفان را نادیده بگیرید – و اگر می تو،د Clio 182 را …

مشخصات | فورد فیستا ST (Mk6)

موتور: 1999 سی سی چهار سیلندر
حرکت در: پنج سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
قدرت (hp): 150@6000 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 140@4500 دور در دقیقه
mpg: 38.2
دی ا،ید کربن: 177 گرم در کیلومتر
سال ثبت نام: 2005
مایل ثبت شده: 18500
قیمت جدید: 13795 پوند
برای هر: 12995 پوند

<،on cl،="Button_،on__xUu5i Button_solid__X0g5r Button_noDropShadow__xZ3YK Gallery_leftButton__WO90K" type="،on" tabindex="-1">به سمت چپ حرکت کنید<،on cl،="Button_،on__xUu5i Button_solid__X0g5r Button_noDropShadow__xZ3YK Gallery_rightButton__nkUBZ" type="،on" tabindex="-1">به سمت راست بروید

1 / 5

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48498

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار