چگونه در گرمای تابستان از خودرو و خود محافظت کنیم؟

بازرسی قبل از ،ید

تابستان از راه رسیده است و دمای هوا در بیشتر شهرهای هند شروع به افزایش کرده است. آفتاب داغ اغلب کابین خودروهای پارک شده در بیرون را گرم می کند و زندگی مسافران را دشوارتر می کند. این سطوح بالای جیوه زم، که در یک سفر جاده ای هستید به یک مشکل بزرگتر تبدیل می شود. در اینجا ما لیستی از کارهایی داریم که می تو،د برای محافظت از خودرو و خودتان در طول گرمای تابستان انجام دهید.

از ماشین خود محافظت کنید

ما با لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تا مطمئن شوید ماشین شما در شرایط عالی برای سفر جاده ای شما قرار دارد شروع می کنیم.

معاینه عمومی

بازرسی قبل از ،ید
بازرسی وسایل نقلیه

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از دارندگان خودرو در فصل تابستان با آن مواجه هستند گرم شدن بیش از حد موتور است. این اغلب منجر به اختلال در عملکرد می شود. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، مطمئن شوید که سطح مایع خنک کننده خیلی پایین نیست و اگر کم شد، آن را دوباره پر کنید. اگر سطح مایع خنک کننده به میزان قابل توجهی کاهش یافت، نشتی را بررسی کنید.

اگر قصد دارید ماشین خود را به یک سفر جاده ای ببرید، حتما سطح روغن موتور را بررسی کنید و همچنین یک چکاپ کلی ماشین را انجام دهید تا ببینید آیا بخشی از آن نیاز به توجه دارد یا خیر. روغن ترمز، روغن فرمان و روغن گیرب، را نیز بررسی کنید. قطعات ،تیکی خودرو خود را نیز بررسی کنید زیرا گرما اغلب سرعت تجزیه این قطعات را تسریع می کند.

بررسی جریان AC

بررسی جریان AC
چک کو، گازی

این تنها چیزی است که در ماشین شما نمی خواهید در تابستان کار را متوقف کنید. بررسی کنید که آیا سطح گاز و فیلترهای کو، گازی در شرایط خوبی هستند و همچنین بررسی کنید که آیا نشتی وجود دارد که ممکن است بر عملکرد کلی کو، گازی تأثیر بگذارد.

بازرسی ،تیک

بازرسی ،تیک
بازرسی ،تیک

در طول تابستان، همیشه مطمئن شوید که فشار باد ،تیک ها را درست نگه دارید. در یک روز گرم تابستان، اگر از ،تیک کم فشار استفاده می کنید، به دیواره های جانبی آسیب می رساند. همچنین اگر در جاده های سیم، رانندگی می کنید، حتما فشار ،تیک خود را پایین بیاورید زیرا احتمال ،یدگی ،تیک به دلیل گرمای بیش از حد بیشتر است. همچنین باید مطمئن شوید که ،تیک شما برای یک سفر طول، در شرایط خوبی قرار دارد و آج کافی دارد.

حفاظت از رنگ

لیفت صورت Tata Harrier که در ،مت جلوی مات ppf پیچیده شده است
لیفت صورت تاتا هریر با ppf مات پیچیده شده است

گرمای سوزان روی رنگ ماشین شما نیز تاثیر می گذارد. اگر ماشین خود را به طور منظم بیرون پارک کنید، احتمال محو شدن رنگ بیشتر است. راه حل های زیادی برای محافظت از رنگ در بازار موجود است، مانند پوشش های سرامیکی، PPF، یا می تو،د یک پوشش با کیفیت بالا برای محافظت از رنگ اتومبیل خود در برابر گرما و ذرات گرد و غبار انتخاب کنید.

از خودت محافظت کن

ما اکنون لیستی از لوازم جانبی داریم که به شما کمک می کند در تابستان هنگام سفر با ماشین گرما را غلبه کنید.

سایبان خورشیدی مبتنی بر ،شن کاپ

سایه های ،شن کاپ
سایه های ،شن کاپ

همه ما می د،م که رنگ آمیزی شیشه اتومبیل مجاز نیست و در هند غیرقانونی تلقی می شود. راندن ماشین بدون فیلم آفتاب خیلی سرگرم کننده نیست. گرمای خورشید بر عملکرد کو، نیز تأثیر می گذارد. شما می تو،د سایه های آفتابی با پایه ،ب ،یداری کنید که معمولاً در چراغ راهنمایی فروخته می شوند. این چترهای آفتاب گران نیستند، می تو،د یک ست را با قیمت کمتر از 200 روپیه ب،ید (اگر در چانه زدن مهارت دارید) و همچنین می تو،د همان را به صورت آنلاین ،یداری کنید.

پرده خورشیدی تاشو/تاشو

پرده ها
پرده ها

نوع دیگری از سایه بان یا پرده برای دور نگه داشتن نور خورشید از داخل خودرو، سایبان است. می توان آن را در پایین پنجره نصب کرد و با باز یا تا شدن پنجره ها به طور خودکار بالا یا پایین می رود.

خنک کننده

یخچال ماشین
یخچال ماشین

چه ،ی دوست ندارد در یک روز گرم تابستان هنگام رانندگی از یک قوطی نوشیدنی یا آب خنک تر دست بگیرد؟ معمولاً آب یا هر نوشیدنی باقی مانده در داخل کابین خودرو تقریباً فوراً گرم می شود و این تجربه کلی را ،اب می کند. برای رفع این مشکل می تو،د کو،های قابل حمل را ،یداری و در خودروی خود نصب کنید. می توان آن را به صورت آنلاین با قیمت اسمی ،یداری کرد. می تو،د کو، را به یک پریز 12 ولت داخل ماشین وصل کنید و از نوشیدنی های خود لذت ببرید.

جای فنجان هوا AC

جای فنجان هوا AC
جای فنجان هوا AC

اگر طرفدار کو،های حجیمی نیستید که فضای ماشین شما را اشغال می کند، می تو،د به دنبال جا لیو، برای دریچه تهویه مطبوع باشید که می تواند دمای نوشیدنی شما را حفظ کند. به خاطر داشته باشید که این کار به اندازه مایع خنک کننده موثر نخواهد بود.

پوشش داشبورد

پوشش داشبورد
پوشش داشبورد

داشبورد در معرض دید گرمای خورشید را جذب می کند. ا،ر خودروهایی که در کشور ما فروخته می شوند دارای داشبورد مشکی یا خا،تری هستند که در جذب گرما خوب است. این باعث کاهش طول عمر داشبورد و تریم پ،تیکی می شود و همچنین به مطالعاتی برخورد کرده ایم که می گوید تریم پ،تیکی روی داشبورد اغلب گازهای سمی منتشر می کند. همیشه می تو،د یک پوشش داشبورد با کیفیت بالا انتخاب کنید تا سطح جذب گرما را کاهش دهید.

The post چگونه در گرمای تابستان از خودرو و خود محافظت کنیم appeared first on Cartoq.

منبع: https://www.cartoq.com/protect-car-yourself-summer-heat-tips-accessories/