ولوو بزرگ‌ترین خودروی اسپرت (SUV) خود را به نام ایمنی به کوچک‌ترین خودرو تبدیل کرده است

ولوو بزرگ‌ترین خودروی اسپرت (SUV) خود را به نام ایمنی به کوچک‌ترین خودرو تبدیل کرده است

اعتراف می کنیم، ایده برخورد یک SUV بزرگ با یک ماشین نسبتاً کوچک بسیار وحشتناک به نظر می رسد. اگرچه ترسناک به نظر می رسد، ولوو مطمئن است که پس از یک برخورد جانبی هنوز هم می تو،د سالم و سلامت از آن خارج شوید. این برند متعلق به جیلی در مرکز ایمنی خود در تورسلاندای سوئد، تست تصادف را با مدل‌هایی که در انتهای خط مقابل قرار گرفته بودند، انجام داد.

EX30 با تنها 166.7 اینچ طول، کوچکترین مدلی است که ولوو به فروش می رساند. قبل از اینکه شروع به اضافه ، تج،ات کنید، وزن آن در ظاهر اولیه خود کمی 4034 پوند است. EX90 غول یک خودروی الکتریکی است که 198.3 اینچ طول دارد و در سبک ترین شکل خود 5928 پوند وزن دارد. اخبار خودرو اروپا از او دعوت شد تا بفهمد وقتی بزرگ‌ترین خودروی این خودروساز سوئدی کوچک‌تر می‌شود چه اتفاقی می‌افتد.

ولوو EX30 2024 از بیرون

72 تصاویر

لازم به ذکر است که EX90 با سرعت 31 مایل در ساعت حرکت می کرد در حالی که EX30 با سرعت 12.5 مایل در ساعت حرکت می کرد که تصادف رخ داد. وقتی صحبت از سرعت شد، همه مدل‌های ولوو از سال 2020 به صورت الکترونیکی به 112 مایل در ساعت محدود شده‌اند. درون آسیب‌پذیرترین شاسی‌بلند، دو زن ریزنقش در کنار خودرویی بودند که ولوو اصلی با آن برخورد کرد.

لوتا جاکوبسون، متخصص فنی ارشد در پیشگیری از آسیب، در مصاحبه ای با که چگونه طراحی EX90 خطر آسیب رساندن به افراد داخل EX30 را کاهش می دهد. بدنه پایینی جلوی یک SUV بزرگتر با بدنه جانبی یک وسیله نقلیه کوچکتر برای جذب بهتر نیروهای تصادف در تعامل است.

از آنجایی که هر دو خودروهای SUV کاملاً جدید هستند، نه EX30 و نه EX90 هنوز توسط Euro NCAP یا NHTSA آزمایش نشده اند. اگر این دو شاسی بلند امتیازی کمتر از حدا،ر امتیاز ،ب کنند، شگفت زده خواهیم شد. ماموریت ولوو نه تنها ایمن سازی خودروهای خود در صورت تصادف، بلکه از بین بردن احتمال تصادف است. این بخشی از چشم انداز ایمنی گروه Volvo در مورد نحوه جلوگیری از تصادفات است.

منبع: https://www.motor1.com/news/717563/volvo-ex90-ex30-crash/