شیرآلات فولادی کاربرد مزایا مشخصات انواع شیرآلات گیوتینی پروانه ای توپی سوزنی فولادی | kasrasaran

شیرآلات فولادی کاربرد مزایا مشخصات انواع شیرآلات گیوتینی پروانه ای توپی سوزنی فولادی | kasrasaran

شیر پروانه ای یا باترفلای ولو برای قطع و وصل و تنظیم جریان استفاده می‌شود و با چرخش ۹۰ درجه دیسک این کار را انجام می‌دهد. در شیر چاقویی با عملگر پنوماتیک از یک اکچوییتور استفاده میشود که با نیروی هوا و فشار آن باعث حرکت کردن دیسک در جهت عمودی و باز و بسته کردن شیر خواهد شد. بازدید کننده محترم برای استعلام قیمت شیر چاقویی ( قیمت شیر گیوتینی ) می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

وجود گیر بکس در شیرهای پروانه ای عملکرد شیر را ساده می کند اما هزینه ی بالاتری در اخبار پی دارد. وجود یک دستگیره فلکه ای به محور شیر پروانه ای وصل می شود و گشتاور مورد نیاز جهت باز و بسته کردن شیر را تامین می نماید. در شیرهای پروانه ای فلنجی از اتصال فلنج بدنه به فلنج‌های خط لوله اتصال صورت میگیرد. ولو پروانه ای فولادی عموما برای سیالات غیر خورنده مانند آب، روغن و گاز در محیط هایی با دماهای بین (30-) تا 400 درجه سانتیگراد مناسب اند. شیر پروانه ای با عملگر پنوماتیک به عنوان پر سرعت ترین شیر پروانه ای در باز و بسته کردن مسیر سیال استفاده می شود.

  • پنوماتیک یا نیوماتیک به‌ معنی نَفَس یا هوا، نوعی فناوری است که به مطالعه و به‌کارگیری گازهای فشرده برای ایجاد نیروی مکانیکی می‌پردازد.
  • انواع شیرهای پروانه ای (Butterfly Valve) یکی از گونه های شیرآلات صنعتی هستند و نوعی شیر کنترلی می باشند.
  • از این مدل شیرهای کشویی در خطوط انتقال نفت خام و گاز طبیعی به شدت استفاده می شود.
  • شیرهای پروانه ای کنترلی یا همان باترفلای کنترل ولوها از طریق یک فرمان تحت یک سیگنال اتوماتیک مانند کنترل کننده منطقی همچون سیستم های PLC اقدام به باز نمودن کامل و یا بستن کامل شیر اقدام می نماید.

این شیرها به کمک هوای فشرده یا گازهای بی‌اثر فشرده، باز و بسته می شوند. 1- روش تجربی این روش بیشتر مخصوص ساختمان ها و فضاهای کوچک و تیپ مناسب بوده و برای مراکز با مساحت بالا به هیچ وجه مورد قبول نمی باشد. 2- جداول از پیش تعریف شدهدر استانداردهای طراحی سیستم های اطفای حریق همچون NFPA و BS جداولی بر اساس مساحت و مشخصه های ساختمانی وجود دارند. البته این روش نیز دقیق نبوده و همنچون روش شماره یک تنها تخمینی کلی از سیستم ارایه می دهند. 3- محاسبات هیدرولیکی با نرم افزارهامحاسبات از طریق نرم افزارهای مهندسی دقیق ترین روش جهت محاسبات هیدرولیکی می باشد. نرم افزارهای متداول در این حوزه ٍ PDMS، Auto-Shrink و Elit می باشد.

کاربرد شیر گیوتینی

شیر گيوتيني جهت انتقال سيال با گرانروي بالا (سيال هاي لجنی) و يا سيالاتي که داراي ذرات جامد مي باشند مورد استفاده قرار مي گيرند. ميزان خوردگي اين نوع سيالات بسيار بالا بوده و به همين جهت شير گيوتيني به صورتي است که در حين عبور سيال بدنه و تيغه پايين ترين ميزان سطح تماس با سيال را خواهد داشت. در این مطلب به موضوع شیر گیوتینی و کاربرد های آن می پردازیم. شیر پروانه ای با اکچویتور گیربکسی یا گیربکس دار، پر مصرف ترین عملگر روی این نوع از شیرها می باشد و از سایز ۸ اینچ تا سایز های بالا همانند سایز ۸۸ اینچ استفاده می شود و با دو نوع گیربکس کوبل می گردد. نوع اول که دارای چرخدنده حلزونی می باشد و نیرو توسط چرخدنده حلزونی به شافت و دیسک شیر انتقال داده می شود و به راحتی با چرخش ۹۰ درجه ای، سیال عبور داده می شود. در نوع دوم عملگر گیربکس پیچی با فلکه کوبل می شود، گیربکس با یک عدد پیچ مارپیچ و یک عدد چرخدنده، انتقال نیرو را به دیسک انجام می دهد، و چرخش به راحتی صورت می گیرد.

جنس این شیر از یو پی وی سی (UPVC) می باشد و مناسب برای باز و بسته کردن در گشتاور پایین است. این شیر در سیستمی استفاده می شود که سیال غیر خورنده در آن جریان دارد. باز یا بسته شدن در این شیر و حرکت دادن پیستون با فشار هیدرولیکی صورت می گیرد.

شیر پروانه ای (Butterfly valve)

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار