شير هاي صنعتي انواع شیرهای صنعتی- کاربرد شیر صنعتیگروه مهندسی ﺻﺪف | kasrasaran

شیر یا ولو به منظور تنظیم، قطع یا وصل جریان گاز، مایع یا هر نوع سیال در خطوط لوله کشی به کار می‌رود. همان طور که از اسم این شیرآلات صنعتی مشخص است، این شیر دارای دو دیسک (Disc) موازی است. این دو دیسک (Disc) با یک Spreader در زمان بسته شدن شیر به محل سیت (Seat) خود فشرده می شوند. شیرهای Double Disc Parallel در دماهای معمولی برای انتقال مایعات و گازها به کار می روند.

فروش انواع شیرآلات صنعتی

اکچویتور در حقیقت قسمتی است که نیروی لازم جهت باز و بسته کردن یا کنترل جریان در شیر به آن اعمال می­شود و در واقع در ساختار شیرهای صنعتی نقش کنترلی را ایفا کرده و در ساختار شیر کنترل یا کنترل ولو ها نصب می گردد. این شیر سیگنال را از کنترل کننده سیستم دریافت و گشتاور مورد نیاز را برای مدیریت و چرخش شیر ایجاد می کند. شیرآلات کاربرد مختلف دارند، با توجه به کاربرد هر شیر جنس و موادی که برای ساخت آن استفاده می شود متفاوت است. برای مثال شیرآلات صنعتی که در کارهای ساختمانی به کار می روند از جنس چدن، برنج و برنز و استیل هستند. در نیروگاه، پالایشگاه، کارخانه پتروشیمی، کشتی سازی و صنایع غذایی دارویی با توجه به اینکه چه نوع سیالی، چه گازی و با چه مایعی از شیرآلات عبور می کند، جنس آن ها از فولاد کربن، آلیاژ، و فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

نوع  کنترل اتوماتیک مانند شیرهای کنترل تلمبه، شیرهای فشارشکن و غیره ترجیحا در حالت افقی نصب می شوند . مربع هایی که در کنار هم قرار دارند، نشانگر تعداد موضع های سوئیچی شیر صنعتی مذکور شیرآلات صنعتی کرج هستند. پس از انجام تعمیر، شیر تحت آزمایش هیدروتست قرار می گیرد تا از آببندی کامل شیر طبق استاندارد اطمینان حاصل شود که با توجه به نظر کارفرما آزمایش تست در حضور بازرسین کارفرما انجام می گیرید. برای آببند کردن و جلوگیری از ورود گرد و غبار به شیر از پکینگ مابین استم و درپوش استفاده می شود. گسکت های آب بندی در قسمت های دیگر مانند بین درپوش و بدنه و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. شیر پروانه ای ویفری به دلیل سبکی وزن و نوع اتصال پر مصرف ترین مدل شیر پروانه ای می باشد.

در سایزهای بزرگ تر از 6 اینچ علاوه بر قطع و وصل جریان از این شیرها می توان به عنوان تنظیم کننده جریان نیز استفاده کرد. شیرهای Solid Wedge Gate Valve را می توان برای اکثر سیالات مانند بخار، روغن، آب و گاز استفاده کرد. هم‌چنین این شیرها از نشیمن‌گاه‌هایی که معمولاً موازی با محور جریان هستند استفاده می‌کنند. شیرهای کروی معمولاً در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها برای قطع و وصل و هم‌چنین تنظیم جریان به کار می‌روند. مهم ترین سوالی که هنگام جستجوی شیر صنعتی باید از خود بپرسید این است که این نوع شیر را برای انجام چه کاری نیاز دارید؟ شیرها یکی از اجزای مهم در هر سیستم خط لوله محسوب می‌شوند.

  • یکی دیگر از انواع شیر دستی، شیر پروانه ای است که دارای ساختمانی ساده و بهترین نوع شیر برای جریان های زیاد است.
  • محصولات تولید شده کارخانجات به‌طور دوره‌ای توسط سازمان غذا و دارو و
    سازمان ملی استاندارد نمونه برداری می‌شود.
  • Valve شیر از تجهیزاتی است که در تمامی قسمت‌های زندگی افراد به کار می‌رود.
وضعیت میکروبیولوژی و ترکیبات شیرخام، تحت کنترل و نظارت بهداشتی
دامپزشکان و مهندسین دامپرور بوده و نیازهای دام مطابق با نیازها و استانداردهای
ملی و بین المللی تامین می‌شود. در تاسیسات موتورخانه‌‌ای و صنعت کشتیرانی از تجهیزاتی استفاده می‌شود که با توجه به کمبود تولیدکنندگان در بعضی از این اقلام، برای واردات درخواست‌های مشتریان و رفع نیاز آن‌ها، اقدام سریع می‌نماییم. فشار نقش مهمی در شیر دارد، افزایش جریان فشار ممکن است باعث نشتی در شیر شود. بنابراین، درک سطح فشار و ظرفیت یک شیر باعث می شود دریچه ای را انتخاب کنید که بتواند سطوح فشار خاصی را مطابق با نیاز شما حفظ کند. شیرآلات دستی به طور معمول با دست تنظیم می شوند، این شیرها برای فعال شدن از چرخ دستی، ترازهای دستی، چرخ دنده یا زنجیر استفاده می کنند.

نفت و گاز

شير هاي صنعتي انواع شیرهای صنعتی- کاربرد شیر صنعتیگروه مهندسی ﺻﺪف | kasrasaran

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار