آگهی‌های انواع مادربرد کامپیوتر در دیوار تهران

یکی از تراشه‌های مادربورد، سوپر آی/اُ است که دیسک‌های کمکی، صفحه کلید، ماوس و قسمت‌های سریال و چاپگر را کنترل می‌کند. به تراشهٔ سوپر آی/اُ بعلاوهٔ دو تراشهٔ دیگر به نام‌های پل شمالی و پل جنوبی، چیپ ست مادربرد گویند که مبنای بسیار خوبی جهت مقایسه مادربردها می‌باشد. از چیپست‌های معروف به کار رفته در مادربردهای امروزی می‌توان اینتل و ای‌ام‌دی را نام برد. یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که بیشتر برای نصب انواع حافظه‌های جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت استفاده از رابط PCIe سرعت بسیار بالایی را در اختیار حافظه‌های جامد قرار می‌دهد. پهنای باند پورت‌های M.2 به مدل چیپست و در مرحلۀ بعد به مدل پردازنده بستگی دارد.

  • ارتقاء به SATA III یا USB 3.0 سرعت انتقال داده را از یک سخت افزار به دستگاه دیگر افزایش می دهد.
  • چیپ ست ها نوع پردازنده قابل قبول توسط مادربرد، نوع و ظرفیت رم و دستگاه های بیرونی و درونی قابل پشتیبانی توسط کامپیوتر را مشخص می کنند.
  • این روش عملا برای اون افرادی که لپ تاپ دارن مناسب نیست پس دقت کنید که فقط برای کامپیوتر های شخصی بهتره.
ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس (BIOS) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد. پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید،
این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست… یک روش فهمیدن مدل مادربرد کامپیوتر این است که از روی سیستم خود مدل را مشاهده کنید. ارتقاء به SATA III یا USB 3.0 سرعت انتقال داده را از یک سخت افزار به دستگاه دیگر افزایش می دهد.

تفاوت سرور و ورک استیشن؛ کدام گزینه برای نیازهای شما مناسب‌تر است؟

در واقع وجود مادربرد، قطعات رایانه را در کنار هم قرار می دهد و به آنها مفهوم می بخشد. انتخاب این برد الکترونیکی در ابتدای چیدمان و اسمبل یک سیستم بسیار مهم است چرا که پس از آن اگر زمانی تصمیم به ارتقاء سیستم خود بگیرید، تنها قطعه ای که می تواند تعیین و یا محدود کننده شما در انتخاب سایر قطعات باشد همین مادربرد است. اما اگر کنترلر پردازنده تنها پشتیبانی از ۱۶ لین PCI.e داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اول از همه، فقط PCIEX16_1 و PCIEX16_2 به پردازنده متصل می‌شوند – سومین سوکت همراه‌با دو سوکت تک خطی دیگر به یک پردازنده دیگر در مادربرد متصل می‌شوند. شیارهای (اسلات‌های) PCI-E بسته به اندازه‌شان و تعداد لاین‌هایی که دارند به چهار دسته x۱، x۴، x۸ و x۱۶ تقسیم می‌شوند.

مادربرد ایسوس مدل Asus PRIME H610M-A WIFI D4

این پایه‌های سوزنی‌شکل روی محل‌های مخصوص خود روی پردازنده قرار گرفته و از طریق آن‌ها پردازنده به مادربرد متصل می‌شود. شکل ظاهری سوکت‌ها خیلی شبیه به هم است ولی هر سوکتی با توجه به نوعش دارای تعداد معینی پایه است که در برخی مواقع محل قرارگیری‌شان با سوکت‌های دیگر متفاوت است (معمولا در گوشه‌ها). این فرم فاکتور، نسخه پیشرفته‌تری از فرم فاکتور ATX محسوب می‌شود و ابعاد آن ۵/۳۰x۷/۲۷ سانتی‌متر است. بنابراین بزرگ‌ترین ابعاد در میان مادربردها، به مادربردهای E-ATX تعلق می‌گیرد. قیمت مادربرد E-ATX از سایر مادربردها گران‌تر بوده و این مسئله به خاطر ابعاد بزرگ و تعداد نقاط اتصال بیشتر برای دستگاه‌های مختلف است. کارهای سنگین گرافیکی مانند رندرکردن تصاویر سه‌بعدی یا ویرایش ویدیو، نیازمند سخت‌افزاری قوی است که به راحتی می‌تواند روی این مادربردها قرار بگیرد.

مادربرد ام اس آی MPG Z390 GAMING PLUS DDR4 سوکت 1151 ا MSI MPG Z390 GAMING PLUS DDR4 LGA 1151 Motherboard

ایسوس در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۲.۱۱ میلیارد دلار از فروش مادربرد درآمد به دست آورد و به عنوان برترین شرکت‌ تولید و فروش مادربرد در جهان شناخته شد. اندازه گذرگاه داده (Data Bus) برد های اصلی جدید دارای یک گذرگاه داده ای شصت و چهار بیتی می باشند. گذرگاه فوق عرض بزرگراهی را نشان می دهد که داده ها در طول آن حرکت و دراحتیار پردازنده گذاشته شده و یا پردازنده نتایج عملیات خود را از طریق آنها ارسال می نماید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار