سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

در صورتیکه بصورت کامل استراتژی سئو طراحی نگردد نیز حداقل میتوان به تحقیق کلمات کلیدی یا استراتژی محتوای اصولی بسنده کرد تا خط مشی و مسیر حرکتی محتوای سایت مشخص گردد. نکته اول اینکه سئو هرگز اشباع نمیشود، چرا که قرار نیست تعدادی سایت در رتبه های بالای جستجو قرار بگیرند و از آنجا تکان نخورند. حتی رتبه های 1 نتایج جستجو نیز دائما در حال تغییر هستند و هر سایتی که بهتر از دیگری باشد میتواند جایگاه بالاتری دریافت کند. از ژوئن 2021 میزان 92.6 درصد از کل جستجوهای انجام شده در همه موتورهای جستجو از طریق غول اینترنت انجام شده است.

مقالات سئو سایت رو از دست ندی!

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر حتما این مقاله را بخوانید. در مرحلۀ دوم از نقشۀ راه SEO درمورد سئوی تکنیکال و موارد مربوط به آن حرف زدیم. در تمام این موارد بعضی از ابزارها وجود دارند که می‌توانند کمک‌کننده باشند. می‌خواهید تلفن همراه خود را عوض کنید ولی نمی‌دانید با بودجه‌ای که دارید چه گوشی همراهی می‌توانید خریداری کنید. با کمی جستجو در گوگل مناسب‌ترین تلفن همراه را برای خود پیدا می‌کنید.

امیدوارم که چنین فعالیت هایی ادامه داشته باشه و به مرور همه گیر تر هم بشه. مرحله اول آشنایی و پیش نیاز برقراری ارتباط، رسیدن به یک زبان مشترک است. اصول سئو تکنیکال زبان مشترکی است که برای شروع رابطه بین سایت شما و گوگل به آن نیاز داریم.

در لینک سازی‌های خارجی اهمیت بالاتری دارد، از این سایت‌ها می‌توانید با روش‌‌هایی مانند انجمن و دایرکتوری‌ها استفاده نمائید. Web 2.0 اصطلاحی است که برای توصیف نسل دوم شبکه جهانی وب (World Wide Web) بکار می‌رود. Web 2.0 بر‌پایه همکاری و مشارکت کاربران و ماشین‌ها با یکدیگر استوار است.

Off Page Seo یا سئو خارجی

با سایت مپ می توان مطمئن شد که موتورهای جستجو هیچ یک از محتواهای سایت شما را از دست نمی دهند. به طور کلی اگر سایت شما از لحاظ لینک داخلی به درستی انجام شده باشد، نیازی به سایت مپ نیست اما در کل سایت مپ برای سایت مناسب است. برای آشنایی با سایت مپ و نحوه ایجاد سایت مپ، مقاله سایت مپ را مطالعه کنید. در حالت کلی اگر بخواهیم درباره محتوای وبلاگی و مقاله ای باکیفیت صحبت کنیم بایستی بگوییم یک مقاله باکیفیت میتواند یک مقاله جامع باشد که تمام نیازهای جستجو کننده را بصورت جامع پاسخگو باشد.

  • گوگل به عنوان یکی از فاکتور های رتبه بندی وبسایت ها از https و SSL استفاده می کند.
  • اولین قدم در تولید محتوا هم، تحقیق کلمۀ کلیدی یا همان کیوُرد ریسرچ است.
  • داشتن یک عنوان جذاب برای محتوا، می‌تواند سبب شود تا بیش از دیگر محتواهای مشابه دیده شود.
  • تغییر ساختار URLهای وب‌سایت می‌تواند باعث ایجاد «لینک‌های خراب» (Broken Links) شود و در نتیجه، به ترافیک ارجاعی آسیب برساند و گشتن در صفحه‌های مختلف وب‌سایت را برای مخاطبان دشوار کند.
  • شما به عنوان یک متخصص سئو باید در زمینه آموزش مفاهیم اولیه به مشتریان خود نیز وقت و انرژی صرف کنید.

با این حال، باید طول متن Featured snippet فرضی را طوری بهینه کنید که با طول یک Featured snippet معمولی مطابقت داشته باشد. برای اطمینان از اینکه عنوان و توضیحات شما دارای طول مناسبی هستند، می توانید از ابزار رایگان SERP Simulator استفاده کنید. فشرده سازی تصویر فرآیندی است که برخی از داده های غیر ضروری تصویر را حذف کرده و در عین حال کیفیت تصویر را نیز حفظ می کند. ایده آل ترین راه حل قطعا استفاده از فرمت های به اصطلاح نسل بعدی (شامل WebP، JPEG 2000 و JPEG XR) است، زیرا آنها به طور خاص برای صرفه جویی در منابع طراحی شده اند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار