آموزش سئو از صفر تا صد رایگان مقدماتی تا پیشرفته

انکر تکست‌ها به طور کلی کلماتی هستند که می‌توانیم با کلیک بر روی آن‌ها وارد صفحه‌ی مقصد شویم. مبحث انکرتکست از جمله مهم‌ترین موضوعات در آموزش صفر تا صد سئو است و از این رو یاد گیری آن می‌تواند برای بهبود جایگاه سایت بسیار کمک کننده باشد. انکر تکست‌ها هویت صفحه‌ی مقصد هستند و می‌توانند کاربر را متوجه کنند که، صفحه‌ای که وارد آن می‌شوند، دارای چه محتوایی است.

  • کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت.
  • معمولا رپورتاژها در سایت‌های باکیفیت و پربازدید انتشار داده می‌شود.
  • با این حال، صنعت فروش لینک کاملاً زنده بوده و خرید بک لینک یک روش معمول است.
  • همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند.
او ادعا کرد که تاکتیک‌ها و روش‌های گوگل در جلوگیری از هرز آگهی‌ها، موجب ایجاد یک تداخل زیان‌آور با روابط قراردادی شده‌است. در ۲۷ می ۲۰۰۳، دادگاه شکایت علیه گوگل را رد کرد؛ زیرا سرچ‌کینگ نتوانست ادعایش را که می‌توانست منجر به دریافت خسارت شود، اثبات کند. تکنیک‌های بهینه‌سازی شدیداً متناسب با موتورهای جستجو غالب در بازار هدف تنظیم می‌شوند.

هدف ما در درس سئو چیست؟ افزایش بازدید گوگل

این می‌تواند زمانی باشد که از کلمه کلیدی چند واژه ای (طولانی تر) استفاده شود زیرا در این عبارات کلیدی رقابت کمتری وجود دارد. به خاطر داشته باشید که صرفاً جهت آزمایش بازار نباید محتوای کاملاً معطوف به فروش منتشر کنید. سپس با بررسی بازخوردها شروع به تولید محتوای با کیفیت‌تر و هدفمندتر کنید. وب سایت‌هایی که با عنوان Site Audit شناخته می‌شوند، تجربه کاربری و طراحی سایت شما را از دیدگاه‌های مختلف نظیر سرعت سایت، مشکلات برنامه نویسی، لود فایل‌های مالتی مدیا، ریسپانسیو و غیره ارزیابی می‌کنند. در صورتی که بهینه سازی سایت شما به درستی انجام شده باشد، که این بخش مرتبط با سئو تکنیکال است، نمرات خوبی را در ارزیابی سایت خود با کمک پلتفرم‌های حسابرسی سایت (Site Audit) دریافت خواهید کرد. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به Google PageSpeed و GTmetrix و Ahrefs Site Audit اشاره نمود.

یکی دیگر از ابزارهای مهم برای وبمسترها، ابزارهای کنترل رتبه سایت در نتایج جستجوست. این گونه ابزارها به شما کمک می کنند تا نموداری از تغییرات رتبه یک وب سایت را مشاهده و نتایج حاصل از تلاش های سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید. از جمله این روش ها می توان به ایجاد ابزارک هایی برای درج لینک های فراوان در صفحات، استفاده افراطی از کلمات کلیدی و ساخت PBN (شبکه های وبلاگ خصوصی) با هدف ایجاد بک لینک اشاره کرد. هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید. در این گونه شرایط شاید تنها مقدار کمی بهینه سازی بتواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد.

هدف گذاری روی غلط املایی یا کیبورد انگلیسی کار درستی نیست و شما را از هدف اصلی که کیفیت محتوا و رضایت کاربر است دور میکند. اگر روی عبارت “کنکور” جایگاه مناسبی داشته باشید انقدر مخاطب و مشتری خواهید داشت که دیگر چنین عباراتی برای شما جذاب نیستند. فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبلیغات موجب میشود شما در بازه های زمانی کوتاه جایگاه خود را بهبود دهید ولی با پایان این روند تاثیر منفی در سئو سایت ایجاد نمیشود. (به شرایط قبل بازمیگردید) در نتیجه ترسی از تبلیغات برای سایت و تاثیر منفی بر سئو نداشته باشید. پیشنهاد میکنیم ویدئوهای آموزشی آکادمی وبسیما را تهیه کرده و تکنیک‌های آموزش داده شده را در سایت خود پیاده سازی کنید. علاوه براین چنین صفحاتی جزو اهداف سئو یک سایت نیستند که عدم موفقیت در نتایج جستجو در آنها اهمیتی داشته باشد.

فاکتورهای رتبه بندی

آموزش سئو از صفر تا صد رایگان مقدماتی تا پیشرفته

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار