ماروتی سوزوکی سوئیفت 2024 در مقابل هیوندای گرند i10 Nios: مقایسه

ماروتی سوزوکی سوئیفت جلو مشکی 2024

ماروتی سوزوکی نسل چهارم سوئیفت مورد انتظار را با قیمت پایه 6.49 میلیون روپیه در هند عرضه کرده است. اکنون همه ما می د،م که سوئیفت محبوب ترین هاچ بک در کشور در بخش بودجه است. با این حال، تنها امروز می د،م که پس از این تغییر نسل، چقدر می تواند در مقابل رقیب قدیمی خود، هیوندای گرند i10 Nios بایستد. بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به دانستن این اطلاعات هستند، پس در جای من،ی هستید.

طراحی بیرونی را مقایسه کنید

سریع

ماروتی سوزوکی سوئیفت جلو مشکی 2024

مقایسه را با جزئیات طراحی سوئیفت جدید آغاز می کنیم. همه ما دیده‌ایم که Swift 2024 اکنون دارای تنظیمات LED شیک‌تر با LED DRL‌های L شکل است و همچنین دارای چراغ‌های مه شکن LED و جلوپنجره لانه زنبوری به رنگ مشکی براق است.

در نمای جانبی، بسیار شبیه به نظر می رسد زیرا شباهت مشابهی با مدل قبلی دارد. با این حال، تغییرات جزئی مانند خط شانه جدید، دستگیره های سنتی درهای عقب و رینگ های آلیاژی 15 اینچی وجود دارد.

ماروتی سوزوکی سوئیفت مشکی عقب سمت راست 2024

،مت عقب خودرو نیز با کمک چراغ‌های عقب LED به شکل C متمایزتر شده است. اکنون از نظر طراحی کلی، نسبت به مدل قبلی پیشرفت زیادی کرده است. این خوبه. اکنون تیزتر و پیچیده‌تر به نظر می‌رسد، و با آن، سوئیفت جدید نیز ممتازتر به نظر می‌رسد.

Grand i10 neos

نسخه شرکتی هیوندای گرند i10 Nios 2024

به طراحی بیرونی گرند i10 Nios جدید می رسیم. این هاچ بک دارای زبان طراحی عجیب و غریب اروپایی است. در جلو، جلوپنجره مشکی براق، چراغ‌های LED تکی و DRLهای LED Y شکل در سپر پایینی نیز دارد.

تصویر عقب هیوندای گرند i10 2024

این مدل دارای طراحی بلند است و مانند اولین مدلی که معرفی شد، مدل فیس لیفت شده همچنان به همان شکل ظاهری خود را نشان می دهد. ،مت عقب مدل فیس لیفت شده به تازگی اصلاح شده است و اکنون دارای یک چراغ عقب LED مدرن تر است که اکنون متصل شده است.

داوری

با توجه به مقایسه آن با سوئیفت جدید، طراحی Grand i10 Nios ممکن است فنجان چای همه افراد نباشد. همانطور که گفته شد، با شکل چراغ های جلو و عقب کمی عجیب به نظر می رسد، اما به هیچ وجه زشت نیست. کمی بلندتر از سوئیفت به نظر می رسد.

مقایسه داخلی

سریع

داخلی Maruti Swift ZXI+ 2024

برای سال 2024، ماروتی سوزوکی فضای داخلی سوئیفت را به طور کامل بازسازی کرده است. اکنون یک طرح لایه ای با بسیاری از ،اصر جدید دریافت می کند. همچنین نسبت به مدل قبلی امکانات بسیار بیشتری به آن داده شده است.

Swift با مشخصات بالا اکنون با صفحه نمایش سرگرمی 9 اینچی Smartplay Pro، کنترل تهویه مطبوع خودکار، کنترل های نصب شده روی فرمان، دکمه فشاری استارت/ایست و ویژگی های بیشتر عرضه می شود.

Grand i10 neos

داشبورد هیوندای گرند i10 Nios برای ،یدار خودروی مقرون به صرفه
داشبورد هیوندای گرند i10 Nios

Grand i10 Nios همچنین دارای فضای داخلی من،ی است. دارای فضای داخلی دو رنگ با رنگ بژ در ،مت‌های می، و پایینی و مشکی در ،مت بالایی است. در مرکز Grand i10 یک صفحه نمایش 8 اینچی قرار دارد.

این خودرو همچنین دارای ویژگی هایی مانند دریچه های AC عقب، کنترل آب و هوای خودکار، شارژر بی سیم و پورت های USB Type-C است.

داوری

حال به مقایسه بین دو طراحی داخلی می رسیم. ما هیوندای گرند i10 را هر روز از هفته قبل از عرضه سوئیفت جدید می‌،یم. فضای داخلی سوئیفت قدیمی در مقایسه با Grand i10 ارزان و قدیمی به نظر می رسید.

با این حال، از آنجایی که سوئیفت اکنون دستخوش اصلاحات اساسی شده است، اکنون داشبورد ممتاز و مدرن‌تری داریم. علاوه بر این، اکنون تقریباً تمام ویژگی های موجود در Grand i10 را نیز دارد که قبلاً وجود نداشت. بنابراین، تا آنجا که به فضای داخلی مربوط می شود، سوئیفت اکنون بسیار بهتر به نظر می رسد.

مقایسه سیستم پرداخت

سریع

موتور ماروتی سوزوکی سوئیفت 2024

ماروتی سوزوکی موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر چهار سیلندر سری K بنزینی قدیمی را از سویفت کنار گذاشته است. اکنون یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی سری Z Z12E به آن داده است. این موتور اکنون 81 ، بخار قدرت و 112 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو به یک گیرب، پنج سرعته دستی با گزینه گیرب، پنج سرعته اتوماتیک متصل می شود.

از نظر مسافت پیموده شده، سوئیفت با گیرب، دستی 24.8 کیلومتر در لیتر را ارائه می دهد. در همین حال، موتور با گیرب، AMT 25.75 کیلومتر بر لیتر می‌دهد. این شرکت ممکن است یک سیلندر و مقداری قدرت را از دست داده باشد، اما در مصرف سوخت 15 درصد افزایش یافته است.

Grand i10 neos

هیوندای گرند i10 Nios
هیوندای گرند i10 Nios

از سوی دیگر، گرند i10 به موتور 1.2 لیتری بنزینی نیز مجهز شده است. این موتور حدا،ر قدرت 83 ، بخار و 113 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. همچنین با گیرب، 5 سرعته دستی و گیرب، AMT عرضه می شود.

از نظر مسافت پیموده شده، گرند i10 Nios با گیرب، دستی مصرف سوخت 20.7 کیلومتر بر ساعت را ارائه می دهد. این در حالی است که با گیرب، AMT مسافت 20.1 کیلومتر را تحویل می دهد.

داوری

اکنون به مقایسه بین این دو موتور می رسیم. در همین حال، Grand i10 Nios دارای یک موتور چهار سیلندر است. به طور کلی، موتورهای چهار سیلندر کمی بهتر از موتورهای سه سیلندر هستند. با این حال، هنوز ،ی سوئیفت جدید را رانندگی نکرده است، بنابراین اظهار نظر در مورد آن دشوار است.

اگر شما از آن دسته ،یدار، هستید که نرمی موتور را ترجیح می دهید، پس بهتر است گرند i10 Nios را ،یداری کنید. با این حال، اگر شما فردی هستید که مشتاقانه منتظر نشانگر سوخت هستید، باید به سراغ سوئیفت جدید بروید. تفاوت فاحشی بین این دو ماشین 5 کیلومتر است.

Maruti Swift راه اندازی شده است
Maruti Swift راه اندازی شده است

قیمت گذاری

سوئیفت 2024 با قیمت پایه 6.49 میلیون روپیه عرضه شده است و تا 9.65 میلیون روپیه افزایش می یابد. از سوی دیگر، قیمت هیوندای گرند i10 Nios از 5.92 میلیون روپیه شروع و تا 8.56 میلیون روپیه بالا می رود. بنابراین، اگر بودجه کمی دارید، Grand i10 Nios انتخاب من،ی برای شماست. با این حال، اگر می خواهید در هزینه سوخت صرفه جویی کنید، می تو،د حق بیمه سوئیفت جدید خود را پرداخت کرده و آن را به خانه بیاورید.

نوشته ماروتی سوزوکی سوئیفت 2024 در مقابل هیوندای گرند i10 Nios: مقایسه اولین بار در Cartoq ظاهر شد.

منبع: https://www.cartoq.com/2024-maruti-suzuki-swift-vs-hyundai-grand-i10-nios-comparison-design-interior-drivetrain-pricing/