دوج چارجر جدید می تواند فلپ های هوای فعال به سبک پاگانی را دریافت کند

دوج چارجر جدید می تواند فلپ های هوای فعال به سبک پاگانی را دریافت کند

مهندسان دوج به فکر اضافه ، آیرودینامیک فعال به نسل بعدی شارژر هستند. یک پتنت جدید از FCA، ایالات متحده، جزئیات سیستم یکپارچه ایرفویل R-Wing در لبه جلویی کاپوت را نشان می دهد. خودروساز آن را برای کاهش کشش و بلند ، ،مت جلو طراحی کرده است، اگرچه مشخص نیست که آیا این ویژگی واقعاً به تولید خواهد رسید یا خیر.

بال که توسط یک پایه مرکزی پشتیب، می شود، به هدایت هوا بر روی خودرو کمک می کند. سیستم آیرودینامیکی جدید شرح داده شده در پتنت، فلپ های فعال را به معا، اضافه می کند و جریان هوا را در صورت نیاز تنظیم می کند. این ایده جدیدی نیست، زیرا خودروهایی مانند Pagani Huayra و Ferrari 12Cilindri دارای فناوری مشابه هستند.

فلپ ها می توانند به صورت یک واحد یا مستقل از یکدیگر حرکت کنند و به سیستم اجازه می دهند در هنگام ترمزگیری یا در شرایط رانندگی خاص مانند پیچیدن با سرعت بالا کمک کند. آنها می توانند با سیستم تعلیق شارژر کار کنند و زاویه خود را بر اساس حالت رانندگی، سرعت خودرو و شرایط محیطی مانند دمای محیط تغییر دهند. یا راننده می تواند آن را به صورت دستی تنظیم کند.

دوج چارجر دیتونا 2024

80 تصاویر

دوج با شارژر جدید چیزهای زیادی برای اثبات دارد. فقدان موتور Hemi V-8 علاقه مندان را خشنود نخواهد کرد و همچنین انتخاب گزینه باتری-الکتریکی را نیز خوشحال نخواهد کرد. به نظر می رسد این برند در صورت طراحی آیرودینامیک فعال برای مدل، در مورد قابلیت های عملکردی خودرو جدی است.

می د،م که دوج در حال آماده سازی نسخه Banshee با معماری 800 ولت است، اما تا سال آینده وارد بازار نخواهد شد. اگر Banshee شکل نهایی مدل باشد، یک نامزد ایده آل برای چنین سیستم آیرودینامیکی خواهد بود. Charger Daytona EV قدرتمندتر 670 ، بخار قدرت دارد، بنابراین چیزی بالاتر از آن می تواند تا حد امکان از کمک آیرودینامیکی در پیست استفاده کند.

منبع: https://www.motor1.com/news/719806/new-dodge-charger-active-aero-patent/