MG Cloud EV به زودی: برای به چالش کشیدن Tata Nexon.EV و Mahindra XUV400

MG Cloud EV

ام‌جی موتور هند اوایل سال جاری اعلام کرد که هر شش ماه یک‌بار یک خودروی جدید روانه بازار می‌کند. اولین خودرو تحت این استراتژی برند جدید قرار است در نیمه دوم سال 2024 به بازار عرضه شود. همانطور که در مورد بسیاری از خودروسازان دیگر اتفاق می افتد، این برند اکنون بر روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرده است و این موضوع در عرضه های بعدی آن نیز منع، خواهد شد. یکی از اولین وسایل نقلیه ای که تحت این استراتژی جدید عرضه می شود، Cloud EV است.

MG Cloud EV
MG Cloud EV

Cloud EV محصول جدیدی نیست. در حال حاضر در بازارهای بین المللی مانند اندونزی با نام تجاری Wuling به فروش می رسد که تحت نام تجاری مادر SAIC قرار دارد. همان ماشین الکتریکی بائوجون یوندو در چین فروخته می شود. با ورود این خودروی برقی به بازار هند، نام خودرو تغییر می کند و با برند MG به فروش می رسد.

ما قبلاً دیده بودیم که MG همین رفتار را با Comet انجام داده است. دنباله دار در حال حاضر به ،وان Wuling Air در خارج از هند فروخته می شود. MG Cloud EV چندین بار در حال آزمایش مشاهده شده است و با توجه به تصاویر فاش شده، می د،م که مدل بعدی MG چگونه خواهد بود. MG Cloud EV بیش از 4 متر طول خواهد داشت – به طور دقیق 4.3 متر است.

فضای داخلی MG Cloud EV
فضای داخلی MG Cloud EV

این مدل دارای طراحی MPV مانند است و فاصله بین دو محور آن 2700 میلی متر است. این یک خودروی برقی 5 نفره است که طراحی ساده ای دارد. این خودروی الکتریکی دستگیره‌های درب را نیز ارائه می‌کند که اخیراً در بین خودروهای هندی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. درست مانند Comet، یک نوار LED نازک وجود دارد که عرض ماشین را طی می کند. پروژکتور یا چراغ های LED روی سپر قرار گرفته اند و ظاهری منحصر به فرد به آن می دهند.

درست مانند نمای بیرونی، فضای داخلی MG Cloud EV جدید نیز دارای طراحی کابین بسیار مینیمالیستی است. گفته می شود کابین برای یک پنج نفره کاملا جادار است و ویژگی های معمولی مانند سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی بزرگ، دسته ابزار دیجیتال، کنترل آب و هوای خودکار، صندلی های قابل تنظیم الکتریکی و غیره در آن وجود دارد.

دستگیره درب های ابری EV
دستگیره درب های ابری EV

نسخه بین المللی این خودروی برقی دارای ADAS، دوربین 360 درجه و بسیاری ویژگی های دیگر است. باید دید که آیا ام جی خودروی الکتریکی جدید را با این ویژگی های مدرن روانه بازار خواهد کرد یا خیر.

MG Cloud EV که با نام‌های مختلف در خارج از کشور فروخته می‌شود، با بسته‌های باتری متنوعی عرضه می‌شود. این خودروی الکتریکی با گزینه های بسته باتری 37.9 کیلووات ساعتی و 50.6 کیلووات ساعتی ارائه می شود. نسخه بسته باتری 37.9 کیلووات ساعتی، برد رانندگی تا 360 کیلومتر را فراهم می کند و نسخه بسته باتری 50.6 کیلووات ساعتی، برد رانندگی تا 460 کیلومتر را ارائه می دهد.

MG Cloud EV
MG Cloud EV

Cloud EV از یک موتور سنکرون آهنربای دائمی استفاده می کند که روی محور جلو نصب شده است. این موتور 134 ، بخار تولید می کند. در حال حاضر، مشخص نیست که کدام یک از این نسخه ها به هند آورده خواهد شد. MG Cloud EV محصولی منحصربفرد در بازار خواهد بود. این در واقع ،یبی از هاچ بک و MPV است.

در حال حاضر هیچ محصول دیگری به این شکل در بازار ما وجود ندارد. انتظار می رود MG Cloud EV زم، که در سال 2025 عرضه می شود با نسخه الکتریکی کیا کارنس رقابت کند. همچنین با خودروهایی مانند Mahindra XUV400 و Tata Nexon.ev رقابت خواهد کرد. انتظار می رود قیمت MG Cloud EV کمتر از 20 میلیون روپیه باشد.

از طریق ACI

پست MG Cloud EV به زودی: به چالش کشیدن Tata Nexon.EV و Mahindra XUV400 اولین بار در Cartoq ظاهر شد.

منبع: https://www.cartoq.com/mg-cloud-ev-launch-features-price/