معرفی انواع تجهیزات شبکه هزارسوی شبکه-امن باش

چرا که جریان الکتریسیته را از داده های موجود در کابل جدا می کند. تمامی حقوق برای شرکت مفتاح رایانه افزار (سهامی خاص) محفوظ میباشد. به طور معمول شما باید با توجه به تعداد کاربرانی که قرار است از شبکه استفاده کنند، تعداد پورت مناسب را انتخاب نمایید. برای بررسی این موضوع بهتر است با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. مودم ها وظیفه ی تبدیل سیگنال های آنالوگ و دیجیتال به یکدیگر را دارند.

سوئیچ‌ غیرمدیریتی 8 پورت زایکسل GS1100-8HP Zyxel

تجهیزات شبکه پسیو عملکردشان بدون نیاز به اتصال به برق انجام می شود و تجهیزات فعال شبکه برای کار کردن نیاز به جریان برق دارند. حال در ادامه به معرفی مهمترین “انواع تجهیزات شبکه” پسیو و اکتیو در نگهداری شبکه خواهیم پرداخت. از مهم ترین ویژگی هایی که تجهیزات شبکه غیر فعال دارند، غیر قابل برنامه ریزی بودن آن ها می باشد. فروش تجهیزات شبکه از نوع پسیو با این هدف انجام می شود که تجهیزات اکتیو شبکه به راحتی پیکربندی شوند. در این قسمت شما را با انواع تجهیزات شبکه غیر فعال و کاربرد های آن ها آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید. انواع مختلفی از تجهیزات شبکه را می‌توان در مراکز داده ابری استفاده کرد.

معرفی انواع تجهیزات شبکه هزارسوی شبکه-امن باش

به طور کلی برای یک شبکه بزرگ به باندهای 5 گیگاهرتزی و برای یک شبکه کوچک، به باندهای 2.4 گیگاهرتزی نیاز خواهید داشت. از یک هاب می‌توان هم برای داده‌های دیجیتال و هم برای داده‌های آنالوگ استفاده کرد، به شرطی که تنظیمات آن پیکربندی شده باشد تا برای قالب بندی داده‌های ورودی آماده شود. به عنوان مثال، اگر داده‌های ورودی در قالب دیجیتال باشند، هاب باید آنها را به صورت بسته انتقال دهد. با این حال، اگر داده‌های ورودی آنالوگ باشند، هاب آن را به صورت سیگنال منتقل می‌کند. هرآنچه از دنیای شبکه می خواهید در “بانک فیبر نوری و شبکه” خواهید یافت… آنتن بی‌سیم برای زمان افت سیگنال و کاهش سرعت به دلیل افزایش فاصله بین امواج فرستنده و گیرنده کاربرد دارد.

آنتن وایرلس یا آنتن بی سیم، جزء تجهیزات پسیو شبکه به حساب می آیند. شما می توانید زمانی که شبکه های وایرلس دچار کاهش سرعت و یا افت سیگنال هستند از آن برای رفع این مشکل استفاده نمائید. ما در این مقاله قصد داریم که انواع تجهیزات شبکه را به اختصار به شما معرفی نمائیم. از همین جهت در ابتدا به توضیح کوتاهی در مورد شبکه های کامپیوتری پرداخته و پس از آن مبحث اصلی مقاله را توضیح می دهیم.

به کابلی که مجهز به سوکت RJ45 است، (هر استانداردی) پچ کورد می گویند. ارتباطات بین دستگاه های بی سیم با یکدیگر، اتصال شبکه های سیمی به بی سیم را فراهم می کند . از مسیر یاب برای پیدا کردن بهترین و کارآمد ترین مسیر ممکن، برای ارسال و دریافت بسته های اطلاعاتی استفاده می شود. سوییچ دستگاهی است که گره های موجود در شبکه از نوع توپولوژی ستاره ای را، به یکدیگر متصل می کند. رک شبکه برای نگهداری و محافظت از سوییچ‌ها و روترها استفاده می‌شود.

  • تجهیزات غیر فعال شبکه یا پسیو و تجهیزات فعال شبکه یا اکتیو که تفاوت آن ها با یکدیگر در نام آن ها مشخص است.
  • از مهم ترین ویژگی هایی که تجهیزات شبکه غیر فعال دارند، غیر قابل برنامه ریزی بودن آن ها می وبسایت امن باش باشد.
  • کارت شبکه جهت اتصال کامپیوتر به شبکه محلی در سرعت های 100،10و1000 مگا بیت بر ثانیه بکار میرود.
و همچنین سیگنال حامل را از اطلاعات ارسال شده برای رمز گشایی تفکیک می کند. برای مثال این دستگاه در زمان ارتباط یک کامپیوتر با کامپیوتر دیگری از طریق خط تلفن استفاده می شود. یکی از دلایل مهم گسترش استفاده از روتر، ضرورت اتصال یک شبکه به چندین شبکه دیگر است. این نرم افزار قابلیت کنترل تجهیزات شبکه که دارای پروتکل SSH یا TELNT هستند را دارا بوده و بادرجه بندی تجهیزات در شبکه را فراهم می کند.

کارت شبکه USB و بی‌سیم تی پی-لینک مدل TL-WN722N

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار